Kan overvægtige løbe?

Du læser en tråd i debat > motion

re: Kan overvægtige løbe?
Mange tak for opbakningen - konklusionen må være: Overvægtige KAN løbe :)

Jeg var inde og se på starttorun. Lyder som en super idé - men ikke noget for mig :(
Nærmeste startsted er 20 min. i tog væk, og jeg kender mig selv.... det får jeg simpelthen ikke taget mig sammen til.
Desuden stod der et sted om Hold 0-1 (begynderholdet) at man skulle kunne løbe 20 min. i træk, for at kunne følge med... *GISP* Jeg er nået til dag 4 (dag 1 i uge 2) Dvs jeg løber 2+1 min ialt og jeg er ved at DØ efter de 2 min ;)

Jeg løber stadig i mine "fritidssko" og har nu præsteret at få en vabel på min vabel *hehe* Imponerende, ikk? :)
Mission i næste uge: finde et par billige, men gode løbesko. Hvis i har et forslag mht. mærke/model er jeg meget lydhør :)

Min 9½ årige søn har fattet interesse for løbeprogrammet, og er begyndt at løbe med - Drøn irriterende, at han startede på dag 3, og med lethed kunne følge med Mor. (Dvs. følge med = løb forrest hele vejen ;)) Men mon ikke det kan holde mig til ilden? Regner med, at hvis han bliver træt af at løbe på et tidspunkt, kan han cykle med ved siden af i stedet...
16 år31. maj 2008 kl. 17:30
Vabler på vabler.. hehe.. hm.. det må da gøre ondt.

Angående knægten, så fortvivl ikke. Om små 11 år er han ovre sit livs fysiske højdepunkt ;-)
16 år31. maj 2008 kl. 20:22
Man skal ikke starte på 20 i træk - det er målet.

Jeg er på hold 0 (i Ribe er 0-1 delt op i to) og vi er "nået op" på at løbe 4 minutter i træk (gå-løb-gå-løb-gå).

Man kan sagtens melde sig til uden nogensinde at møde op - hvis man nu gerne vil have tøjet og skoene :)
16 år1. juni 2008 kl. 21:21
Dorte: Jeg tror det med de 20 min. på begynderholdet, er fordi man i København startede holdet i efteråret 2007. Der starter et nyt begynderhold op til efteråret, men det kan vi ikke vente på, vel? ;)

Jeg synes det er flot, at du er kommet i gang - synes selv, at det er temmelig hårdt, men absolut sliddet værd :)

Vil tage ud og se på løbetøj/sko idag - havde egentlig regnet med, kun at investere i skoene til en start, men det kan da være at man skal se på starttoruns´s tilbud en gang mere :)
16 år2. juni 2008 kl. 09:53
Så blev de nye løbesko testet for første gang :) Hold da op en forskel ! Ikke det fjerneste optræk til vabler :) Godt nok, kom jeg til at snøre den ene sko lidt for stramt, så mine tæer på den ene fod kom til at sove ;) Men mon ikke jeg lærer at snøre dem korrekt hen ad vejen?

Vil lige dele min oplevelse med køb af løbesko....
Gik frisk til værks i Stadium. Havde regnet med, at kunne slippe for en løbetest, og bare nøjes med en god "begynder-sko". Tænkte, at jeg på et senere tidspunkt kunne højne niveauet.

Det er også fordi jeg har det lidt som om jeg er ved at snige mig ind til en fest med de kongelige. Man er nok ikke specielt velkommen i klubben, bare fordi man ifører sig diadem, vel? Sådan har jeg det også mht løbesko... Jeg hører ikke rigtig hjemme i "løbe-klubben" og føler, at de andre medlemmer vil se skævt til mig i mine funklende nye sko før jeg er en "rigtig" løber... nå, men det var et sidespring :)

Den venlige ekspedient oplyste mig om, at man ikke kunne købe løbesko uden en test. Hjertet sank i livet på mig - kunne simpelthen ikke bære tanken om mig, dundrende afsted på et løbebånd midt i Stadium :(
Nå, men det viste sig, at man bare skulle gå hen over en plade med bare tæer - PYHA!
Filmen knækkede, da han så forsøgte at sælge mig et par løbesko i str. 40 (Jeg bruger normalt str 38-39) Han forsøgte sig med, at man jo skulle kunne glide lidt frem uden at støde imod - det viste sig at være sælger-slang for "Vi har ikke str 39" Hmmm...

Skoene kostede kr. 800,- så jeg forklarede ham, at det ikke var fordi jeg ikke troede på ham, men at kr. 800,- var mange penge for mig, så jeg ville gerne lige prøve skoen i str 39 - bare for en sikkerheds skyld :)

Lettere mismodig traskede jeg ned i Sportmaster - og sør´me om de ikke havde netop den løbesko på tilbud til kr 599,- OG de havde den i str. 39 - Oh Happy Day :) Den passede perfekt (inkl. en ½ -1 cm at glide frem i)

Nå, lang historie om ingenting :) Men det RIGTIG glædelige er, at idag er det første dag, at jeg forbrænder flere kalorier på løbe-delen af programmet end på gå-delen :)
16 år7. juni 2008 kl. 11:17
Dårlig rådgivning til begyndere. Sådan en ekspedient burde have en sur moral-smiley lige i panden!

Men det var godt at det endte godt - nærrighed er jo en dyd ;-) Og super godt at det går bedre med løberiet. Det er altså noget bedre at løbe hvis man ikke får ondt i fødderne.

Tillykke med kaloriefordeling på løb og gang.
16 år7. juni 2008 kl. 20:06
Ja, han skulle så ! FY - skam dig. Som straf fik han - trods alle sine anstengelser - kun lov til at sælge mig løbe-sokker og et liggeunderlag :)

Jeg passer absolut på pengene - mest af nød - men det viste sig jo at være en god idé i dette tilfælde.

Tak for med-jubel over, at jeg nu forbrænder mest på løb (vi er stadig nede i MEGET små tal - men skidt pyt: det vigtigste er, at det går fremad) :)
16 år8. juni 2008 kl. 08:24
Fremover vil jeg bruge denne tråd som en slags løbe-programs- dagbog :)

I dag løb jeg for føste gang med min ny-indkøbte mp3- afspiller inkl et trendy armbånd til at have den i :)

STOR fordel med musik til løb. Dels går tiden hurtigere og dels kan man ikke høre sig selv stønne ;)

Er lidt nervøs for næste skridt i programmet: Jeg skal løbe 8 min. i træk uden gå-pause.... Løb i dag 5+4 min. så jeg VED at jeg kan, men bare tanken om at løbe 8 min. i træk er nærmest uden for min fatte-evne :)
Det tror jeg aldrig jeg har gjort før....

Det var også en rimelig stor dag i dag, da min løberute simpelthen blev for kort til programmet, og jeg måtte slå et sving ned af en ekstra villa-vej for at få den til at passe :)

Glæder mig helt vildt, til jeg kan løbe så langt at jeg kan nå ned til skov / strand - det tager 15-20 min gående, så mon ikke snart den er der? :)

Jeg har foreløbig kun mødt en enkelt spydig kommentar, når jeg dundrer afsted på offentlig vej - så det må vel også betegnes som en succes? ;)
16 år15. juni 2008 kl. 10:15
En spydig kommentar? Så er man dælme da også en analstjerne!

Jeg kender godt det med musikken - et hurtigt beat er med til at få een hurtigere fremad. Metallica med "Master of Puppets" er f.eks. ret god løbemusk :-D

Jeg kan også sige at du ligger lige i hælene på mig - jeg er ved at opgradere fra 8 minutter til 9 minutter i et træk.
16 år15. juni 2008 kl. 20:40
Jeg forsøger af al magt, at fortrænge den spydige kommentar, men det GØR altså ondt når man hører den slags :(
Nå, men jeg bliver egentlig mere vred end ked af det - så det må kunne fremme motivationen :)

Jeg er vist ikke heeelt i hælene på dig, Iacob - så vidt jeg husker løber du 8 min. x 4-5 på en tur? (Imponerende)

Men skidt pyt - jeg krydser lystigt af på mit løbeprogram, og hvis jeg får losset mig selv ud idag (er inde i en krise med både mad & motion i disse dage) så er jeg gennem de første 4 uger *stolt* :)
16 år17. juni 2008 kl. 08:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });