#82 af Ywon (slettet)
Hvor mange kilo kan jeg smide på 13 dage!?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Ywon (slettet)
re: Hvor mange kilo kan jeg smide på 13 dage!?
Hey Kaela,
det var god information du her gav os. Tak for det! :-)
Det med sukkeret er jo egentlig ikke noget problem. Hvem sigerr, man SKAL drikke det i kaffen? Man kan "sluge" det i smaa stykker ind imellem, lol.
Ikajah,
maaske er det ikke saa smart at jeg spoerger dig om dette, men jeg synes nu ligesaa godt jeg kan proeve:
Hvorfor mener du, vi har for mange ideer? Kan man have for mange ideer? Eller er det fordi du synes vi proever at fortaelle andre hvordan de skal opfatte ting, som vi ikke ved nok om?
Personligt synes jeg kun at det er en god ting, at folk forsoeger at dele deres opfattelser, og jeg har ikke set nogen eksempler paa at nogen forsoeger at goere sig til eksperter, kun at de fortaeller udfra deres bedste overbevisning, hvad de ved el. har konkluderet. Og det kan da vel ikke vaere negativt el. et udtryk for for mange gode ideer?
Jeg ved godt at vi noedvendigvis maa vaere nogle som ikke har den samme opfattelse af tingene, og derfor er dette heller ikke et udtryk for utilfredshed fra min side.
Faktisk er det nok ret usaedvanligt at ikke flere bliver uenige el. irriterede paa hianden end tilfaeldet er.
I love these fora, og haaber debatterne vil fortsaette som de goer i oejeblikket.
Og saa lige til Jer alle som foelger 13-dages Kuren:
Godt gaaet, venner! I er staerke (og jeg haaber jeg kan vaere med een af dagene)! ... '^L^,
det var god information du her gav os. Tak for det! :-)
Det med sukkeret er jo egentlig ikke noget problem. Hvem sigerr, man SKAL drikke det i kaffen? Man kan "sluge" det i smaa stykker ind imellem, lol.
Ikajah,
maaske er det ikke saa smart at jeg spoerger dig om dette, men jeg synes nu ligesaa godt jeg kan proeve:
Hvorfor mener du, vi har for mange ideer? Kan man have for mange ideer? Eller er det fordi du synes vi proever at fortaelle andre hvordan de skal opfatte ting, som vi ikke ved nok om?
Personligt synes jeg kun at det er en god ting, at folk forsoeger at dele deres opfattelser, og jeg har ikke set nogen eksempler paa at nogen forsoeger at goere sig til eksperter, kun at de fortaeller udfra deres bedste overbevisning, hvad de ved el. har konkluderet. Og det kan da vel ikke vaere negativt el. et udtryk for for mange gode ideer?
Jeg ved godt at vi noedvendigvis maa vaere nogle som ikke har den samme opfattelse af tingene, og derfor er dette heller ikke et udtryk for utilfredshed fra min side.
Faktisk er det nok ret usaedvanligt at ikke flere bliver uenige el. irriterede paa hianden end tilfaeldet er.
I love these fora, og haaber debatterne vil fortsaette som de goer i oejeblikket.
Og saa lige til Jer alle som foelger 13-dages Kuren:
Godt gaaet, venner! I er staerke (og jeg haaber jeg kan vaere med een af dagene)! ... '^L^,
14 år6. juni 2010 kl. 08:50
Kaela
Tusind tak Yvonne :)
Og så en lille rettelse - jeg mente naturligvis "stofskiftet vil kun STIGE i diætperioden og falde drastisk kort efter".
- Og da jeg nu har læst tråden igennem, vil jeg lige pointere, at det IKKE er for at demotivere folk på kur eller ødelægge noget. Jeg ville BLOT klargøre, hvad det reelle formål med kuren er og de negative følgevirkninger, der kan opstå ved at lege med stofskiftet :)
Nemlig at det falder drastigt efterfølgende og så er man værre stillet end før man var på kur :)
Fortsat god vind med vægttabet - hold humøret højt :)
Og så en lille rettelse - jeg mente naturligvis "stofskiftet vil kun STIGE i diætperioden og falde drastisk kort efter".
- Og da jeg nu har læst tråden igennem, vil jeg lige pointere, at det IKKE er for at demotivere folk på kur eller ødelægge noget. Jeg ville BLOT klargøre, hvad det reelle formål med kuren er og de negative følgevirkninger, der kan opstå ved at lege med stofskiftet :)
Nemlig at det falder drastigt efterfølgende og så er man værre stillet end før man var på kur :)
Fortsat god vind med vægttabet - hold humøret højt :)
14 år6. juni 2010 kl. 13:25
biologi c
fra iform
Tjek din kur, før du går ombord
Rigshospitalets stofskiftekur
Denne slankekur har cirkuleret i årevis. Kuren har intet med Rigshospitalet at gøre, den forbedrer ikke stofskiftet, den er tværtimod underlødig med hensyn til en lang række næringsstoffer.
Kuren har cirkuleret de sidste 20 år og består af en 13 dages kostplan, der sædvanligvis er sammensat af magert kød, hårdkogte æg og sort kaffe. Ernæringsrådet har vurderet kurens ernæringsmæssige kvalitet. Den har et lavt indhold af kalorier og kulhydrater, så man taber sig ligesom man gør på alle andre kure. Men kostplanen dækker ikke kroppens behov for en række vitaminer og mineraler heriblandt kalk, jern, og B-vitaminer. Den lægger heller ikke op til bedre spisevaner.
Tjek din kur, før du går ombord
Rigshospitalets stofskiftekur
Denne slankekur har cirkuleret i årevis. Kuren har intet med Rigshospitalet at gøre, den forbedrer ikke stofskiftet, den er tværtimod underlødig med hensyn til en lang række næringsstoffer.
Kuren har cirkuleret de sidste 20 år og består af en 13 dages kostplan, der sædvanligvis er sammensat af magert kød, hårdkogte æg og sort kaffe. Ernæringsrådet har vurderet kurens ernæringsmæssige kvalitet. Den har et lavt indhold af kalorier og kulhydrater, så man taber sig ligesom man gør på alle andre kure. Men kostplanen dækker ikke kroppens behov for en række vitaminer og mineraler heriblandt kalk, jern, og B-vitaminer. Den lægger heller ikke op til bedre spisevaner.
14 år30. juni 2010 kl. 11:57
Ville lige give mit besyv med... må indrømme, at jeg kun haf skimmet indlæggene efter de første 5-6 stykker - så undskylder hvis nogle af spørgsmålene allerede er besvaret ;)
13-dages kuren aka stofskiftediæten er udviklet af læger på rigshospitalet med henblik på at sparke et vægttab i gang. Det er SÆRDELES vigtig, at man følger den til punkt og prikke fordi de forskellige elementer har en bestemt indvirken på stofskiftet (Derfor også det ene stykke sukker om morgenen). Ikke at man ikke vil tabe sig ved at skifte nogle af tingene ud eller spise yderligere, men grundet den specifikke sammensætning er den eneste vej til optimalt boost af forbrænding og den vigtige maksimering af stofskiftet at følge den slavisk :) I så fald vil begge dele kunne "holde sig oppe" også efter kuren er endt.
Mht. til tidsintervallet er det ligeledes vigtigt ikke at gennemfører kuren oftere end en gang hvert andet år.I så fald vil kroppen "gennemskue" diæten og stofskiftet vil kun sænkes i diætperioden og falde drastisk kort efter (Derfor tager nogle hurtigt på igen og gerne mere end før; specielt hvis de hopper af og på diæten) og den har derfor ikke den ønskede effekt... du vil tabe dig, men tage det eksponentielt på igen, idet stofskiftet vil falde til lavere end FØR kuren og derfor skal du indtage mindre og mindre kalorier for at bibeholde resultatet.
Følges kuren slavisk vil man på de 13 dage kunne opnå et vægttab på mellem 7-11 kg. Men den vigtigste effekt er at stofskiftet er steget. det er derfor primært en kur henvendt til meget overvægtige mennesker, der ofte har et lavt stofskifte :)