#11 af bruger slettet
Q LIGHT
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
re: Q LIGHT
UPS.. udregningen er altså både smoothie og ½ bolle (30 g) med ost 20% (26 g)
15 år27. maj 2009 kl. 11:05
sqzee (slettet)
Jeg har virkelig virkelig spist dårligt de sidste to dage og har taget 700g på af det. De skal af og mere til fredag! (nu regner jeg også med at noget bare er vand eller noget der ryger af nemt)
Jeg er allerede på rette kurs men nu skal jeg også holde den. Jeg har eksamner i morgen og fredag og så er der weekend der plejer at være slem for mig. Men i denne uge var det omvendt og det var de sidste to dage her og ikke weekenden der var slem for mig. Jeg er lidt irriteret over at jeg har ladet migselv spise så dårligt men der er ikke andet for end at komme op på hesten igen.
Jeg er allerede på rette kurs men nu skal jeg også holde den. Jeg har eksamner i morgen og fredag og så er der weekend der plejer at være slem for mig. Men i denne uge var det omvendt og det var de sidste to dage her og ikke weekenden der var slem for mig. Jeg er lidt irriteret over at jeg har ladet migselv spise så dårligt men der er ikke andet for end at komme op på hesten igen.
15 år27. maj 2009 kl. 11:57
mulemba (slettet)
Motivation! Hvor finder jeg den? Den er kanon om morgenen - og i løbet af dagen ryger der en lille mundfuld ned, som er imod mine hensigter. Nå ja, siger stemmen, det betyder ikke så meget. Men det GØR det! Mental styrke! hvor finder jeg den?
15 år27. maj 2009 kl. 12:51
bruger slettet
ja mentale styke ved jeg ikke lige hvor man finder, men pt er jeg meget motiveret og kan da høre i også er det..
Selv om der kommer nogle smuttere må vi bare op på hesten igen ;-)
Jeg var til vejning og vejede 99,2 idag så har tabt mig 500 gr
jeg har også snydt i denne uge (i torsdags) med franskbrød og leverpostej af den fra slagteren samt et rundstykke..
Men holdt det stramt de andre dage.. og det har givet bonus..
Noget jeg bruger som mellemmåltider ,er at koge en suppe på hvidkål-selleri- gulerødder-porrer, løg samt rød-grøn-gul peber ..samt 6 boulllion terninger
til en grøntsagssuppe, den kan vare en 3-4 dage, blender den af og til så den kan drikkes og sommetider bruger jeg karry og lidt olie , så det bliver en karrysuppe..
det er super godt som mellemmåltider , det mætter og ingen kalorier..
Selv om der kommer nogle smuttere må vi bare op på hesten igen ;-)
Jeg var til vejning og vejede 99,2 idag så har tabt mig 500 gr
jeg har også snydt i denne uge (i torsdags) med franskbrød og leverpostej af den fra slagteren samt et rundstykke..
Men holdt det stramt de andre dage.. og det har givet bonus..
Noget jeg bruger som mellemmåltider ,er at koge en suppe på hvidkål-selleri- gulerødder-porrer, løg samt rød-grøn-gul peber ..samt 6 boulllion terninger
til en grøntsagssuppe, den kan vare en 3-4 dage, blender den af og til så den kan drikkes og sommetider bruger jeg karry og lidt olie , så det bliver en karrysuppe..
det er super godt som mellemmåltider , det mætter og ingen kalorier..
15 år27. maj 2009 kl. 15:11
bruger slettet
godt gået lotte2208..hvilke kur bruger du?
15 år27. maj 2009 kl. 15:43
bruger slettet
6,5 % fedt er det ikke meget ??? anom ???
15 år27. maj 2009 kl. 15:44
bruger slettet
Har du nogle delmål ..jeg har f.eks sat mig for at jeg VIL tabe mig ca 20 kg til jul...
kunne være du skulle sætte nogle delmål
Min morgenmad er 2,5 dl skummetmælksyoughurt
og så får jeg et knækbrød med ost ved 10.00 tiden og et æble
eller evt grøntsagsuppe..
til frokost er det lidt forskelligt pt er det en fedtfribolle med røget filet på uden smør ..
eftermiddag er det samme som formiddag
og aftensmad er lidt forskelligt..
aften 1 banan og lidt blå druer samt grøntsagsuppe
og så nupper jeg en banan når jeg skal i seng..
kunne være du skulle sætte nogle delmål
Min morgenmad er 2,5 dl skummetmælksyoughurt
og så får jeg et knækbrød med ost ved 10.00 tiden og et æble
eller evt grøntsagsuppe..
til frokost er det lidt forskelligt pt er det en fedtfribolle med røget filet på uden smør ..
eftermiddag er det samme som formiddag
og aftensmad er lidt forskelligt..
aften 1 banan og lidt blå druer samt grøntsagsuppe
og så nupper jeg en banan når jeg skal i seng..
15 år27. maj 2009 kl. 15:49
sqzee (slettet)
Motivation- Ja hvor finder man den? Hvad jeg finder hjælper bedst er at gå tilbage og se hvad jeg har opnået og så hvad jeg kan opnå og håber på at opnå. Jeg elsker projekter og fremskridt er noget der gør mig glad, så det motiverer til at lave fremskridt.
Andre ting du kan gøre er at skrive noget på din arm. Sætte en seddel op på køleskabet. Kigge på billeder af fede mennesker du IKKE vil ligne og lækre mennesker du gerne vil ligne.
Noget jeg også fandt der hjalp mig var da jeg fik en bog der hedder 'Superfoods' for der stod en masse om alle de gode ting der er i sund mad og fik mig virkelig til at indse hvor godt det er det jeg gør for kroppen.
Andre ting du kan gøre er at skrive noget på din arm. Sætte en seddel op på køleskabet. Kigge på billeder af fede mennesker du IKKE vil ligne og lækre mennesker du gerne vil ligne.
Noget jeg også fandt der hjalp mig var da jeg fik en bog der hedder 'Superfoods' for der stod en masse om alle de gode ting der er i sund mad og fik mig virkelig til at indse hvor godt det er det jeg gør for kroppen.
15 år27. maj 2009 kl. 17:21
Suuus (slettet)
Jeg vil også gerne melde mig på holdet... :)
Ja det er ikke altid lige sjovt at skulle leve den sunde livstil med stort S. Men jeg er blevet "nødtil" at opstille nogle regler/love for mig selv. For mig hedder det INGEN slik, kage, sodavand osv, jeg kan ikke styre "lidt har også ret" det går bare helt glat for mig så, og det bliver hurtig til en vane at skulle have lidt og så lidt mere og mere. Min anden "lov" handler om at jeg skal, lige meget hvad, dyrke motion HVER dag, om jeg så skal stå op kl halv 5 om morgenen eller først kan kl halv tovl om aftenen, det skal bare gøres. Istedet for slik og det spiser jeg meget gulerødder i stave og frugt, når vi skal i byen til kaffe hos familie og venner, har jeg somregl enten selv frugt med eller spist hjemmefra. Nogen kigger måske lidt skævt nogen gange, men det er mit valg at jeg ikke gider være tyk og overvægtig mere, det skal være slut og flok respektere dte også når jeg fortæller det og de spørger til min egen lille frugt madpakke. For mig handler det om at være et skridt foran måltiderne hele tiden, så jeg ikke ryger i hvor det er nemmest.
Tak for opskrifter... lækker tråd
Ja det er ikke altid lige sjovt at skulle leve den sunde livstil med stort S. Men jeg er blevet "nødtil" at opstille nogle regler/love for mig selv. For mig hedder det INGEN slik, kage, sodavand osv, jeg kan ikke styre "lidt har også ret" det går bare helt glat for mig så, og det bliver hurtig til en vane at skulle have lidt og så lidt mere og mere. Min anden "lov" handler om at jeg skal, lige meget hvad, dyrke motion HVER dag, om jeg så skal stå op kl halv 5 om morgenen eller først kan kl halv tovl om aftenen, det skal bare gøres. Istedet for slik og det spiser jeg meget gulerødder i stave og frugt, når vi skal i byen til kaffe hos familie og venner, har jeg somregl enten selv frugt med eller spist hjemmefra. Nogen kigger måske lidt skævt nogen gange, men det er mit valg at jeg ikke gider være tyk og overvægtig mere, det skal være slut og flok respektere dte også når jeg fortæller det og de spørger til min egen lille frugt madpakke. For mig handler det om at være et skridt foran måltiderne hele tiden, så jeg ikke ryger i hvor det er nemmest.
Tak for opskrifter... lækker tråd
15 år27. maj 2009 kl. 20:27
bruger slettet
jamen velkommen til alle i skønne Qlight kvinder ;-)
vi skal nok få fornøjelse og støtte af hinanden
vi skal nok få fornøjelse og støtte af hinanden
15 år28. maj 2009 kl. 07:32