#42 af mamma_long (slettet)
Ros :0)
Du læser en tråd i debat > vægttabmamma_long (slettet)
re: Ros :0)
Det er meget inspirerende læsning det her og jeg synes alle er helt fabelagtig gode og meget meget dygtige!
Jeg vil gerne rose mig selv for at gå seriøst igang igen.
Har haft eksamens travlt og sommerferie og vægttabet har stået stille.
Men nu har jeg fået job, hvor jeg cykler til og fra (ca 12 km). De dage jeg har fri laver jeg motion hjemme på stuegulvet ca 1-2 timer pr gang. Derudover har jeg genopfundet lysten til at passe på min krop og give den noget sundt og nærende at leve af.
Jeg er sgu stolt af mig selv, for at turde sætte et seriøst mål om at tabe 10 kg på 4 måneder.
Jeg vil gerne rose mig selv for at gå seriøst igang igen.
Har haft eksamens travlt og sommerferie og vægttabet har stået stille.
Men nu har jeg fået job, hvor jeg cykler til og fra (ca 12 km). De dage jeg har fri laver jeg motion hjemme på stuegulvet ca 1-2 timer pr gang. Derudover har jeg genopfundet lysten til at passe på min krop og give den noget sundt og nærende at leve af.
Jeg er sgu stolt af mig selv, for at turde sætte et seriøst mål om at tabe 10 kg på 4 måneder.
14 år5. august 2010 kl. 16:52
SundDiæt (slettet)
I dag skal jeg have ros for at holde fast i de gode vaner - for de utrolige mængder af gulerødder, tomater og æbler jeg får spist ... og nescafé med skummetmælk jeg får drukket - når jeg får lyst til at overspise af følelsesmæssige grunde ... eller bare fordi det igen er aften ;0)
Og så skal jeg også have ros for, at jeg gav mig selv en diæt fridag, da der var noget helt særligt at fejre, og for at jeg ikke fik hjertestop, da jeg i de følgende dage stod på vægten, der stædigt insisterede på, at jeg havde taget ET HELT KG på den ene dag .. !?!
Så meget desto mere grund til at glæde sig over, at jeg holder fast i de gode vaner, for så ved jeg jo, at jeg hurtigt får bugt med den lille vægtstigning og når mit mål for de kommende uger.
Og så skal jeg også have ros for, at jeg gav mig selv en diæt fridag, da der var noget helt særligt at fejre, og for at jeg ikke fik hjertestop, da jeg i de følgende dage stod på vægten, der stædigt insisterede på, at jeg havde taget ET HELT KG på den ene dag .. !?!
Så meget desto mere grund til at glæde sig over, at jeg holder fast i de gode vaner, for så ved jeg jo, at jeg hurtigt får bugt med den lille vægtstigning og når mit mål for de kommende uger.
14 år7. august 2010 kl. 22:29
SiriS (slettet)
Jeg har fået søvn nok. Jeg har været på vægten for første gang i over en uge og fået tal på den vægtstigning jeg har lagt mærke til. Jeg har gået en tur, og bagefter spist et afbalanceret morgenmåltid.
14 år8. august 2010 kl. 13:28
bruger slettet
SUPER godt gået alle sammen :-) så rart og motiverende at læse.
Jeg skal have ros for at modstå fristelsen for at gå på vægten - KUN vejning om mandagen, ellers kan jeg ikke styre det! (selvom lysten virkelig var der i morges...)
Så skal jeg have ros for ikke bare at spise løs til aftensmaden - for mit vedkommende den sværeste tid på dagen,
Og til sidst skal jeg have ros for at komme op på cyklen og cykle min rute på 13 km :-)
Jeg skal have ros for at modstå fristelsen for at gå på vægten - KUN vejning om mandagen, ellers kan jeg ikke styre det! (selvom lysten virkelig var der i morges...)
Så skal jeg have ros for ikke bare at spise løs til aftensmaden - for mit vedkommende den sværeste tid på dagen,
Og til sidst skal jeg have ros for at komme op på cyklen og cykle min rute på 13 km :-)
14 år8. august 2010 kl. 18:30
Lovely
Mandagsros til mig:
- Jeg spiste intet forbudt i weekenden (undtaget det glas vin jeg tillod mig selv, da vi havde gæster) - selvom jeg spiste lidt mere af det jeg må
- jeg præsterede at tabe mig 300 g hen over weekenden SEJR
- Jeg overholdt mine intentioner om 0% sukker i sidste uge
- Ros til mig for at have tabt 3,1 kg på en uge.
- Jeg spiste intet forbudt i weekenden (undtaget det glas vin jeg tillod mig selv, da vi havde gæster) - selvom jeg spiste lidt mere af det jeg må
- jeg præsterede at tabe mig 300 g hen over weekenden SEJR
- Jeg overholdt mine intentioner om 0% sukker i sidste uge
- Ros til mig for at have tabt 3,1 kg på en uge.
14 år9. august 2010 kl. 07:24
SiriS (slettet)
Jeg har cyklet de sidste tre dage. Ikke meget, men mere og mere.
14 år9. august 2010 kl. 11:02
SundDiæt (slettet)
Jeg skal have ros for at fastholde fokus, selvom jeg er inde i en af de her seje perioder, hvor der ikke sker så meget (positivt) med vægten, selvom jeg stort set altid overholder min diæt og træner, som jeg skal.
Jeg har en aftale med mig selv om, at hver gang jeg bliver frustreret og føler mig modløs - eller hver gang mine egne tanker er ved at lede mig på afveje - så er der et mantra, der altid er sandt: "Hold fast i de gode kost og motionsvaner - så kommer vægttabet altid før eller siden".
Det ved jeg er sandt, og det er utroligt, hvor stor forskel det gør, når man bliver god til at "gennemskue sig selv" og sine uheldige mønstre, så det skal jeg have ros for i dag.
Jeg har en aftale med mig selv om, at hver gang jeg bliver frustreret og føler mig modløs - eller hver gang mine egne tanker er ved at lede mig på afveje - så er der et mantra, der altid er sandt: "Hold fast i de gode kost og motionsvaner - så kommer vægttabet altid før eller siden".
Det ved jeg er sandt, og det er utroligt, hvor stor forskel det gør, når man bliver god til at "gennemskue sig selv" og sine uheldige mønstre, så det skal jeg have ros for i dag.
14 år9. august 2010 kl. 16:53
bruger slettet
Jeg skal have ros for at min BMI nu er kommet under 30
14 år9. august 2010 kl. 17:51
SiriS (slettet)
Jeg skal have ros for at nå et energiniveau på 1,60 i dag.
14 år9. august 2010 kl. 19:17
Seje fordi i opnår fantastiske sejre..
Seje fordi i husker at rose jer selv for det.
Jeg roser mig for at være kommet rigtigt godt igang igen...
For at være under 100 kilo... første gang siden hesten døde. Rose mig selv for at være godt i gang med let motion, og træning op til ferie...