#2 af SiriS (slettet)
'Motionsbloggen'
Du læser en tråd i debat > motionSiriS (slettet)
re: 'Motionsbloggen'
I dag har jeg to tryksager til aflevering til tryk ASAP, den ene er der problemer med, den anden kræver at jeg tager ud til trykkeriet med en dummy. Jeg føler ikke, at der er tid til at gå en morgentur, eftersom jeg først vågnede kl 8 - og jeg må ubetinget i bad først. For at have tid til mig selv skal jeg op før fanden får sko på. Jeg sætter vækkeuret i aften! Jeg må gå når tingene er afleveret og igen i aften. Kl 17 skal jeg løbetræne, og det ville også være ret godt at nå nogle styrkeøvelser, jeg har et program, jeg kan følge herhjemme, men hvornår?
15 år17. september 2009 kl. 08:39
SiriS (slettet)
Pyh, jeg er træt. Jeg nåede ikke hverken styrke- eller løbetræning, men gik dog en tur med min teenagedatter omkring solnedgang. Men så har jeg også nået alt det jeg skrev i morges OG tre jobs mere PLUS at jeg har 'slappet af' ved at køre min kæreste til København - en time hver vej - fordi han kom for sent ud af døren til at nå toget til en aftale. Herre Jemini, det er på sin vis ganske tilfredsstillende at mærke, at jeg KAN rykke stærkt, men hvor bliver jeg selv af, hvor bliver min krops behov af i det ræs, der har kørt nu i en måned? Jeg blev endda hjemme fra yoga i forgårs.
Det var godt, vi gik den tur!
Hvad har I andre gjort for jeres krop i dag?
Det var godt, vi gik den tur!
Hvad har I andre gjort for jeres krop i dag?
15 år18. september 2009 kl. 00:55
SiriS (slettet)
Stress! Jeg har ikke sovet i nat, for jeg kom til at drikke kaffe kl 22 for at kunne holde mig vågen til midnat. Jeg faldt i søvn henad 5!
15 år18. september 2009 kl. 09:10
SiriS (slettet)
Nu har jeg simpelthen aflyst et møde. Jeg skal ud at gå en tur NU!
15 år18. september 2009 kl. 10:13
SiriS (slettet)
Jeg er kørt ned og må hen at sove. Har lyst til god mad og hygge og film eller besøg hos venner, men jeg er simpelthen for træt. 5200 skridt - bedre end en gennemsnitlig dag i den sidste måned. Jeg holder weekend for at lade op. God weekend til alle.
15 år18. september 2009 kl. 15:45
SiriS (slettet)
Jeg holder weekend, ihvertfald i dag, og er vågnet med lyst til havearbejde og rengøring - både til at få det gjort, og faktisk også til at gøre det. I dag kommer jeg til at gå de 10.000 skridt, og så er det tid til planlægning af løbetræningen - bare en uge frem. Som tidligere annonceret har jeg 'slået mig selv tilbage' til uge 4. Jeg følger Mette Blochs' løbestartsprogram fra '12 minutter - 12 uger'. I dag er programmet: Gå 2 minutter - løbe 6 - pause - løbe 6 og gå 2 minutter. Det lyder i mine ører som et stort spring tilbage, men uge 4 i programmet er den, hvor man trapper op til løb 15 minutter i træk. Det kunne jeg godt klare for en måned siden, men jeg har ikke mod på at hoppe lige ud i det igen.
Er der ingen andre der har lyst til at bidrage til denne tråd? Jeg er nysgerrig på jer andres dagligmotion og tanker om at nå at få motioneret sideløbende med alle de andre ting, der fylder en dag. Og jeg forestiller mig at vi kan motivere hinanden til at komme af sted - og måske tænke i andre baner for højere energiniveau.
Er der ingen andre der har lyst til at bidrage til denne tråd? Jeg er nysgerrig på jer andres dagligmotion og tanker om at nå at få motioneret sideløbende med alle de andre ting, der fylder en dag. Og jeg forestiller mig at vi kan motivere hinanden til at komme af sted - og måske tænke i andre baner for højere energiniveau.
15 år19. september 2009 kl. 10:30
dippegalant (slettet)
Jo, men jeg springer da lige ind, så...
...er godt nok helt ny herinde, men ved at støtte, opbakning og samtale hjælper til at gøre alt lettere! Så hej, SiriS!
Igår var jeg på arbejde i meget lang tid, så det blev ikke til så meget. Jeg styrketræner dog en halv time hver morgen, forskellige muskelgrupper hver gang og før morgenmaden og badet. Det sætter lissom kroppen igang og det er bare blevet en tradition. Igår var det primært arme, skuldre og bryst.
Det er svært for mig at få plads til motionen, men igår aftes gik jeg en lang tur på tæt ved 2 timer. Omkring 15.000 skridt blev det til. Skulle også bruge noget tid på at tænke lidt over kæresten der lige er skredet, og jeg ved at aktivitet er den bedste kur mod depression. Men det er bare enormt svært at motivere sig selv, når man er virkeligt ked af det!
I dag startede jeg igen dagen med styrketræning, primært benene. Kan mærke at kilometrene fra igår sidder i benene, men jeg har nu alligevel tænkt mig en lang tur igen i dag. Også selvom jeg har tusind mails der skal skrives, eller måske netop derfor! Bor heldigvis i et område med skov og natur, så det gør det jo både sjovere og rarere at komme ud.
Jeg kører også et løbeprogram, hvor jeg nu løber ca. 3½ km og går det samme tre gange om ugen. Det er hårdt og det er især hårdt for leddene, da jeg er ret overvægtig. Men jeg er kommet ned fra 145 til 122 af egen drift, så de næste skridt skal jeg også nok få taget.
Jeg vil lige slutte lidt af med at fortælle om mig selv, da jeg mener det er høfligst at præsentere sig selv:
Jeg er 35 år gammel, bor i Århusområdet, arbejder både som leder i detailhandel (meget papirarbejde) og som konsulent for et marketingfirma (mange møder og meget papirarbejde) og i min fritid beskæftiger jeg mig med interaktive fortællinger, er lidt en forfatterspire, elsker fodbold og film og skal finde tid til en masse motion... Håber det lykkes... ...er derudover nyslået single, uden børn, men bor i egen lejlighed i et fantastisk område med fantastiske naboer og uden hverken kiosker eller pizzariaer i nærheden til at friste (som de jo gør!)
Jeg vender tilbage med mere nyt senere!
Mvh /DG
Igår var jeg på arbejde i meget lang tid, så det blev ikke til så meget. Jeg styrketræner dog en halv time hver morgen, forskellige muskelgrupper hver gang og før morgenmaden og badet. Det sætter lissom kroppen igang og det er bare blevet en tradition. Igår var det primært arme, skuldre og bryst.
Det er svært for mig at få plads til motionen, men igår aftes gik jeg en lang tur på tæt ved 2 timer. Omkring 15.000 skridt blev det til. Skulle også bruge noget tid på at tænke lidt over kæresten der lige er skredet, og jeg ved at aktivitet er den bedste kur mod depression. Men det er bare enormt svært at motivere sig selv, når man er virkeligt ked af det!
I dag startede jeg igen dagen med styrketræning, primært benene. Kan mærke at kilometrene fra igår sidder i benene, men jeg har nu alligevel tænkt mig en lang tur igen i dag. Også selvom jeg har tusind mails der skal skrives, eller måske netop derfor! Bor heldigvis i et område med skov og natur, så det gør det jo både sjovere og rarere at komme ud.
Jeg kører også et løbeprogram, hvor jeg nu løber ca. 3½ km og går det samme tre gange om ugen. Det er hårdt og det er især hårdt for leddene, da jeg er ret overvægtig. Men jeg er kommet ned fra 145 til 122 af egen drift, så de næste skridt skal jeg også nok få taget.
Jeg vil lige slutte lidt af med at fortælle om mig selv, da jeg mener det er høfligst at præsentere sig selv:
Jeg er 35 år gammel, bor i Århusområdet, arbejder både som leder i detailhandel (meget papirarbejde) og som konsulent for et marketingfirma (mange møder og meget papirarbejde) og i min fritid beskæftiger jeg mig med interaktive fortællinger, er lidt en forfatterspire, elsker fodbold og film og skal finde tid til en masse motion... Håber det lykkes... ...er derudover nyslået single, uden børn, men bor i egen lejlighed i et fantastisk område med fantastiske naboer og uden hverken kiosker eller pizzariaer i nærheden til at friste (som de jo gør!)
Jeg vender tilbage med mere nyt senere!
Mvh /DG
15 år19. september 2009 kl. 14:39
SiriS (slettet)
re: Jo, men jeg springer da lige ind, så...
Hej DG, dejligt med selskab i tråden.
Det lyder som om du tager godt fat. Jeg synes det er svært at nå at gå de mange skridt, selv om jeg godt kan lide at færdes ude.
Det er trist at blive forladt. Dine kommentarer tyder på at du kender sig selv og ved hvordan du skal håndtere det - hurra for modenhed! Jeg har selv specielt svært ved at komme ud, når verden går mig imod, men det er også min oplevelse, at det er det allerbedste at gøre.
Jeg må indrømme at jeg ikke fik løbet - jeg forpassede simpelthen tidspunktet, aftensmaden indhentede mig. Og jeg har heller ikke været ude at gå. 'Til gengæld' gik jeg amok i rengøringen her i aften, og bankede det samlede energiniveau op på1,62 ved at skrubbe køkkengulv, så sveden sprang. Dagens 'hitter' var at slå græs med håndskubberen i et kvarter. Sammenlagt er det da meget pænt, men jeg vil arbejde med at få pulsen op i længere tid.
Det lyder som om du tager godt fat. Jeg synes det er svært at nå at gå de mange skridt, selv om jeg godt kan lide at færdes ude.
Det er trist at blive forladt. Dine kommentarer tyder på at du kender sig selv og ved hvordan du skal håndtere det - hurra for modenhed! Jeg har selv specielt svært ved at komme ud, når verden går mig imod, men det er også min oplevelse, at det er det allerbedste at gøre.
Jeg må indrømme at jeg ikke fik løbet - jeg forpassede simpelthen tidspunktet, aftensmaden indhentede mig. Og jeg har heller ikke været ude at gå. 'Til gengæld' gik jeg amok i rengøringen her i aften, og bankede det samlede energiniveau op på1,62 ved at skrubbe køkkengulv, så sveden sprang. Dagens 'hitter' var at slå græs med håndskubberen i et kvarter. Sammenlagt er det da meget pænt, men jeg vil arbejde med at få pulsen op i længere tid.
15 år19. september 2009 kl. 22:01
SiriS (slettet)
re: Jo, men jeg springer da lige ind, så...
Uforudset kom jeg ud at gå alligevel sent i aftes, hentede min datter ved toget! Jeg nåede dermed op på 8000 skridt og et samlet aktivitetstal på 1,66, yes!
Jeg bør også lave noget styrketræning, og prøver at se hvordan det passer mig at gøre det om morgenen, efter inspiration fra dig, DG. Jeg gik i gang for et par måneder siden med øvelser uden modstand, men holdt op igen. Og jeg lægger mærke til at jeg har hensigten, men interessant nok synes jeg liige skal skrive om det før jeg gør det.
Jeg bør også lave noget styrketræning, og prøver at se hvordan det passer mig at gøre det om morgenen, efter inspiration fra dig, DG. Jeg gik i gang for et par måneder siden med øvelser uden modstand, men holdt op igen. Og jeg lægger mærke til at jeg har hensigten, men interessant nok synes jeg liige skal skrive om det før jeg gør det.
15 år20. september 2009 kl. 08:45
Nogen der vil være med?
Efter en god start med løbeprogram og masser af powerwalking har en stressperiode slået mig ud af kurs, men fra i morgen fortsætter jeg igen. Jeg prøver at nå de 10000 skridt om dagen vha. 2 spadsereture med skridttæller, og så følger jeg et løbeprogram, som langsomt sætter mig i stand til at løbe 10 km i træk. Jeg gik i stå i 5. uge, så jeg begynder igen i 3. uge i morgen - dvs 4. uge fra på søndag. Jeg synes at alting tæller, så jeg vil også prøve at få gjort noget tiltrængt havearbejde, mens det endnu er sæson, og her kunne også godt trænge til at blive gjort grundigt og energisk rent efter sådan en periode uden overskud til andet end det nødvendigste.