NUPO

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: NUPO
Hej :)
Jeg har siddet og ledt lidt rundt, da jeg godt kunne tænke mig at være med i et eller andet vejetrådshalløj eller finde mig en makker, eller noget i den stil..

Jeg startede på nupo 'den barske' mandag d. 4.. Jeg har tabt 3.9 kg siden.
Sidste forår tabte jeg 15 kg (startede på 103.4), hvoraf de første 12 var ca to måneders nupo..
Men, det er jo det med at vægttabet foregår 80 % i hovedet, og før eller siden nåede jeg helt tilbage (måske endda værre) til mine gamle usunde vaner.. Men, nu står jeg og skal til Kreta med familien d. 12 maj, og det skal bare være SLUT med overvægt og dårlig samvittighed..

Jeg vejede 96.2 da jeg startede d. 4, og vejede 92.3 da jeg vejede mig i morges..Målet er at jeg vejer under 79.9 den dag vi skal på ferie.

Jeg giver den fuld gas på nupo, og har intet andet end motivation til det.
Trådstarter, og alle andre, er hjerteligt velkomne til at tilføje mig på msn eller skype zabrina1907@hotmail.com
11 år16. marts 2013 kl. 11:33
Det er meget flot, Zabrina. Dyrker du noget motion ved siden af for at bevare muskelmasse? Jeg træner gerne 4-6 gange om ugen, for ikke at blive helt slatten;)
Den barske er en bitch! Har kørt den i nogle dage ind i mellem, men jeg spiser også gulerødder og til frokost på studiet en sund sandwich.
11 år16. marts 2013 kl. 14:53
Dejligt at det går godt for dig med nupo. Spændende om du når de 1,7 kg inden du skal på ferie :-)

Hvor høj er det du er, ABC? Bare lige for at få et indtryk af, højde og drøjde i forhold til hinanden . Det betyder jo også noget i forhold til, hvor "let" det er at smide 1,7 kg på en uge ;-)
11 år16. marts 2013 kl. 15:10
Tak, girl next door:) Ja, det er super spændende. Altså det er jo ikke fordi det er den helt store forskel med de 1,7 kg, det kunne bare være SÅ fedt at nå målet inden jeg skal på ferie.
Jeg er 164 cm høj. Og jeg træner ret meget for at mindske tabet af muskelmasse.. Ved ikke om det kan være en faktor som gør at jeg ikke taber helt så meget som jeg egentlig gerne ville? Men jeg vil hellere bevare muskelmasse end at tabe en hel masse og så være helt "slatten" - hvis det giver mening?;)
11 år16. marts 2013 kl. 15:34
Jeg dyrker ikke motion pt..
Jeg har prøvet så ofte før at tro at jeg kan ændre alt i mit liv på én gang, og så ender jeg med at faile dét hårdere..
Så min nuværende tanke er at når jeg er helt vænnet til nupoen og føler mig klar til det, begynder jeg at løbe igen.
Og ja, den barske er ret barsk :P .. Men det er kun et spørgsmål om tilvænning..
Jeg havde en list sur dag igår, fordi min far ville invitere mig og mine tre søskende ud og spise, fordi han har fødselsdag i morgen. Og jeg tør simpelthen ikke tage chancen endnu, så kort tid efter jeg er startet igen.. Så selvom jeg hele tiden vidste at den fødselsdagsmiddag ville være uden mig, var det øv med øv på.. Idag er jeg enormt glad for det, og føler det lidt som et bevis på at 'den her gang' ikke er som alle de andre
11 år17. marts 2013 kl. 09:26
Ja, det er lidt nedern sådan noget. Men så plejer jeg at tænke at dette kun er for en kort periode, og det er det værd..
Vægten dykkede et par gram igen i dag, 63,4 kg. Nu er der pludselig kun 1,4 kg til mål om 6 dage! KOM SÅ!!!
11 år17. marts 2013 kl. 09:36
Sådan! :D
Jeg krydser fingre og hepper på dig
11 år17. marts 2013 kl. 09:56
Zabrina - jeg forstår godt, at du ikke vil ændre alt på én gang - det har du nemlig ret i nogle gange overvælder os og er vejen til at fejle. Jeg har dog haft god effekt af at gå en tur på ½ time stort set hver dag, selvom jeg ikke følte mig klar til motion. At gå er ikke noget der kræver meget energi, men for mig at se har det 2 fordele: Først og fremmest får man rent faktisk rørt sig - dernæst får man passer ind i sin kalender, at der er ½ time til træning stort set hver dag. Når du så føler dig klar, så er det jo forholdsvist let at sætte hastigheden op (hvis dit mål er løb) eller styrketræne i de 30 minutter i stedet 2-3 gange om ugen :)
11 år17. marts 2013 kl. 10:12
ABC: 1,7 kg lyder måske ikke af så meget, men hvis man ikke har alt for meget ekstra på sidebenene, så er det alligevel med til at gøre en stor forskel udseendemæssigt.

Hvis jeg tager 1-2 kg på, så kan det tydeligt ses - og det gør forskellen i forhold til, hvor godt tilpas jeg føler mig. Og så om der er en delle ud over buksekanten eller ej ;-)

Så forstår skam udemærket trangen til at smide 1,7 kg - og især inden ferien :-)
11 år17. marts 2013 kl. 11:08
Fedania - Du har helt sikkert ret i at det ville være den bedste måde at gøre det på..
Ak ja, jeg burde nok til at overveje at hanke lidt op i mig selv. He he :P
11 år17. marts 2013 kl. 13:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });