Aftensmadstråden - bare for sjov

Du læser en tråd i debat > off topic

re: Aftensmadstråden - bare for sjov
selvfølgelig waldorf salat .. ikke salt ;0)
13 år18. august 2011 kl. 20:31
Hjemmelavet lasangne med snittet kinakål , agurk og en bid flute til.
13 år18. august 2011 kl. 21:32
300 g "grillede rodfrugter" (fra Findus - dejlig nemt når det skal gå stærkt) +
165 g okseinderfilet (rå vægt) stegt i smør og hvidløg +
en halv agurk rørt med skyr og hvidløg/chilli + 1 tomat

Ialt 530 kcal

Har lige lavet vores aftenthe og dertil vil jeg nyde 3 stk fazer mint og så er dagens 1200 kcal brugt.
13 år19. august 2011 kl. 20:55
Hjemmelavet pizza med tomatsauce, kartoffel skiver (vendt i olivenolie, rosmarin, timian, oregane, hvidløg, salt og peber) og light mozzarella, en lille rest vegetarisk chilli og babymix salat (uden dressing) - det var rigtig lækkert :0)
13 år20. august 2011 kl. 20:33
grillet det var dog køligt ; kotelet, rejer, majskolbe, salat af kinakål,ærter,tomat, pasta, peberfrugt, agurk + friske krydderurter. Lidt hvidløgsdressing og en bid flute...
13 år20. august 2011 kl. 21:10
I dag har jeg fået grovpasta med grøntsagsmix - ca. 350 kcal.

Til dessert/natmad tog jeg en portion skyr med bær og mandel - ca. 250 kcal.
13 år20. august 2011 kl. 21:23
I dag spiste vi ude. Det var lidt en udfordring at finde noget, der ikke var helt usundt men jeg fik en portion grillet laks med rejer, salat og kartofler i både. Det var en kæmpe portion så jeg spiste ikke op. Jeg fik den minus dressing og minus sauce. Spise al fisken og salaten men kun halvdelen af kartoflerne. Jeg ved ærlig talt ikke hvor mange kcal det gav. Har prøvet at regne lidt på det men jeg tror måske kartoflerne var friturestegte. Syntes det smagte lidt sådan. Håber ikke at det har væltet regnskabet. Har tastet det hele ind og det gav kun 579 ifølge beregningerne hvor jeg har tastet kartoflerne ind som kartofler i både med skræl, 200g. Jeg tror ikke at jeg spiste 200g men de her var sikkert federe end de normale fra dybfrost... Jeg tror at måltidet ligger mellem de 579-800kcal ialt.. Men hva, det er ikke hver dag min mor har fødselsdag.. hehe
13 år3. september 2011 kl. 22:07
200g kyllingebryst med 80g sukkerærter, 50g hasselbachkartofler og champigningssovs. sprang fluten over = 360 kcal
13 år5. september 2011 kl. 21:50
Hakkebøf af 100g kød, 3-7%, 300g rosenkål og 140g kogt pasta. Bagefter en Solero 80% fruit :)

565kcal inkl isen..
13 år7. september 2011 kl. 19:26
I dag lavede jeg en nem tomatsuppe: 1/2 liter vand, en bouillon-terning og en dåse tomater. Da det var kogt igennem blendede jeg det med en stavblender, krydrede det med lidt spidskommen, koriander, paprika og chili. Og så fik den lige to spiseskefulde philadelphia light, der blev rørt godt ud i. Det var meget nemt, smagte rigtigt godt og med et fuldkornsflute fra hatting til løb det op i 400 kcal.

Skal man have et helt måltid ud af det ville det være rigtigt lækkert med nogle røde kidney-bønner i for at fylde og give lidt flere proteiner, og så kan man jo også altid tage mere brød til, hvis det skal være.

Men det er sjældent, jeg har lavet så god med på så kort tid, så det vil jeg helt sikkert gøre igen - så kan man jo altid lege med at putte bønnerne eller noget andet godt i - majs kunne sikkert også passe fint :-)
13 år8. september 2011 kl. 20:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });