Skal vi hjælpe hinanden?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Skal vi hjælpe hinanden?
Hej alle!

Jeg har nu - af flere gange - været med på 'Hvem kan tabe sig mest på 10 dage', men jeg synes ærligt talt, at den er blevet for uoverskuelig, da det er et gammelt indlæg, som bare er blevet skrevet på og på...

Nu vil jeg så prøve at høre, om der ikke er nogen, som er med på en ny omgang? I et nyt indlæg?

Kort om mig selv: jeg har altid (dvs indtil jeg var omkring 22) været mere en almindelig åleslank, og har aldrig haft brug for at tænke på vægt, kcal osv. Jeg vidste faktisk ikke engang, hvad jeg vejede...

Efter et par år i London, steg vægten pænt meget, men jeg kom af med det igen ved at arbejde derovre...

Mange år senere - for 3-4 år siden blev jeg gravid - to gange - og tabte barnet begge gange, men der kom en del kilo på ved dette. I januar 2008 blev jeg enig med mig selv om, at nu skulle det være slut! Der vejede jeg 77,2 kg til 173 cm - ikke vildt overvægt, men nok til at det irriterede mig, fordi jeg jo næsten aldrig havde haft problemer i den retning...

Jeg købte en motionscykel - og senere en stepper - og smed 25 kg (de sidste 5 ved ikke så sund livsstil - tendens til anoreksi), men nu er den kommet op igen.. og det irriterer mig :-)

For at starte med egne data:

Vægt: 61 kg
Mave: 83
Hofte: 93
Lår: 54

Håber, nogen har lyst til at være med til at støtte hinanden i vægttabet? Mit mål er 58 kg den 26. august, og 55 den 11. september.

Held og lykke til alle! :-)
14 år14. august 2010 kl. 19:33
re: Skal vi hjælpe hinanden?
Jeg vil gerne være med.

Jeg plejede at være normalvægtig - var dum nok til at tro på folk der sagde jeg var for tyk. Kan tydeligt se på billeder fra dengang at det var jeg ikke. Jeg vejede 42-43 kg dengang.

Jeg tog en del på da jeg var gravid to gange. Har haft en del stress og frustrationer der har gjort jeg har spist en del.

Jeg har købt zumba dvd'erne.

Min vægt er gået op så jeg er næsten tilbage ved start *suk*. Så jeg vil gerne tage mig sammen og gøre noget ved vægten igen.

Startvægt er 60 kg.

Jeg er 147 cm høj.

Talje og hofter er 90 cm.

Taljen burde være mindre end hofterne. Håber jeg den bliver med tiden. Jeg har købt bogen Spis maven flad.
14 år14. august 2010 kl. 19:42
Jeg er med på at give den lidt gas igen. Det har stået stille med vægttabet i månedsvis, men i løbet af den sidste uge er jeg endelig kommet ned under 60 kg, som jeg har ligget på længe, og i dag, lørdag, vejer jeg 59,2 kg. Jeg sætter så forsigtige mål som 1 kg om måneden, men der sker mere end det lige nu, og det er rart. Jeg er 160 høj, og mit endelige mål er 52 kg.

Jeg har skruet op for frugt og grønsager og ned for brød og sukker i over et år nu, så overordnet set er kosten på plads. Det nye jeg gør er (igen) at skrive ind dagligt og prøve at få så mange glade smileys som muligt (det hjælper altid). Desuden prøver jeg for tiden at se hvad der sker ved at spise efter min blodtype, dvs så vidt muligt undgå mælk, kartofler og hvede. Jeg er også begyndt at tage HUSK og probiotika i form af mælkesyret urtesaft, og gøre en ekstra indsats for at komme ud at røre mig en time om dagen. Måske det kan være til inspiration. Hvad gør I andre?

Jeg har tabt 900 g de sidste 6 dage, og håber vægttabet fortsætter med samme hast de næste 10. Jeg synes det er særdeles svært at komme af med de sidste genstridige kilo.
14 år14. august 2010 kl. 20:12
Jeg vil gerne være med! Fornylig gik jeg igang med at taste al mad ind osv, for at tabe de 4 ekstra kg der har sneget sig på. Jeg faldt selvfølgelig af vognen efter ca. 10 dage, men jeg tabte da 2 kg, hvoraf kun det ene er kommet på igen.

Jeg gider ikke registrere mad og motion denne gang. Helt ærligt: efter at have tabt mig ca. 15 kg og holdt vægten sådan nogenlunde i flere år, så ved jeg jo godt hvornår jeg spiser for meget! Jeg skal bare holde op med at "forkæle" mig selv med mad. Det er nemmere sagt end gjort, som vi alle ved, men nu gir vi den en skalle...

Mine tal:
Kvinde, 30 år
Højde: 177
Vægt: ca. 70kg - vejer mig i morgen tidlig.
Talje: ca. 78cm
Mål: 1. at komme ned under 68kg
2. at være den der taber mest på 10 dage ;-)

Jeg tillader mig at lave en foreløbig opsummering (så kan vi lave en efter 5 dage og en til slut).
Deltagere (startvægt):
cbf71 (61)
miaengel (60)
SiriS (59,2)
Jennifer (70?)

God slankning til alle!
14 år14. august 2010 kl. 23:58
Dag 1: Vægt 59,3 (700 gram ned)
14 år15. august 2010 kl. 08:04
Flot miaengel! Sådan nogle tal er altid opmuntrende.

Og nu har jeg været på vægten, og det står selvfølgelig lidt værre til, end jeg bilder mig selv ind: 70,6 :-o Men taljemålet var rigtigt gættet.

Har allerede startet dagen godt med en lille skål ymer med banan, og ved det kommer at gå godt - i hvert fald indtil frokost, hvor jeg skal til stor fødselsdagsfest med buffét!

:-) jennifer
Vejer mig igen i overmorgen.
14 år15. august 2010 kl. 09:11
Så må du have hovedet med, Jennifer.

Jeg har tabt 200 g til morgen, vejer nu 59 kg.

Jeg har sat et nyt mål her på siden, hvor jeg taber mig så hurtigt jeg kan på de 10 dage.
14 år15. august 2010 kl. 10:02
Hej,

Jeg vil også rigtig gerne være med i denne udfordring.
Jeg har kæmpet med vægten i mange år, med svingende held.
for et par måneder siden nåede jeg et absolut højdepunkt for min vægt da jeg kom op omkring 84 kilo.
Jeg er kun 156 cm høj, så der skal tabes en del.

Jeg er nu gået nogenlunde fornuftigt igang igen og har smidt nogle kilo og vejede imorges 76,6 kilo.

Håber at de næste 10 dage blir fantastiske for os alle. (jeg rejser godt nok på ferie tirsdag d 24, så det blir kun 9 dage for mit vedkommende.)

god kamp :)
14 år15. august 2010 kl. 14:49
hov jeg bemærker jo lige at denne tråd ikke ligger i det "tunge" forum, så måske sku jeg flytte mig over i tråden derovre...

men fortsat god kamp :)
14 år15. august 2010 kl. 14:53
Jeg er også klar

60,5 kg ved start
14 år15. august 2010 kl. 15:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });