#21 af SiriS (slettet)
'Motionsbloggen'
Du læser en tråd i debat > motionSiriS (slettet)
re: 'Motionsbloggen'
Forresten, hvis I vil se mere om hvem jeg er, så tryk på mit navn, så kan I se min profil. Jeg skriver pt mere her end i mon dagbog, men I er velkomne der også - også til at kommentere, det har jeg aldrig prøvet).
15 år21. september 2009 kl. 15:18
dippegalant (slettet)
Til SiriS
Skader er det værste! Ikke alene gør de det umuligt at lave det man skal, men de giver også en dårlige undskyldninger for at lade stå til. "Det gør jo ondt".
Så derfor er det meget fint at du vælger at gå istedet, for at sikre dig. Jeg har selv haft min del af småskader igennem det her - især i forbindelse med løb, hvor min overvægt jo lægger stort pres på leddene især i benene. Knæ og ankler er mest udsatte, men kan også let mærke det i lænden!
To ændringer - jeg har fået adgang via mit arbejde til denne side af vores fantastiske personalechef, der med det samme åbnede op for siden. Ellers er internettet blokeret for 99,99% da mange af vores ansatte er unge mennesker, der ellers ville bruge tiden på Facebook og andre ting. Men det her kunne han se var en vigtig og god ting.
Dernæst har jeg snakket med min afdelingschef og (selvom jeg selv er leder har jeg jo også en chef der tilrettelægger mit arbejde) og aftalt at nogle af mine daglige opgaver bliver fordelt ud på vores kompetente medarbejdere, således at jeg hver dag kan komme ind i butikken og fylde paller med varer op et par timer. Bare for at forøge den daglige aktivitet endnu mere og ikke sidde bagved skrivebordet 12 timer hver dag!
Mvh /DG
Så derfor er det meget fint at du vælger at gå istedet, for at sikre dig. Jeg har selv haft min del af småskader igennem det her - især i forbindelse med løb, hvor min overvægt jo lægger stort pres på leddene især i benene. Knæ og ankler er mest udsatte, men kan også let mærke det i lænden!
To ændringer - jeg har fået adgang via mit arbejde til denne side af vores fantastiske personalechef, der med det samme åbnede op for siden. Ellers er internettet blokeret for 99,99% da mange af vores ansatte er unge mennesker, der ellers ville bruge tiden på Facebook og andre ting. Men det her kunne han se var en vigtig og god ting.
Dernæst har jeg snakket med min afdelingschef og (selvom jeg selv er leder har jeg jo også en chef der tilrettelægger mit arbejde) og aftalt at nogle af mine daglige opgaver bliver fordelt ud på vores kompetente medarbejdere, således at jeg hver dag kan komme ind i butikken og fylde paller med varer op et par timer. Bare for at forøge den daglige aktivitet endnu mere og ikke sidde bagved skrivebordet 12 timer hver dag!
Mvh /DG
15 år21. september 2009 kl. 16:11
Suuus (slettet)
re: Til SiriS
Lyder til at I giver den god gas også.. Nu her lidt over halv ti er det blevet tid til motion efter en lang arbejdsdag med en masse møder. Jeg vil gå i krig med en ny workout dvd jeg har købt. Jeg har veje dag imorgen - så er også ret spændt. Hvordan er det gået med din vægt idag DG?
15 år21. september 2009 kl. 21:40
SiriS (slettet)
Av, åh, jeg HAR sgu fået en eller anden skade - min første idrætsskade ever! (Er alligevel lidt stolt på en forkvaklet måde.) I aften har jeg været med min kæreste inde at holde et foredrag i Roskilde, og vi valgte at tage toget. Det betød en time sammenlagt til fods, det er jo godt at få med. Det gik fint ned til toget, men da vi var fremme gjorde det rigtig nas at gå ned ad tapperne fra perronen, og da vi skulle hjem igen humpede jeg af sted. Jeg skal IKKE til yoga i morgen, men det går jo ikke. Jeg må hellere tage af sted alligevel, gøre hvad jeg kan og spørge hende til råds med hvad jeg ellers kan gøre. Eller se hvordan jeg har det i morgen, evt. ringe til instruktøren.
Nogen råd? Skal jeg ud at gå, eller holde mig i ro?
Nogen råd? Skal jeg ud at gå, eller holde mig i ro?
15 år21. september 2009 kl. 23:41
dippegalant (slettet)
Først Suuus: Det gik fint, jeg er nu nede på lige under 121, så endnu et kilo væk den sidste uge. Trods kæresteballade, jobtravlhed og generelt lavt humør! Så det var en god booster... :-)
Så Siris: Hmm, er det knæet, så kan det både være ledbånd og muskler. Begge kan lindres med kortere perioder med isbandage. Den bedste isbandage laver du selv med brun sæbe i en plasticpose. Sørg for at det er et tyndt lag, og det skal fryses. Alternativt kan en pose frosne ærter hjælpe. Husk: ingen is direkte mod huden - der skal være klæde imellem! Instruktøren kan helt sikkert hjælpe dig - også med at finde ud af hvad du ellers kan gøre, så bare afsted!
Ellers blev det kun til arbejde og så cykelturen frem og tilbage - ca. 10 km ialt. Ville gerne ha' nået mere, men arbejdede til kl. 19 og der er jo også venner og familie at passe!
Iøvrigt: er jeg den eneste mand herinde? Ikke at der er noget galt i at være i selskab med en flok tøser, kun fordele i at være eneste hane i kurven... ...eller noget... :-)
Så Siris: Hmm, er det knæet, så kan det både være ledbånd og muskler. Begge kan lindres med kortere perioder med isbandage. Den bedste isbandage laver du selv med brun sæbe i en plasticpose. Sørg for at det er et tyndt lag, og det skal fryses. Alternativt kan en pose frosne ærter hjælpe. Husk: ingen is direkte mod huden - der skal være klæde imellem! Instruktøren kan helt sikkert hjælpe dig - også med at finde ud af hvad du ellers kan gøre, så bare afsted!
Ellers blev det kun til arbejde og så cykelturen frem og tilbage - ca. 10 km ialt. Ville gerne ha' nået mere, men arbejdede til kl. 19 og der er jo også venner og familie at passe!
Iøvrigt: er jeg den eneste mand herinde? Ikke at der er noget galt i at være i selskab med en flok tøser, kun fordele i at være eneste hane i kurven... ...eller noget... :-)
15 år22. september 2009 kl. 00:06
Suuus (slettet)
DG: Flot med vægten :)
SiriS: Hm super træls med med skade - jeg ville tage til fysterput hvis det var mig, de har før hjælpet mig med skader og har tit nogle gode øvelser som hjælper hurtig.
Idag har min motion bestået af boksetræning - skønt :)
SiriS: Hm super træls med med skade - jeg ville tage til fysterput hvis det var mig, de har før hjælpet mig med skader og har tit nogle gode øvelser som hjælper hurtig.
Idag har min motion bestået af boksetræning - skønt :)
15 år22. september 2009 kl. 21:04
dippegalant (slettet)
Suuus: Mange tak! Tror det var den store mængde motion søndag, der reddede den, men nu får vi at se!
Idag er det kun blevet til cykling til og fra arbejde (10 km) og så selvfølgelig lidt gang i den på jobbet... Til gengæld har jeg spist så sundt idag at man skulle tro det var lyv!
Imorgen fylder jeg 35 og så er der alt muligt farligt på arbejdet og bagefter derhjemme. Men nu skruer vi bissen på og siger nej tak til alt det usunde! Kan man holde det på sin fødselsdag, kan man holde det hver eneste dag!
God vind til jer alle og hvordan går det med skaden, SiriS?
Mvh /DG
Idag er det kun blevet til cykling til og fra arbejde (10 km) og så selvfølgelig lidt gang i den på jobbet... Til gengæld har jeg spist så sundt idag at man skulle tro det var lyv!
Imorgen fylder jeg 35 og så er der alt muligt farligt på arbejdet og bagefter derhjemme. Men nu skruer vi bissen på og siger nej tak til alt det usunde! Kan man holde det på sin fødselsdag, kan man holde det hver eneste dag!
God vind til jer alle og hvordan går det med skaden, SiriS?
Mvh /DG
15 år23. september 2009 kl. 00:58
Suuus (slettet)
Tillykke med fødselsdagen DG :) Håber du får en dejlig dag med en masse sund mad.. Glæder mig til at høre om hvordan det er gået?
15 år23. september 2009 kl. 06:50
SiriS (slettet)
Til lykke og rigtig god dag, DG!
Jeg var ikke så aktiv i går og droppede yogaen, men der var faktisk ikke noget at mærke til 'skaden' senere på dagen, heller ikke ved trappegang. Mine lår var faktisk mere ømme end knæet, og det er de stadig. Jeg vil ikke lave de store programerfklæringer i dag, men se hvad jeg finder på for at få sveden frem på panden.
Jeg var ikke så aktiv i går og droppede yogaen, men der var faktisk ikke noget at mærke til 'skaden' senere på dagen, heller ikke ved trappegang. Mine lår var faktisk mere ømme end knæet, og det er de stadig. Jeg vil ikke lave de store programerfklæringer i dag, men se hvad jeg finder på for at få sveden frem på panden.
15 år23. september 2009 kl. 07:11
dippegalant (slettet)
Jeg har fået tidligere fri, så lige inden jeg smutter afsted fra jobbet, vil jeg da bare sige at jeg intet - som i ingenting - usundt har spist. Har holdt mig helt til min kostplan. Flødeboller, kage, slik, sodavand og wienerbrød her til morgen til trods!
Skal nu lige hjem først og så videre ud at spise og der har jeg booket bord på en sund restaurant, så det skulle helst heller ikke give de store problemer! Må se hvad folk siger til det, hehe...
Nå, cyklen venter!
Og tak for lykønskningen!
Mvh /DG
Skal nu lige hjem først og så videre ud at spise og der har jeg booket bord på en sund restaurant, så det skulle helst heller ikke give de store problemer! Må se hvad folk siger til det, hehe...
Nå, cyklen venter!
Og tak for lykønskningen!
Mvh /DG
15 år23. september 2009 kl. 15:58