#21 af bruger slettet
Gruppe til os i 80´ erne
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Gruppe til os i 80´ erne
Nej, jeg fester aldrig! Jeg trøstespiser bare for meget og er for doven/trist til at lave nogen form for motion ):
13 år14. november 2011 kl. 19:03
tab10kg (slettet)
Måske du skulle feste lidt, når du nu er 19 år, alle bør feste nogen gange. Tror du ikke det vil gøre dig glad?
Jeg trøste spiser også nogen gange, det er ikke så godt. Jeg kan mærke det går bedre, når jeg får dyrket motion. Og når jeg får sovet nok.
Hvad trøstespiser du?
Vh Signe
Jeg trøste spiser også nogen gange, det er ikke så godt. Jeg kan mærke det går bedre, når jeg får dyrket motion. Og når jeg får sovet nok.
Hvad trøstespiser du?
Vh Signe
13 år14. november 2011 kl. 22:31
KarinaHadsten (slettet)
Æblekinden: jeg fornemmer at dit meget dårlige humør ødelægger en masse for dig. Har du snakket med din læge om det? Jeg tror meget det er noget med holdning. Du bliver nødt til at bestemme dig for at du vil vende din situation. Bestem dig for at du vil være glad og at du vil tabe dig i stedet for at modarbejde dig selv. Jeg kan ikke lade være med at komme til at tænke på en historie jeg så på nettet på et tidspunkt - tror den figurerede på facebook en periode. Måske har du allerede set den, men prøv under alle omstændigheder at læse den og så tænk over det i forhold til den situation du selv er i....
Den gamle hvidhårede Indianer sidder med sine 2 børnebørn og kigger mod solnedgangen. Han har længe haft et ønske om at lære dem noget om livet ud fra sine egne erfaringer. Han syntes, det var vigtigt at lære om de indre konflikter, som de fleste mennesker jævnligt befinder sig i, hvor de er fanget imellem modsat rettede indre kræfter. Men emnet var måske lidt for abstrakt at gøre forståeligt for børn.
Imens han sad og funderede over det, lagde han pludselig mærke til et koppel ulve, som legede i solnedgangen i horizonten. Pludselig kom historien til ham ganske af sig selv:
“Jeg ved ikke, om I kan forestille Jer det, men jeg har hele mit liv haft en kamp indeni mig selv. Ind imellem har det været en frygtelig kamp, og til andre tider har det været en mere behærsket kamp. Men den har altid været der, altid ligget på lur, og overrasket mig, bedst som jeg troede, at den var forsvundet.
Det er en kamp imellem 2 ulve.
Den ene ulv indholder grådighed, stolthed, vrede, misundelse og selvoptagethed, og samtidig står den også for modstand, skyld, selvmedlidenhed, utilstrækkelighed, og modvilje. Den forsøger hele tiden at se sine muligheder for at tage over og komme til at bestemme.
Den anden ulv indeholder fred, kærlighed, venlighed, glæde, sandhed, medfølelse, ydmyghed, autenticitet, venskab, respekt, integritet, godgørenhed, tiltro, fællesskab og empati. Men den må hele tiden være vågen og på vagt.
Den samme kamp foregår indeni Jer, ligesom den foregår i hvert eneste menneske.”
Børnebørnene tænker lidt over historien for en stund. Så spørger den lille pige sin morfar: “Hvilken ulv vinder”?
Den gamle hvidhårede indianer holder en lang pause. Så siger han: “Den, som du giver mest mad”.
Den gamle hvidhårede Indianer sidder med sine 2 børnebørn og kigger mod solnedgangen. Han har længe haft et ønske om at lære dem noget om livet ud fra sine egne erfaringer. Han syntes, det var vigtigt at lære om de indre konflikter, som de fleste mennesker jævnligt befinder sig i, hvor de er fanget imellem modsat rettede indre kræfter. Men emnet var måske lidt for abstrakt at gøre forståeligt for børn.
Imens han sad og funderede over det, lagde han pludselig mærke til et koppel ulve, som legede i solnedgangen i horizonten. Pludselig kom historien til ham ganske af sig selv:
“Jeg ved ikke, om I kan forestille Jer det, men jeg har hele mit liv haft en kamp indeni mig selv. Ind imellem har det været en frygtelig kamp, og til andre tider har det været en mere behærsket kamp. Men den har altid været der, altid ligget på lur, og overrasket mig, bedst som jeg troede, at den var forsvundet.
Det er en kamp imellem 2 ulve.
Den ene ulv indholder grådighed, stolthed, vrede, misundelse og selvoptagethed, og samtidig står den også for modstand, skyld, selvmedlidenhed, utilstrækkelighed, og modvilje. Den forsøger hele tiden at se sine muligheder for at tage over og komme til at bestemme.
Den anden ulv indeholder fred, kærlighed, venlighed, glæde, sandhed, medfølelse, ydmyghed, autenticitet, venskab, respekt, integritet, godgørenhed, tiltro, fællesskab og empati. Men den må hele tiden være vågen og på vagt.
Den samme kamp foregår indeni Jer, ligesom den foregår i hvert eneste menneske.”
Børnebørnene tænker lidt over historien for en stund. Så spørger den lille pige sin morfar: “Hvilken ulv vinder”?
Den gamle hvidhårede indianer holder en lang pause. Så siger han: “Den, som du giver mest mad”.
13 år15. november 2011 kl. 08:17
KarinaHadsten (slettet)
Jeg tænker at du skal huske at fodre den ulv, som gør dig glad ;-) Tving dig selv til at fokusere på det positive - ikke altid have så ondt af dig selv. Find ud af hvilke elementer i dit liv der bidrager til glæde og hvilke elementer, der evt. bidrager til det modsatte. Og skil dig af med de elementer, som har en negativ indflydelse på din livsglæde.
Jeg tænker tit på den historie med ulvene når jeg ind imellem har mine kampe med min ADHD-diagnosticerede bonussøn. Det er ikke altid nemt, men jeg kan også nogle gange komme ind i den der onde cirkel, hvor den onde ulv helt klart har ovettaget og hvor jeg KUN kan se negativt på drengene. Med lidt fokus og ved at tvinge mig selv til at se lidt positivt på drengen kan jeg faktisk godt vende stemningen til at være mere positiv. Det kræver overskud og vilje, men det kan lade sig gøre - det handler om "at fodre den rigtige ulv".
Håber det gir mening, for ellers lyder alt det her meget dumt. ;-)
Jeg tænker tit på den historie med ulvene når jeg ind imellem har mine kampe med min ADHD-diagnosticerede bonussøn. Det er ikke altid nemt, men jeg kan også nogle gange komme ind i den der onde cirkel, hvor den onde ulv helt klart har ovettaget og hvor jeg KUN kan se negativt på drengene. Med lidt fokus og ved at tvinge mig selv til at se lidt positivt på drengen kan jeg faktisk godt vende stemningen til at være mere positiv. Det kræver overskud og vilje, men det kan lade sig gøre - det handler om "at fodre den rigtige ulv".
Håber det gir mening, for ellers lyder alt det her meget dumt. ;-)
13 år15. november 2011 kl. 08:23
kis (slettet)
Tak for din historie Karina:)
Den er evig aktuel i alle livets faser.
God dag:)
Den er evig aktuel i alle livets faser.
God dag:)
13 år15. november 2011 kl. 09:07
bruger slettet
Jeg tør ikke feste.. Sidst jeg skulle til fest, gik det fuldstændig i kaos.. Så det vil jeg ikke igen! Desuden har jeg ingen at feste med :/ Og jeg tør ikke gå i byen alene.
Hvad jeg trøstespiser? Tjae, alt muligt! Men mest de usunde ting, is, slik, müsli, brød.
Men jeg prøver at komme igang med motionen - det er bare så pisse svært! :/
Hvad jeg trøstespiser? Tjae, alt muligt! Men mest de usunde ting, is, slik, müsli, brød.
Men jeg prøver at komme igang med motionen - det er bare så pisse svært! :/
13 år16. november 2011 kl. 08:55
bruger slettet
KarinaHadsten - Jeg går til samtale i psykiatrien, hvor jeg snakker med en, plus jeg får anti depressiv medicin. Det hjælper bare ikke.. Men rigtig sød historie! Dog er mit problem bare, at lige nu er der INTET positivt i mit liv. Tro mig, jeg prøver virkelig virkelig at se det, men jeg kan sgu ikke finde nogle. Der er ikke længere noget, som gør mig glad, og det er jo et stort problem. Ellers ville jeg fokusere mere på de gode ting i livet, men der er bare ikke rigtig noget.. Og hvis der er, er de alt for små! Ikke noget at glæde sig over i forhold til alle de negative ting. Jeg er en meget negativ person - har jeg altid været, men det bliver da også bare værre og værre. Jeg fodrer helt klart den første af ulvene! Jeg kan slet ikke finde den anden :/
13 år16. november 2011 kl. 08:59
bruger slettet
Jeg har taget ½ kg mere på.. For fanden da, nu vejer jeg mere, end jeg nogensinde har gjort!!!
bruger slettet
Så nu siger vægten hele 82 kg!!! Wow..
veile
undskyld jeg lige blander mig i jeres tråd .- men det var da en fantastisk historie - tak for den :-)
13 år16. november 2011 kl. 09:00