#11 af bruger slettet
kan ikke tage mig sammen
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: kan ikke tage mig sammen
Jamen det lyder super! Håber virkelig jeg kan holde motivationen oppe, men det kan vi vel hjælpe hinanden med :) Min startvægt her til morgen er 76 kg, og det lyder helt fint med vejedag mandag.. håber du får en god dag imorgen!
12 år3. juli 2012 kl. 22:32
beyondswish (slettet)
Held og lykke til jer begge to og jeres vægttabsprojekt! Det lyder til at i både er motiverede og velovervejede begge to... Og jo også har været igennem møllen nogle gange...
Noget der har hjulpet mig meget er at bruge forummet herind, både min egen personlige dagbog (og andres selvfølgelig til inspiration, støtte og fællesskab) og også ugens taber tråden i 10+ vægttabs forummet...
Derudover hjalp det mig også klart at jeg fra start definerede flere mål og delmål og hvilke metoder jeg var villig til at tage i brug for at nå derhen. jeg skrev simpelthen det hele ned for at få overblik over den store proces jeg skulle i gang med.
Tilsidst så har min belønningsliste/ motivationsliste også hjulpet mig meget. Hvergang jeg taber mig ca 2,5kg udløser det en eller anden form for selvopfunden belønning, på min liste står blandt andet: nye sko, bøger, massage af kæresten, tur til frisøren, nyt tøj, etc...
Håber du(i) kunne bruge lidt af det som inspiration - og endelig er der jo ikke andet at gøre end bare at gå i gang - og så blive ved, uanset hvor hårdt det er og hvor mange gange man træder ved siden af... Man lærer lidt om sig selv og om hele processen hver gang :)
Noget der har hjulpet mig meget er at bruge forummet herind, både min egen personlige dagbog (og andres selvfølgelig til inspiration, støtte og fællesskab) og også ugens taber tråden i 10+ vægttabs forummet...
Derudover hjalp det mig også klart at jeg fra start definerede flere mål og delmål og hvilke metoder jeg var villig til at tage i brug for at nå derhen. jeg skrev simpelthen det hele ned for at få overblik over den store proces jeg skulle i gang med.
Tilsidst så har min belønningsliste/ motivationsliste også hjulpet mig meget. Hvergang jeg taber mig ca 2,5kg udløser det en eller anden form for selvopfunden belønning, på min liste står blandt andet: nye sko, bøger, massage af kæresten, tur til frisøren, nyt tøj, etc...
Håber du(i) kunne bruge lidt af det som inspiration - og endelig er der jo ikke andet at gøre end bare at gå i gang - og så blive ved, uanset hvor hårdt det er og hvor mange gange man træder ved siden af... Man lærer lidt om sig selv og om hele processen hver gang :)
12 år4. juli 2012 kl. 15:02
bruger slettet
Mange tak beyondwish, og tak for inspirationen! :) Jeg tror bestemt også det er vigtigt at have nogle delmål, så det ikke bliver aaaalt for uoverskueligt! Et af mine tidligere problemer har også været at jeg sætter nogle for store mål, altså man må lige se i øjnene at hvis man vil tabe sig meget, så kræver det tålmodighed og man taber sig ikke bare lige 5 kg på en uge.. Min svaghed er nok at så snart vægten går op, så går motivationen meget ned! Men nu har jeg ligesom meldt mig på banen her, så jeg føler jeg har lidt en "forpligtelse" og så kan man selvfølgelig også få noget opbakning hvis man har haft en dårlig dag :) Kunne være man skulle overveje en belønnelse når man er kommet under en bestemt vægt..
12 år4. juli 2012 kl. 18:14
dorthewbjerre (slettet)
jeg siger også tak for de gode råd også held og lykke videre med dit vægt tab. en masse selv forkælelse skal der til og der er skønt . jeg er ret sikker på at det nok skal gå synes og min motivation er vokset en hel del siden i går men det betyder også meget at man ikke er alene om det. man skal også være 100 procent klar inden man går igang for ellers bliver det ikke til noget.
Til candospririt. jeg håber du har haft en god dag og du har holdt motivationen oppe. jeg har haft en meget god dag har ikke haft træng til søde sager, men kan jeg måske takke den gode varme vi har haft og så ved at jeg skal skrive her om hvordan dagen er gået det gør bestemt også noget. synes det er sværeste om aften hvor ungerne er kommet i seng men jeg skræller en gulerod og skære i små skiver til en lille snack. glæder mig over at jeg om nogen uger kan passe bare et par stk mere af mine bukser.
Til candospririt. jeg håber du har haft en god dag og du har holdt motivationen oppe. jeg har haft en meget god dag har ikke haft træng til søde sager, men kan jeg måske takke den gode varme vi har haft og så ved at jeg skal skrive her om hvordan dagen er gået det gør bestemt også noget. synes det er sværeste om aften hvor ungerne er kommet i seng men jeg skræller en gulerod og skære i små skiver til en lille snack. glæder mig over at jeg om nogen uger kan passe bare et par stk mere af mine bukser.
12 år4. juli 2012 kl. 20:14
bruger slettet
Hvor er det godt at høre!! :)
Det har været godt vejr idag, og det gør jo også en glad, ihvertfald i mit tilfælde! Motivationen har været fin, så jeg har haft en fin dag i forhold til mad, på trods af at vi har grillet, hvor der jo er super mange fristelser! Men jeg styrerede mig og dette er takket være at jeg har en "vis forpligtelse" ved at jeg skriver herinde :-) Så det er rigtigt 'flot' af os at vi begge har haft en god dag! Lad os fortsætte sådan imorgen ;-) Skal dog ud og spise (til middag) imorgen, så er lidt nervøs for maden.. men igen: alt med måde.. så må man bare være ekstra opmærksom til aftensmaden.. jeg går lige nu og venter på min kæreste kommer hjem fra ferie imorgen aften klokken meget sent! På en måde motiverer det mig meget, da jeg gerne vil have han kommer hjem til en glad kæreste der har haft styr på det, end en sur trøstespisende kæreste, så jeg VIL klare det godt! Men selvfølgelig også efter han er kommet hjem, hvor det bliver ekstra svært da vi tit hygger med is osv.. men nu må jeg sige fra, og det ved jeg godt han vil forstå :-) Glæder mig til at skrive imorgen, hvor vi forhåbentlig begge har en god dag!
Det har været godt vejr idag, og det gør jo også en glad, ihvertfald i mit tilfælde! Motivationen har været fin, så jeg har haft en fin dag i forhold til mad, på trods af at vi har grillet, hvor der jo er super mange fristelser! Men jeg styrerede mig og dette er takket være at jeg har en "vis forpligtelse" ved at jeg skriver herinde :-) Så det er rigtigt 'flot' af os at vi begge har haft en god dag! Lad os fortsætte sådan imorgen ;-) Skal dog ud og spise (til middag) imorgen, så er lidt nervøs for maden.. men igen: alt med måde.. så må man bare være ekstra opmærksom til aftensmaden.. jeg går lige nu og venter på min kæreste kommer hjem fra ferie imorgen aften klokken meget sent! På en måde motiverer det mig meget, da jeg gerne vil have han kommer hjem til en glad kæreste der har haft styr på det, end en sur trøstespisende kæreste, så jeg VIL klare det godt! Men selvfølgelig også efter han er kommet hjem, hvor det bliver ekstra svært da vi tit hygger med is osv.. men nu må jeg sige fra, og det ved jeg godt han vil forstå :-) Glæder mig til at skrive imorgen, hvor vi forhåbentlig begge har en god dag!
12 år4. juli 2012 kl. 21:24
dorthewbjerre (slettet)
kan ikke tage mig sammen
DEJLIGT at du har haft en god dag.
jeg kan godt se med det du skriver at det kan være svært for dig, men du/vi har klaret dagen i dag. ja selvfølgelige skal du ud og spise og grill mad er også okay, man kan jo lave en masse lækre sund tilbehør til. godt for dig at du har opbakningen fra kæreste siger jeg imens jeg kigger på min mand der guffer honning melon i sig efter han har spist en stor skål salat han er heldigvis også hoppet på vognen og sjovt nok så er det mig der ryger i hver gang og ikke ham. men ikke denne gang. hvor der er vilje er der vej. jeg sender en masse positive tanke om en god dag i morgen. dejligt at din kæreste kommer hjem fra ferie.
jeg kan godt se med det du skriver at det kan være svært for dig, men du/vi har klaret dagen i dag. ja selvfølgelige skal du ud og spise og grill mad er også okay, man kan jo lave en masse lækre sund tilbehør til. godt for dig at du har opbakningen fra kæreste siger jeg imens jeg kigger på min mand der guffer honning melon i sig efter han har spist en stor skål salat han er heldigvis også hoppet på vognen og sjovt nok så er det mig der ryger i hver gang og ikke ham. men ikke denne gang. hvor der er vilje er der vej. jeg sender en masse positive tanke om en god dag i morgen. dejligt at din kæreste kommer hjem fra ferie.
12 år4. juli 2012 kl. 22:01
bruger slettet
Lyder super at din mand er med på den, det kan da altid motivere lidt! :) Ja, er rigtig glad for at få ham hjem fra Sunny beach/Golden Sands :/ han sidder i lufthavnen lige nu, så nu er der ikke lang tid til han er på dansk jord, jubii!! :) Lavede et lille mål om at komme under 75 kg til han kom hjem.. men den går vidst ikke lige! Vægten sagde 75,5 kg i morges og idag har jeg spist for meget..
Morgenmad: 100 kcal
Middagsmad (ude): ca. 700-800 kcal
Eftermiddag: 400 meget usunde kcal! :(
Aftensmad: 400-500 kcal
Hvilket giver 1800 kcal, alt for meget i forhold til akvititetsniveauet i dag :( Min 400 usunde kcal stammer fra noget mars is :( takkede nej til den for 2 dage siden, men i dag tog fanden i mig, og ja.. jeg hentede isen :( tror det var fordi jeg var så træt.. min krop hungrede efter et energiboost.. øv! Men i det mindste spiste jeg ikke hele bøtten, jeg stilte den tilbage i fryseren igen - det er da altid noget!
Men ved du hvad, imorgen er det op på hesten igen, og jeg skal hjem til kæresten og der spiser jeg ofte mindre, så det er bare motiverende! :) Så jeg håber bare at vægten forbliver på de 75,5 kg.. og hvis den ikke gør, skal jeg ikke tage det så tungt, det er jo først mandag det er "vejedag", men kunne simpelhent ikke dy mig!
Jeg håber virkelig du har haft en bedre dag end mig Dorthe! :-)
Morgenmad: 100 kcal
Middagsmad (ude): ca. 700-800 kcal
Eftermiddag: 400 meget usunde kcal! :(
Aftensmad: 400-500 kcal
Hvilket giver 1800 kcal, alt for meget i forhold til akvititetsniveauet i dag :( Min 400 usunde kcal stammer fra noget mars is :( takkede nej til den for 2 dage siden, men i dag tog fanden i mig, og ja.. jeg hentede isen :( tror det var fordi jeg var så træt.. min krop hungrede efter et energiboost.. øv! Men i det mindste spiste jeg ikke hele bøtten, jeg stilte den tilbage i fryseren igen - det er da altid noget!
Men ved du hvad, imorgen er det op på hesten igen, og jeg skal hjem til kæresten og der spiser jeg ofte mindre, så det er bare motiverende! :) Så jeg håber bare at vægten forbliver på de 75,5 kg.. og hvis den ikke gør, skal jeg ikke tage det så tungt, det er jo først mandag det er "vejedag", men kunne simpelhent ikke dy mig!
Jeg håber virkelig du har haft en bedre dag end mig Dorthe! :-)
12 år5. juli 2012 kl. 20:25
dorthewbjerre (slettet)
av av tror da lige vi skal giv fanden en med pisken. sejt at du kunne sige nej til isen, men at den lige skulle lande i din fryser det var ikke så heldigt og du alligevel blev fristet. jeg har det sådan når jeg har spist noget forbudt og jeg smutter en tur på vægten og har taget på så siger jeg altid til mig selv hvis jeg nu ikke havde spist så kunne det jo være at jeg havde tabt mig så så meget og det er sku bare så træls. jeg ved godt at vi lige er startet og ja der er stadigvæk 3 dage til mandag og jeg ville ikke lyde for klog for det kunne også havde sket for mig. bor du alene eller ? det er gået rigtig godt for mig i dag er startet på arbejde efter 5dage fri så der har været gang i den og har ikke tænkt så meget over det og så kan jeg mærke at jeg er blevet fandens stædig for jeg vil virkelige gerne og så synes jeg at det er hyggeligt at slutte aften af med at skrive. ja du må op på hesten igen og tænkt på mig hvis du bliver fristet og sig til dig selv nu giver jeg den lige en skalle og du bliver jo glad for det på længere sigt. alle andre må spise hvad de vil bare de ikke frister dig og du ikke tager på af det ; ) men de skal acceptere et nej. jeg tror på dig. rigtigt god dag i morgen med alt det sunde og kæresten.
12 år5. juli 2012 kl. 20:53
bruger slettet
Tak Dorthe! Du motiverede mig til at fortsætte! :) Og vægten sagde faktisk under 75 kg, her til "morgen"! Så nu skal jeg bare stabilisere det og komme længere ned! Jubiii :)! Jeg er studerende så jeg bor hjemme på nuværende tidspunkt, så det kan være ret svært at modstå fristelserne! Men de acceptere det fuldt ud, og kigger ikke skævt til at jeg takker nej til forskellige ting.. det er blot mig selv der ikke kan lade være, når nu det er der :(
Smutter hjem til ham den søde nu, så der kommer måske ikke mere fra mig idag, men skriver så snart jeg kan, hold motivationen oppe - jeg vil gøre det samme! :)
Smutter hjem til ham den søde nu, så der kommer måske ikke mere fra mig idag, men skriver så snart jeg kan, hold motivationen oppe - jeg vil gøre det samme! :)
12 år6. juli 2012 kl. 13:20
dorthewbjerre (slettet)
det var så lidt og dejligt at det har givet dig lidt. hurra, hvor fedt du kom under de 75 tros mars isen. det er heller ikke nemt når man ikke selv 100 procent kan får lov til at bestemme hvad der skal være i skabene, men godt de bakker dig op. selveføglige kan du lade være (Dorthe siger nej). ; )
min dag er også gået fint igen så det er jo bare skønt. er spændt på mandag og jeg tror det er gode resultater fra os begge. du skriver bare når du kan. forsat god fredag
min dag er også gået fint igen så det er jo bare skønt. er spændt på mandag og jeg tror det er gode resultater fra os begge. du skriver bare når du kan. forsat god fredag
12 år6. juli 2012 kl. 15:15