#52 af Kaktus (slettet)
Kan overvægtige løbe?
Du læser en tråd i debat > motionKaktus (slettet)
re: Kan overvægtige løbe?
Iacob> Du har ret (igen) :)
Jeg var helt på det rene med, at en uge uden nævneværdig motion og lidt for god mad + drinks ville betyde "overskud" af kalorier = vægtøgning.
Heldigvis kunne det være gået meget værre, så egentlig er jeg meget godt tilfreds med mig selv, og behøver derfor ingen "straf" - men.... lidt ekstra på motionskontoen, for at skabe balance i regnskabet igen :)
Valgte i øvrigt ikke at løbe "ekstra" igår, for ikke at skabe problemer med lysken, og det gik også fint. Kunne godt mærke lidt "murren" i lysken de sidste par min.s løb, men ikke noget alvorligt.
I morgen kommer prøven så med 12 min. løb i træk :)
Endnu engang tak for opbakning og gode råd :)
Jeg var helt på det rene med, at en uge uden nævneværdig motion og lidt for god mad + drinks ville betyde "overskud" af kalorier = vægtøgning.
Heldigvis kunne det være gået meget værre, så egentlig er jeg meget godt tilfreds med mig selv, og behøver derfor ingen "straf" - men.... lidt ekstra på motionskontoen, for at skabe balance i regnskabet igen :)
Valgte i øvrigt ikke at løbe "ekstra" igår, for ikke at skabe problemer med lysken, og det gik også fint. Kunne godt mærke lidt "murren" i lysken de sidste par min.s løb, men ikke noget alvorligt.
I morgen kommer prøven så med 12 min. løb i træk :)
Endnu engang tak for opbakning og gode råd :)
16 år13. juli 2008 kl. 15:14
Jeg er nu ikke helt med på den med "straf" for noget. Selvom jeg gør nøjagtig det samme i een eller anden grad - altså dyrker lidt mere motion hvis dagen før har været lidt skidt.
Men jeg har det bedre med at formulere det i termer af ballance. Hvis man tager på en ferie og spiser godt og ikke dyrker motion, så er det jo et informeret valg man tager. At skulle tabe sig 1-2 kilo bagefter er ikke en straf, men genskabelse af ballance. Det lyder som noget oppustet hype-fis at man skal formulere sig i positive termer, men jeg tror faktisk det virker - altså at man stopper med at brokke sig (det er ellers een af mine hobbier) og vender tingene på hovedet så de får en positiv formulering, såvidt at der er noget positivt at sige. Og der er der jo her, fordi du arbejder hen mod et positivt mål.