'Motionsbloggen'

Du læser en tråd i debat > motion

re: Jo, men jeg springer da lige ind, så...
Så, 10 minutter med øvelser for ryg og mave var hvad jeg gad. Jeg keder mig når jeg laver dem, selv om jeg prøver at koncentrere mig om at mærke kroppen og bevægelsen. Jeg går til iyengar yoga en gang om ugen, det tager virkelig fat, men jeg får heller ikke rigtig lavet øvelserne hjemme, for jeg keder mig ved dem. Imidlertid ved jeg af erfaring at det bliver sjovere jo mere jeg kan.

Jeg er ikke helt tilbage på mit gamle nulpunkt, heldigvis, og det er også en stor hjælp at kende øvelserne.
15 år20. september 2009 kl. 09:26
re: 'Motionsbloggen'
Hej.. Jeg vil rigtig gerne være med herinde for også at holde mig selv i ørerne mht motion. Idag er planen en løbetur på ca 5 km
15 år20. september 2009 kl. 11:20
Jeg springer også gerne med på vognen. Jeg hedder Sanne er 49 or har besluttet mig for at blive superlækker før det næste skarpe hjørne skal rundes (og før sønnens konfirmation, datterens bachelor og hvad der nu måtte komme).
Jeg startede herinde i går, men har været på en 'weight-loss-quest' siden juni - dog uden at tabe mig nævneværdig -:).
Jeg er i gang med en del motion (men åbenbart ikke nok til at imponere tælleren herinde!).
Før sommerferien gik jeg i gang med i forms løbeprogram (0-5 km). Da jeg nåede til de længere ture gik jeg lidt surt i det, så nu er jeg gået over til at øge løbeturen med 1 minut en gang om ugen. Jeg er oppe på at kunne løbe (eller lunte) 12 minutter, og gør det 3 gange om ugen. Ellers laver jeg yoga eller kaster mig over en af mine mange, mange motionsdvd'er.
I dag startede jeg dagen med let yoga, og havde egentlig planer om noget havearbejde; det ser dog ikke ud til at vejret er med mig! Her i Ålborgområdet, hvor jeg sidder er det lidt regnvejr, og lige præcis ikke egnet til græsslåning.
Hvis det ikke klarer op, kaster jeg nok en dvd med disco-workout på. Der er intet som en gang Travoltadans en regnfuld søndag eftermiddag.
Åh, og vejen til den totale lækkerhed er i virkeligheden kun at jeg skal af med en 6-7 kilo og så have strammet op hist og her (og der...)
15 år20. september 2009 kl. 13:36
Måske jeg også skulle give en lille kort præsentation af mig selv. Jeg er 20 år og arbejder som lærer og elsker mit job. I min fritid træner jeg et boksehold og træner også selv boksning 2 gange om ugen. Jeg er utrolig glad for mad, spiser sundt men simpelthen for meget og for tit. Jeg vil rigtig gerne dyrke motion hverdag, jeg vil gerne ned og veje ca 75, og jeg startede på 93, så der er stadig et stykke vej endnu. Mht motionen skal der skrues op og jeg SKAL afsted hver dag, så jeg vil berette herinde om hvad dagens træningen har bestået af, for ligesom at have det på skrift.
Det var lige en smule om mig - og så var der jo lige den løbetur der jeg kom fra... vi skrives...
15 år20. september 2009 kl. 16:18
Pyh... så er løbeturen klaret - 35 min med 3 pauser a ca. 1 min
15 år20. september 2009 kl. 17:09
Jeg tog en løbetur på 16 minutter. Jeg har støvsuget meget grundigt - også spindelvæv i hjørnerne i loftet :-) Det var hårdt. Lavede som sagt lidt øvelser i morges, mens det generelle aktivitetsniveau har været noget lavere end i går - 1,56. Glemte helt skridttælleren.
15 år20. september 2009 kl. 21:05
Så er resten af lørdag og hele søndagen gået. Lørdag blev det igen til en lang gåtur for at tænke mere over tingene, næsten 2 timer udover morgenens styrketræning.

Søndag har derimod været rigtig aktiv. Først styrketræning imorges, denne gang ryg, mave og bryst - praktisk taget den hårdeste del og noget man virkelig kan mærke, når der er for mange cm om livet.

Efter lidt pause og morgenmad tog jeg ud på en god løbetur og fik løbet lidt længere end jeg plejer, tæt ved de 4 km, så det var super. Måtte dog vende hjem lidt før, da jeg skulle have gæster til frokost.

Eftermiddagen blev brugt på en cykeltur på 12 km (i to etaper) da jeg skulle spille kamp i pool, så det var såmænd også fint. Fik lokket holdkammeraterne med ud på en gåtur på en times tid istedet for de obligatoriske pizzaer bagefter og de var ret glade for det.

Her til aften har den så stået på rengøring, især støvsugning, så alt i alt en meget aktiv dag.

De næste fem dage (man-fre) bliver nok ikke så aktive - skal arbejde længe de tre af dagene og de sidste to har jeg møder i noget forening efter arbejde. Må se om ikke cyklen kan introduceres til nogle nye veje her i Århus.

Og så skal jeg veje mig i morgen tidlig, mandag, noget jeg kun gør den ene gang om ugen, fordi jeg ellers stirrer mig blind på at der kan være udsving.

Mvh /DG
15 år21. september 2009 kl. 00:49
Du går til den, DG! :-)
15 år21. september 2009 kl. 08:12
Til SiriS: Fandme ja, men det er også på tide! :-)

Og så havde jeg en friweekend inden en lang uges arbejde, så jeg tænkte at få proppet så meget ind, mens der var tid til det!

Det gode man gør i dag, kommer ikke ondt tilbage imorgen...

(selvom benene godt kan mærke det idag, haha)

Mvh /DG
15 år21. september 2009 kl. 14:01
Mine sølle mavebøjninger kan også mærkes, og løbeturen i dag gik over i gang til sidst pga en vedvarende smerte på siden af det ene ben lige over knæet. Jeg gider ikke blive 'slået hjem' af skader - og da slet ikke når programmet egentlig bare siger at jeg skal gå en tur (men jeg tænkte at nu har jeg været inaktiv så længe, så kan jeg godt give den en skalle). Jeg gruer lidt for yogaen i morgen.
15 år21. september 2009 kl. 15:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });