Q LIGHT

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Q LIGHT
YES..... du skal bare bruge Lätta eller Becel og så putte en masse hvidløg i.

Fortsat go' pinse
15 år31. maj 2009 kl. 15:23
Hej alle.

Hmm. Har været lidt af en skidt weekend. Har arbejdet til 3 hverdag og derefter er jeg for træt og sur til at lave noget. Er lidt irriteret. Kan ikke tage mig sammen. Har prøvet at holde mig på de 1200-1500 kalorier, men det er bare svært. hmmmmm....

Kan høre det ikke kun er mig som er hoppet lidt ved siden af. .
15 år31. maj 2009 kl. 15:36
Jeg var så god som jeg kunne i går og indtil videre rimelig god idag, men kl er også kun 9.

Jeg har nu lavet om på mit mål for det var sat til at jeg skulle tabe mig 3 kg til i morgen, ikke lige noget jeg synes jeg kunne nå ;) Men sådan går det når alt ikke er efter planen.

Lad denne uge være meget bedre end weekenden! GOGO
15 år1. juni 2009 kl. 08:44
Sqzee, hvis du aster al din mad, så er jeg nødt til at sige til dig at du skal ændre din kost. Du er stadig i vokse alderen, og ingen krop kan vokse af det du byder di. Du skal have nogle mere reelle måltider, så du ikke går og småspiser hele tiden.Din krop bliver ikke mæt af 600-1000 kcal og derfor får du konstant trang til at spise. Hvis man spiser sig mæt 3-5 gange om dagen, så går man ikke med hovedet inde i køleskabet hele tiden.

Desuden kan jeg være i tvivl om du får nok vitaminer og mineraler på den ensidige kost du spiser.

Samtidig skal du huske at din krop er ved at ændre sig fra pige til kvinde, og det betyder lidt ekstra fedt på steder som hofter, røv og bryster. Så jeg mener helt klart at dit mål er sat i underkanten af hvad det bør.
15 år1. juni 2009 kl. 13:51
Åh Gud nej! Bare rolig, jeg taster ikke alt ind! Somregl taster jeg kun min morgenmad og frokost ind. Nogengange kun morgenmad. Det er ikke altid jeg gider det med aftensmaden. Desuden vejer jeg ikke alt hvad jeg spiser (ikke særlig meget faktisk) så der er også udsving i hvor rigtigt jeg gætter min mad vejer.

Måske burde jeg ikke have min dagbog offentlig, da jeg ikke skriver tit i den længere. Men jeg bruger den lidt som en check-up for at se hvor meget jeg må få til resten af dagen.

Dog mener jeg ikke mit mål er for lavt. 55kg giver mig et godt BMI-tal. Og så mener jeg ikke jeg vokser mere for at være ærlig. Jeg kom i puberteten som 10-årig og holdte op med at vokse i højden, og det meste andet som 13-årig. Min menstruation er reglmæssig og alt det, jeg tabte min sidste tand for 5 år siden. Jeg er færdig med at vokse er jeg sikker på. Min krop er bestemt ikke ved at ændre sig. Jeg har haft røv, bryster(mest) og hofter det meste af hvad jeg kan huske af mit liv ;)

Jeg sulter ikke migselv, det ligger slet ikke til mig, og det er jeg alt for klog til. Hvis jeg er sulten så spiser jeg. Men jeg har STADIG lyst til at gå i køleskabet hele tiden, ligemeget hvor ikke-sulten jeg er, ligemeget hvor meget jeg spiser. Den bedste måde jeg har fundet kan hjælpe på det er at holde mig beskæftiget og huske migselv på min slanke-kur.
15 år1. juni 2009 kl. 15:12
jeg vil meget gerne joine jer i denne gruppe, det rart at have nogen at snakke med, da det kan være hårdt at klare det selv.

jeg er en 16 årig pige fra Århus. har i flere år været buttet og er også blevet overvægtig de sidste par år - dog ikke SÅ meget. jeg er 1,75 m. høj og vejede i morges 75,9 kg. i feb. sidste år startede jeg på kur med en startvægt på 76,9 kg.. jeg kom godt ned på omkring de 64 kg, hvilket jo var super. desværre kiksede sommerferien og jeg startede på efterskole, så jeg droppede slankekuret med en fast beslutning om at begynde, når skolen var slut. der er nu 4 uger tilbage af skolen og jeg er ved at gøre mig parat til en sommerferie, hvor jeg skal begynde på atkins med min mor, der også er overvægtig. jeg ville meget gerne ned på et sted mellem 60-65 kg. men min første mål er under de. 75 kg, hvilket forhåbentlig snart er nået.

jeg er først så småt startet for 2 dage siden, så jeg er ikke så godt igang endnu.

men til jer, der har problemer med motion kan jeg huske fra mig selv, at jeg altid satte noget musik på, som jeg kunne danse eller opføre mig lidt vildt til.

og jer der har svært ved at holde jer fra mad hele tiden, hvad med at sætte jer ned til noget roligt musik og slappe lidt af og så tænk: "hvad skal der virkelig til, for at jeg kan overholde det jeg må?" "hvor vil jeg hen med det her?" og "kan jeg stå imod?"

jeg har nogle perioder, hvor jeg er helt i top og motiveret til kur. så går jeg ned i det lokale supermarked og kigger på alt slikket, chips og chokolade efter at have kigget på det i nogen tid, vender jeg ryggen til det og går med løftet pande ud igen, så føler jeg virkelig at jeg har sagt nej. men det er KUN når jeg er i mit virkelig motiverede hjørne!
15 år3. juni 2009 kl. 10:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });