#2 af dorthewbjerre (slettet)
kan ikke tage mig sammen
Du læser en tråd i debat > vægttabdorthewbjerre (slettet)
re: kan ikke tage mig sammen
hvis der er andre der også lige er startet som også har brug for lidt opbakning må de gerne skrive det kunne være godt. jeg har 22 kg jeg skal af med.
12 år2. juli 2012 kl. 16:18
bruger slettet
Hejsa! :-) Genkender det du skriver aaalt for godt! Har selv tabt mig op til 20 kg, og så "svigter man sig selv" og pludselig sidder man her med alt vægten tilbage igen, øv :-(! Håber det kommer til at gå dig godt! Hvad vil du gøre for at tabe dig? :-)
12 år2. juli 2012 kl. 17:41
dorthewbjerre (slettet)
ja hvad har jeg ikke snart prøvet : ) det er nok har hjulpen mig allermest er helt klart vægtkonsulterne jeg synes at det at blive vejet engang om ugen gør at man har lyst til at forsætte samtidigt får man ros når man har tabt sig. så meget frem til at få mit klistermærke hvis jeg havde tabt mig 1 kg. har aldrig været god til motion center vil heller løbe eller cykle en tur. men nu vil jeg prøve madital.dk se om jeg kan det. hvad med dig og hvor lang tid har du været på kur og hvor meget har du tabt dig. har også prøvet at gå sammen med en veninde hvor vi sendte sms til hinanden for at hører hvordan ens dag er gået og så kunne vi støtte hinanden på den måde.
12 år2. juli 2012 kl. 19:38
bruger slettet
okay, det lyder til at det er opbakningen der betyder meget, det gør den nemlig også for mig :)
Jah, altså det hele startede i 2010 hvor det gik op for mig at jeg har til forvrænget forhold til mad.. spiser når jeg er trist/ensom/keder mig.. ja.. bare alt for tit og alt for meget :( jeg havde prøvet at tabe mig de der 2-3 kg et par gange.. men lige pludselig havde jeg en eller anden motivation uden lige! Jeg sagde nej tak til alt hvad der hed desserter, kage, pandekage, whatever! Jeg tabte mig fra 82 kg ned til 60-62 kg på omkring et halvt år, og jeg var så glad! Istarten var det normalt vægttab, men så fik jeg et rigtig dårligt forhold til mad.. jeg spiste nærmest intet, og fik panisk angst hvis jeg skulle spise et helt æble, så ville jeg hellere spise et halvt og vente med den anden halvdel til senere på dagen, og jeg kunne da ikke spise et helt æble selvom jeg lige havde løbet 5 km? og det var jo også et forkert syn på det hele :-( dette kørte et stykke tid hvor min motivation blev fodret af folk der sagde "hvor ser du godt ud!", "ej, du skal ikke tabe dig mere!" - kan huske hvor lykkelig man blev! Men pludselig skete der et eller andet.. kan ikke rigtig lokalisere hvornår det skete men det var nok da jeg begyndte at spise normalt igen, så fik jeg mere end rigeligt.. og da jeg havde taget et par kg på, så fik jeg den der "øv!! men så kan jeg da lige så godt spise den her kage også!", og så sidder jeg her i 2012 og vejer idag 76 kg :( det er så surt!!
Grunden til at jeg har taget på igen, tror jeg er at jeg ikke har lokaliseret hvorfor jeg trøstespiser/hyggespiser.. selvom jeg har nogle gode veninder, en sød kæreste osv. så er det som om der er noget der mangler :-( tror måske det er fordi jeg har et lidt dårligt forhold til min familie.. altså vi elsker hinanden, men pga. min mors arbejdsskade, haltende økonomi osv. er det bare noget der går mig meget på :-( Når jeg er sammen med veninder og kæresten kan jeg spise helt normalt, men når jeg er alene og ingen kigger, så er jeg bare et svin uden at det går op for mig nogle gange :-( - Lige nu har jeg sat mit mål til at komme under 73 kg til efter sommerferien.. har du nogle delmål? :)
Jah, altså det hele startede i 2010 hvor det gik op for mig at jeg har til forvrænget forhold til mad.. spiser når jeg er trist/ensom/keder mig.. ja.. bare alt for tit og alt for meget :( jeg havde prøvet at tabe mig de der 2-3 kg et par gange.. men lige pludselig havde jeg en eller anden motivation uden lige! Jeg sagde nej tak til alt hvad der hed desserter, kage, pandekage, whatever! Jeg tabte mig fra 82 kg ned til 60-62 kg på omkring et halvt år, og jeg var så glad! Istarten var det normalt vægttab, men så fik jeg et rigtig dårligt forhold til mad.. jeg spiste nærmest intet, og fik panisk angst hvis jeg skulle spise et helt æble, så ville jeg hellere spise et halvt og vente med den anden halvdel til senere på dagen, og jeg kunne da ikke spise et helt æble selvom jeg lige havde løbet 5 km? og det var jo også et forkert syn på det hele :-( dette kørte et stykke tid hvor min motivation blev fodret af folk der sagde "hvor ser du godt ud!", "ej, du skal ikke tabe dig mere!" - kan huske hvor lykkelig man blev! Men pludselig skete der et eller andet.. kan ikke rigtig lokalisere hvornår det skete men det var nok da jeg begyndte at spise normalt igen, så fik jeg mere end rigeligt.. og da jeg havde taget et par kg på, så fik jeg den der "øv!! men så kan jeg da lige så godt spise den her kage også!", og så sidder jeg her i 2012 og vejer idag 76 kg :( det er så surt!!
Grunden til at jeg har taget på igen, tror jeg er at jeg ikke har lokaliseret hvorfor jeg trøstespiser/hyggespiser.. selvom jeg har nogle gode veninder, en sød kæreste osv. så er det som om der er noget der mangler :-( tror måske det er fordi jeg har et lidt dårligt forhold til min familie.. altså vi elsker hinanden, men pga. min mors arbejdsskade, haltende økonomi osv. er det bare noget der går mig meget på :-( Når jeg er sammen med veninder og kæresten kan jeg spise helt normalt, men når jeg er alene og ingen kigger, så er jeg bare et svin uden at det går op for mig nogle gange :-( - Lige nu har jeg sat mit mål til at komme under 73 kg til efter sommerferien.. har du nogle delmål? :)
12 år3. juli 2012 kl. 12:51
bruger slettet
hvad med dig, hvad er din historie? :)
12 år3. juli 2012 kl. 12:52
dorthewbjerre (slettet)
jeg tror sagtens jeg kunne leve af kager og slik og jeg elsker at spiser når jeg er sammen med andre og vi skal hygge og helst 3 retter. hygge og mad forbinder jeg med hinanden. og jo jeg har også sådan lige som dig nu jeg alligevel har taget på så kan jeg sagtens spise en plade chokolade hvad gør det jeg starter jo bare mandag igen. og når jeg er alene hjemme uden mand og børn så skal der jo ekstra forkælelse til så en stor pose et eller andet er jo ikke af vejen. sidste år i okt vejet jeg 71 og er nu på 87,3 og skælder og smeller når jeg tager et par bukser på jeg ikke kan passe men nu må det være slut det er jo kun mig der har puttet alt det gode i min egen mund så det kan jo kun være min egen skyld. tænker også på min børn nu og på længere sigt. de spiser jo hvad vi server. jeg synes det ville være super hvis vi to kunne hjælpe hinanden vi kan skrive til hinanden her inde hverdag og så kan vi fortælle hvordan dagen er gået med hensyn til at spise sundt og en ugelig dag på vægten. det kan måske være en fordel man ikke kender hinanden. mit del
mål er vi jeg bare kunne komme ned på 80 inden sommerferie slutter. vil gerne ned på 65 kg i alt og gerne inden det nye år.
mål er vi jeg bare kunne komme ned på 80 inden sommerferie slutter. vil gerne ned på 65 kg i alt og gerne inden det nye år.
12 år3. juli 2012 kl. 15:31
dorthewbjerre (slettet)
hvis du har en e mail kan jeg sende noget til dig fra vægtkonsulenterne. hvis du er interesseret
12 år3. juli 2012 kl. 15:38
bruger slettet
ja, jeg opfatter også hygge med mad eller slik og sådan noget.. jeg har desværre også mange bukser jeg ikke kan passe, og det giver mig så dårlig samvittighed hver gang jeg prøver :-( men det lyder super hvis vi kunne følges ad og opdatere hinanden med dagens forløb og vejedag! :-) Jeg vil super gerne også ned på 65 kg, men i første omgang under 73 kg til sommerferiens slutning! :)
12 år3. juli 2012 kl. 21:50
dorthewbjerre (slettet)
super skal vi så ikke bare starte i morgen jo før jo bedre. og så har jeg gode erfaringer med at veje dag skal være mandag så bliver man ikke så fristet i weekenden. der helt sikkert også være tid til hygge for ellers bliver det surt, men i første omgang kan og skal jeg vente nogen uger har en meget sød til så skal lige på afvænning først : ) inden jeg kaster mig over nogen grimme ting igen. jeg går ind for det 100 procenter og synes det er dejligt at der er en der vil bakke mig om det. jeg skriver igen i morgen aften mellem 19-20 min vægt her til morgen var 87 kg. rigtig god dag i morgen. jeg ved ikke hvad du siger til vejning mandag Hilsen Dorthe
12 år3. juli 2012 kl. 22:10
knus og god dag fra mig.