Ros :0)

Du læser en tråd i debat > vægttab

Ros :0)
Jeg har lige kopieret Karinas gode idé med at genoplive rose-tråden, så vi også kan rose os selv i dette forum ;0)

Jeg skal have ros for, at jeg har set i øjnene, at min vægt langsomt har sneget sig op ad fra 59 til 62 kg - og for, at jeg har stoppet vægtstigningen.

Nu har vægten ligget ret stabilt en periode - men skal altså ned til 60 kg i første omgang igen.

Så derfor skal jeg have ros for, at jeg er blevet bedre til at tackle de to "farlige" tidspunkter på dagen (sidst på eftermiddagen og aftenen) - og spise flere grøntsager og frugt (med måde) - og mindre brød og A38 med müsli (mine to favorit overspisnings problemer - for det feder jo desværre også selv om det er brød uden noget på og 0,5 % A38 og sukkerfri müsli fra Irma - når man altså spiser for meget af det! )
14 år15. juli 2010 kl. 15:01
re: Ros :0)
Så vil jeg rose mig selv for at være inde i en god periode med positiv tænkning i forhold til mad og vægt :-)
14 år16. juli 2010 kl. 09:37
Ja, det er lige præcis det med den postitive tænkning, der er så godt ved at fokusere på (og rose os for) de gode sundheds/diæt ting, vi får gjort.

Så jeg vil I dag rose mig for, at jeg har holdt fast i de gode madvaner, så vægten her til morgen siger 61,3.

Og så tager jeg i dag i svømmehallen med familien - men uden at planlægge lækker brunch på café bagefter, som min mand ellers var ved at lokke mig med i går ;0) - så det vil jeg også lige rose mig for.

14 år17. juli 2010 kl. 08:43
Jeg vil rose mig selv for at holde ved mit langsigtede mål om at komme i god form og tabe 10-12 kg. På et år har jeg stille og roligt tabt 4 kg og bla lært rigtig meget om hvordan min personlige motivation fungerer. Det hårde lærings- og planlægningsarbejde er gjort, og jeg skal nu primært fokusere på at følge min velfungerende motionsplan stadigt mere regelmæssigt.
14 år17. juli 2010 kl. 15:14
Så er det tid til mere ros ;0)

Jeg skal have ros for, at jeg i går bagte franskbrød til familien - og det lykkedes at komme igennem en aften med duftende nybagt brød i køkkenet - uden at spise noget selv.
14 år18. juli 2010 kl. 11:10
Jeg vil rose mig selv for at træne enten kondi eller styrke hverdag i over en måned. -Det føles super dejligt :o)
14 år18. juli 2010 kl. 13:20
I dag skal jeg have ros for at fasholde fokus på et sundt vægttab.
Konkret skiftede jeg i dag de ristede mandler i en af mine favoritsalater ud med friske blåbær - det smagte dejligt - og selv om mandler jo indeholder det gode fedt, så er det jo stadig fedt, der tæller i kalorie regnskabet.
(Og ja - jeg får også noget af de gode fedt - for middagen bestod i øvrigt af en vegansk blomkåls og ærte curry med en basis af blendede caswew nødder og sesamfrø!)
14 år19. juli 2010 kl. 19:46
Cashew nødder - selvfølgelig ;0)
14 år19. juli 2010 kl. 19:47
Jeg vil gerne være med ..... og rose mig selv for at have fundet motivationen og denne dejlige side og have tabt 8 kilo siden jeg startede herinde på 1½ måned :)
14 år19. juli 2010 kl. 23:11
Smadderfed tråd!

Vil gerne rose mig selv fordi jeg har holdt stand og kontrolleret de søde tand i de sidste tre uger. Jeg har til trods for ferien, bekæmpet min trang til chokolade og is og sørget for at styre mine portioner, hvilket jeg er blevet klart bedre til og det har gjort en forskel. Kun to is er det blevet til på de tre uger, og det var sodavandsis der var indregnet så de passede i kaloriebehovet!
Før i tiden spiste jeg gerne is hver dag når det var sommer og varmen trykkede.

Førhen har jeg troet at bare jeg spiste sundt, så gjorde det ikke noget at jeg åd en pose nødder, tre bananer og en proteinbar til mellemmåltid - fordi sunde ting taber man sig jo af lige meget hvor meget man spiser! Eller noget :)
Nu har jeg lært at det kun er grønsager man kan spise uhæmmet af. Og jeg har siden jeg gik igang for tre uger siden, tabt mig fra 69,9 til 66,2 og jeg håber at ramme 65 inden min ferie er slut.

Men jeg er stolt over hvad jeg har opnået! Og det er SÅ motiverende at se at der endelig er sket lidt, efter fire års kamp med kiloene, uden nogle resultater.
Også masser af ros til denne side!
14 år20. juli 2010 kl. 17:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });