#32 af KarinaHadsten (slettet)
Gruppe til os i 80´ erne
Du læser en tråd i debat > vægttabKarinaHadsten (slettet)
re: Gruppe til os i 80´ erne
Kan altså ikke lige lade være med at smide et videoklip ind, som jeg nu et par gange har set på facebook. Det handler lidt om at få det bedste ud af det liv man nu har fået. Meget inspirerende!
youtube.com
youtube.com
13 år16. november 2011 kl. 09:48
bruger slettet
KarinaHadsten - Tjoe.. Det lyder egentligt meget fornuftigt. Men det er svært at glemme alt om mad, vægt og motion. Især når jeg har den spise problematik. Men jeg kan da prøve! Og hvad skal jeg så - prøve at leve sundt eller helt glemme det hele og bare spise, hvad der falder mig ind - eller hvordan? Og det med ulvene lyder også ret fornuftigt. Men det er bare åhh så svært ):
Mmmh.. Det lyder egentligt rigtig dejligt, når du siger det sådan :] Solen skinner også lige nu, men jeg sidder og fryser helt vildt :/ Mmmh.. Måske skulle jeg lave mig den kop te der og rydde lidt op? Tænde noget musik og få lavet nogle af alle de ting, som jeg egentligt burde. Hmmmm.. Men i hvert fald, du fik mig til at tænke! :]
Ej hvor sjovt du sender mig det link!! Jeg har næsten lige set det, og jeg fik helt tårer i øjnene, da jeg så ham! Han er godt nok fantastisk!
Mmmh.. Det lyder egentligt rigtig dejligt, når du siger det sådan :] Solen skinner også lige nu, men jeg sidder og fryser helt vildt :/ Mmmh.. Måske skulle jeg lave mig den kop te der og rydde lidt op? Tænde noget musik og få lavet nogle af alle de ting, som jeg egentligt burde. Hmmmm.. Men i hvert fald, du fik mig til at tænke! :]
Ej hvor sjovt du sender mig det link!! Jeg har næsten lige set det, og jeg fik helt tårer i øjnene, da jeg så ham! Han er godt nok fantastisk!
13 år16. november 2011 kl. 15:06
KarinaHadsten (slettet)
Æblekinden: Jeg blev så glad da jeg læste dit indlæg her. Selvom du ikke er super positiv var der alligevel tegn på at du kan hvis du vil. Du brugte faktisk ordet "fantastisk".
Jeg siger ikke at du skal glemme alt om at leve sundt og slet ikke holde styr på din kost. Du kan såmænd godt stadig taste din mad ind her på siden, men jeg tror bare det kunne være godt for dig i en periode at gemme vægten lidt væk hvis den kun giver dig dårlige oplevelser.
Mht. at det er koldt. Ja så er det bare en af de ting vi ikke kan gøre noget ved. Vi må bare indse at vinteren er over os og der er mørkt og koldt, men så må vi nyde det hele ved at pakke os ind i varmt tøj når vi går ud eller blive inde i varmen og nyde det ved at gøre noget som gør os tilpas.
Håber du må få MINDST EN positiv oplevelse i dag. ;-)
Jeg siger ikke at du skal glemme alt om at leve sundt og slet ikke holde styr på din kost. Du kan såmænd godt stadig taste din mad ind her på siden, men jeg tror bare det kunne være godt for dig i en periode at gemme vægten lidt væk hvis den kun giver dig dårlige oplevelser.
Mht. at det er koldt. Ja så er det bare en af de ting vi ikke kan gøre noget ved. Vi må bare indse at vinteren er over os og der er mørkt og koldt, men så må vi nyde det hele ved at pakke os ind i varmt tøj når vi går ud eller blive inde i varmen og nyde det ved at gøre noget som gør os tilpas.
Håber du må få MINDST EN positiv oplevelse i dag. ;-)
13 år17. november 2011 kl. 08:34
nic (slettet)
Er der plads til én til i 80-erne? Jeg startede på madital for et par uger siden på 84 kg og arbejder på at få vægten 12 kilo ned, altså til 72 kg. Vægten er i dag 81,9, og selvom den indimellem stiger lidt, så er det da indtil videre et vægttab.
Jeg forsøger at motionere med varieret motion, svømning, dans, cykling, lange gåture med hunden og lidt yoga. Mit mål er at få puttet ca. 1 times motion ind hver dag, men indimellem svigter motivationen, og det bliver så uendelig svært at komme ud af sofaen, og det er på disse dage, hvor det også bliver svært udelukkende at spise sundt og slankende. Motivationen kommer dog som regel hurtigt tilbage, og så må jeg jo bare fortsætte, hvor jeg slap.
Mit første delmål er 80 kg. Når jeg når dette magiske tal, vil jeg belønne mig selv med et par Reebok Easytone, som jeg har ønsket mig. Næste delmål er 76 kg, og her vil jeg forære mig selv en ny badedragt (så passer den gamle mig vel forhåbentlig heller ikke mere). Og når jeg når slutmålet 72 kg, har min dejlige kæreste lovet mig et par af de fedeste jeans uanset prisen - dét burde da nok kunne holde motivationen lidt højt :-)
Jeg forsøger at motionere med varieret motion, svømning, dans, cykling, lange gåture med hunden og lidt yoga. Mit mål er at få puttet ca. 1 times motion ind hver dag, men indimellem svigter motivationen, og det bliver så uendelig svært at komme ud af sofaen, og det er på disse dage, hvor det også bliver svært udelukkende at spise sundt og slankende. Motivationen kommer dog som regel hurtigt tilbage, og så må jeg jo bare fortsætte, hvor jeg slap.
Mit første delmål er 80 kg. Når jeg når dette magiske tal, vil jeg belønne mig selv med et par Reebok Easytone, som jeg har ønsket mig. Næste delmål er 76 kg, og her vil jeg forære mig selv en ny badedragt (så passer den gamle mig vel forhåbentlig heller ikke mere). Og når jeg når slutmålet 72 kg, har min dejlige kæreste lovet mig et par af de fedeste jeans uanset prisen - dét burde da nok kunne holde motivationen lidt højt :-)
13 år17. november 2011 kl. 08:49
PFuglsang
Hej.
Jeg vil også gerne være med i denne gruppe.
Det er lørdag morgen, jeg beslutter at hoppe på vægten for at se om jeg stadig ligger og svinger på 88kg, men vægten siger 90kg!! Jeg bliver vild ked af det, men samtidig tænker jeg på at den eneste der kan ændre på dette er mig selv. Derfor tog jeg en beslutning om at ændre mit liv – d. 22.10 startede jeg med at spise sundt og dyrke noget motion. I dag siger vægten 86,7kg, målet er at komme ned på 85kg d. 01.12.
At spise sundt er næsten blevet hverdag for mig, kæmper stadig med at få dyrket motion, det er ikke altid jeg får taget mig sammen til at komme af sted. Hver mandag er jeg med på et mave/balle/lår hold, jeg kan godt mærke at når nu jeg er med på et hold kommer jeg af sted, men de andre dage hvor jeg skal ud at gå en tur, da kommer jeg ikke altid af sted, her kommer de dårlige undskyldninger stadig!
Min veje dag er hver torsdag.
Jeg vil også gerne være med i denne gruppe.
Det er lørdag morgen, jeg beslutter at hoppe på vægten for at se om jeg stadig ligger og svinger på 88kg, men vægten siger 90kg!! Jeg bliver vild ked af det, men samtidig tænker jeg på at den eneste der kan ændre på dette er mig selv. Derfor tog jeg en beslutning om at ændre mit liv – d. 22.10 startede jeg med at spise sundt og dyrke noget motion. I dag siger vægten 86,7kg, målet er at komme ned på 85kg d. 01.12.
At spise sundt er næsten blevet hverdag for mig, kæmper stadig med at få dyrket motion, det er ikke altid jeg får taget mig sammen til at komme af sted. Hver mandag er jeg med på et mave/balle/lår hold, jeg kan godt mærke at når nu jeg er med på et hold kommer jeg af sted, men de andre dage hvor jeg skal ud at gå en tur, da kommer jeg ikke altid af sted, her kommer de dårlige undskyldninger stadig!
Min veje dag er hver torsdag.
13 år17. november 2011 kl. 09:24
KarinaHadsten (slettet)
Hvor dejligt med flere, som vil være med - velkommen til.
Åh jeg kender godt det med ikke at kunne komme afsted, men her har Endomondo (en app til smartphone) hjulpet mig rigtig meget. Jeg har udfordringer med nogle veninder og så kommer konkurrencemennesket op i mig ;-) Man kan også bruge endomondo.com selvom man ikke har smartphone, så skal man bare indtaste sine workouts manuelt. Jeg kan kun anbefale det - det virker i hvert tilfælde for mig.
Men jeg kan godt mærke at det er sværere og sværere at komme afsted fordi det er koldt og mørkt. Men heldigvis har jeg karate 2 gange om ugen og træner på 2 hold hver gang så det bliver 2x2½ time om ugen. Mega hårdt, men ret effektivt. Jeg tror at jeg snart vil benytte mig af motionsrummet på mit arbejde og en dag om ugen tage en løbetur på løbebåndet. Det har jeg tidligere gjort - og hvis det bliver en fast aftale med mig selv tror jeg det nok skal blive til noget ;-)
Åh jeg kender godt det med ikke at kunne komme afsted, men her har Endomondo (en app til smartphone) hjulpet mig rigtig meget. Jeg har udfordringer med nogle veninder og så kommer konkurrencemennesket op i mig ;-) Man kan også bruge endomondo.com selvom man ikke har smartphone, så skal man bare indtaste sine workouts manuelt. Jeg kan kun anbefale det - det virker i hvert tilfælde for mig.
Men jeg kan godt mærke at det er sværere og sværere at komme afsted fordi det er koldt og mørkt. Men heldigvis har jeg karate 2 gange om ugen og træner på 2 hold hver gang så det bliver 2x2½ time om ugen. Mega hårdt, men ret effektivt. Jeg tror at jeg snart vil benytte mig af motionsrummet på mit arbejde og en dag om ugen tage en løbetur på løbebåndet. Det har jeg tidligere gjort - og hvis det bliver en fast aftale med mig selv tror jeg det nok skal blive til noget ;-)
13 år17. november 2011 kl. 10:34
blåhval
Er for stor til at være med i denne gruppe, men vil lige sige til æblekinden, at jeg godt kender til det, med at vide hvad man skal gøre, men ikke kan tage sammen. At føle, der intet positivt er i livet. Prøv at skrive et par positive ting ned hver aften. Tænk over, om noget kan få et smil frem på din læber. Du vil finde ting, der kan løfte humøret, men er en lang og sej proces.
Jeg sender dig et kæmpe bamsekram, og håber du får det bedre.
Jeg sender dig et kæmpe bamsekram, og håber du får det bedre.
13 år17. november 2011 kl. 14:17
majdam (slettet)
hej jeg vil også gerne være med i denne gruppe.. tabte mig sidste år 13 kg men nu har halvdelen efterhånden sneget sig på igen og vægten siger nu 84,6 kg.. vil gerne ned på ca 78 kg :)
13 år18. november 2011 kl. 10:18
KarinaHadsten (slettet)
Jeg bliver sgu ked af det når jeg hører at nogle er så triste. Jeg er normalt meget smilende også tit selvom jeg er nedtrykt eller sur. Jeg tror smil er god medicin. Jeg har også hørt den der med at når man snakker i telefon skal man smile, for personen i den anden ende vil kunne høre at du smiler. Og jeg tror på det er rigtigt. Jeg tror faktisk også på at der kan være noget psykologisk bedrag kan man vel kalde det i et smil. Jeg tror at hvis man synes alting er træls og der intet positivt er i livet, så kan man snyde sit sind til at tro at det ikke er så galt. Så mit simple råd: SMIL :-) Jeg tror på at det har en positiv indflydelse på humøret.
13 år18. november 2011 kl. 10:45
Æblekinden - Jeg er glad for at høre at du snakker med nogle professionelle om dine problemer. Jeg tror du skal sætte nogle bittesmå mål. Måske er du slet ikke klar til at fokusere på vægttab. Jeg tænker lidt at hvis du slet ikke er klar eller motiveret vil det være en stensikker vej til nederlag på nederlag og det har du da slet ikke brug for. Hvad med at pakke vægte lidt til side for en stund. Det var en af de negative input i din hverdag, som du kunne eliminere. Få styr på nogle andre ting og find vægten frem igen når du har overskud til at tage kampen op mod kiloerne. Jeg tror såmænd noget af det kommer helt af sig selv hvis du får styr på nogle andre ting.
Mht. ulvene - du siger at du klart fodrer den forkerte og at du slet ikke kan finde den rigtige. Måske skal du i første omgang bare stoppe med at fodre den forkerte, så kan det være at den glade ulv kommer snigende. Håber du forstår hvad jeg mener. Prøv at fange dig selv i at tænke de negative tanker og så smid dem i en mental skraldespand. Hver gang du tænker en negativ tanke - så sig til dig selv at den kan du ikke bruge til noget og smid den ud.
Det er meget svært for mig at sætte mig ind i et liv uden nogen form for glæde, men jeg kender godt til det at være nede og nogle gange kan man have svært ved overhovedet at se noget positivt nogle steder. Men jeg synes alligevel altid jeg finder noget. Jeg er nok gennemgående et meget positivt menneske, så på den måde er vi måske hinandens modsætninger. Men lad mig give dig nogle eksempler på de små ting, som jeg glæder mig over. For de fleste af dem er ikke forbeholdt mig. Her til morgen var der mega koldt og diset, men midt i alt det kolde og disede tittede solen frem og det gav den smukkeste solopgang, som jeg nød på vej til arbejde. Fantastisk start på dagen. Så faktisk også en smuk solnedgang i går. Min tanke er - i stedet for at blive depri over at det bliver sent lyst og tidligt mørkt, så glæd dig over at det giver større mulighed for at få et glimt af solopgang/solnedgang uden at skulle vildt tidligt op eller sent i seng. Gå en tur og nyd synet. Og i stedet for at blive irriteret over at det er bidende koldt, så glæd dig over at det er en frisk oplevelse at komme ud og lav en kop varm kakao eller te eller kaffe når du kommer ind i varmen igen. Sæt dig i sofaen med et tæppe og tænd evt et par levende lys. Ahhh nyd livet. Håber virkelig at kunne inspirere dig til at sætte pris på livets små glæder. Det er helt klart nøglen til de lidt større glæder også.