hvad siger folk til dig om dit vægtab?

Du læser en tråd i debat > off topic

re: hvad siger folk til dig om dit vægtab?
Jeg får masser af positiv respons - har tabt de 15 kg jeg ville og har hvis aldrig vejet mindre i mit voksne liv - 60 kg og en BMI på 22,2 :O))

Jeg syntes derimod, at jeg får meget negativ respons over, at jeg vejer min mad og holder regnskab med kalorieindtaget - nogle mener ligefrem, at det er sygeligt og så får jeg kommentarer som, jamen nu har vi gået 6,5 km, så må du vel da gerne spise en is ?? - og ja det må jeg gerne, men nej tak, jeg vil gerne undvære isen - jamen hvis du spiser isen, skal du bare løbe en tur på 20 min ??? - og ja, men hvis jeg spiser den tomat her, så må jeg gerne blive siddende her på bænken i stedet for - øv hvor er sådan nogle diskutioner bare belastende :O(( - oplever i andre det også ????
13 år15. august 2011 kl. 17:16
@turbomoster: Oh yes...den der får jeg også. Desværre hører jeg det konstant herhjemme, fordi min mand synes at jeg er blevet for tynd og især fordi han synes, at jeg går for meget op i min kost og træning! Ai men for fanden...det er jo ikke fordi jeg forbyder HAM at æde slik, kage eller flæskesvær til han kaster op af det....JEG vælger bare at begrænse mig!
13 år15. august 2011 kl. 19:13
Jeg synes folk for det meste ignorede det da jeg tabte mig meget (75 til 57kg). Der var ikke så mange der sagde de var stolte af mig, men det var ikke rigtigt et stort emne jeg tog op måske... Jeg var ret ærlig omkring det. Og så gik jeg i løs skoleuniform så det kan godt være at det er derfor folk ikke helt lagde mærke til det. Men jo der var gode kommentarer fra folk der mente det rigtig godt. Og så var der andre der var sådan lidt... jamen det var på tide, det er godt du ikke er klam mere.

Men det kan self. godt være det kun er i mit hovede. Ja og så er der dem der ikke kan forstå hvordan et vægttab forgår og hvordan man bliver nødt til at prioritere. Folk er utrolig bange for at man gør det forkert. Hvilket nok egentlig er fordi de helst gerne vil have en der er tykkere end dem.
13 år19. august 2011 kl. 21:28
Hmm jeg syntes det er en svær ting, det med at folk roser en fordi man taber sig.
jeg har det helt vildt svært med det faktisk.
er jeg underlig?
mine veninder, familie osv. siger næsten hver gang hvor er det bare flot, du taber dig jo helt vildt osv.
men det syntes jeg jo ikke, jeg har tabt godt 29 kg på 1,5 år fra 108 kg til 79 kg. der har været mage perioder som lige nu hvor min vægt har stået stille i flere måneder. jeg er faktisk selv bange for at blive for tynd, da jeg syntes at vi kvinder skal have former, men er selv "tvunget" til at skulle tabe mindst 7 kg mere, så jeg kan få fjernet hud på maven.
13 år2. september 2011 kl. 14:42
Hej Hvass.

Lige lidt off topic (når edt forekomerm i off topic-tråden, bliver det mon så on topic?? lol)

Jeg kan forstå, du skal have fjernet maveskind, når du når det rigtie BMI. Jeg nærmer mig selv stille og rolig målet (45 kg væk, 15 ca. tilbage) og vil også ende med løst maveskind. Jeg har endnu ikke børn, men vil helt sikkert have nogle. I den forbindelse er det jo ikke irrelevant, om huden kan klare en graviditet efter man har fået fjernet maveskind. Jeg kan se, du ikke er så gammel igen, og måske du derfor har gjort samme overvejelser og måske kan svare mig?

Hvis andre kender svaret, må I naturligvis gerne byde ind. :)

Hilsen Anita.
13 år2. september 2011 kl. 14:58
Hej Anita.
Jeg har fået 2 børn, men ved ikke om jeg lige skal have en sidste om nogle år. men jeg har besluttet mig for at jeg vil have den lavet nu her, også må jeg tage den drefra. de anbefaler jo at man helst skal være færdige med at få børn, da huden jo kan blive slap efter en graviditet.
for mig betyder det ikke alverden med lidt løs hud, men jeg har simpelthen en hænge bug. hvis jeg bare havde lidt slap hud, ville jeg helt sikkert vente, men har et udhæng på mellem 3 og 5 cm. derfor vil jeg gerne have den nu også må jeg enten betale for en nu opstramning af maven eller leve med den løse hud, hvis jeg altså vælger at få flere børn:)
Håber mit svar kunne hjælpe dig:)
13 år2. september 2011 kl. 15:16
Tak for svar. :)

Dvs, selv om overskydende hud fjernes, vil den i tilfælde af graviditet godt kunne strække sig igen uden den revner? Og naturligvis er det bedst at vente, men kødforklæde er ikke rart eller pænt at rende rundt med, så forstår dig godt.
13 år2. september 2011 kl. 16:24
Jeg ville vente hvis jeg skulle have flere børn. Som jeg har fået fortalt af en kirug tages der et langt snit lige over hårgrænsen fra hofteben til hofteben.hele maveskindet trækkes op der skal dannes en ny navle. Det medfører at hårgrænsen hives op idet man trækker både oppe fra og nede fra. Man kan få problemer med skamlæberne. m.m. Så en skønhedsdronning bliver man ikke...har man i forvejen som jeg selv et stort galdestensar bliver det fjernet.
13 år2. september 2011 kl. 17:16
Hej igen Anita:)
Ja selvom huden fjernes er det muligt at gennemføre en graviditet som alle andre. men men men der er store chancer for strækmærker netop fordi huden er så stram og det ar man får af operationen kan også udvide sig, så det ikke er specielt kønt.
men igen jeg ved hvordan du har det, havde jeg ikke selv fået børn endnu, eller havde haft de oplysninger inden jeg fik mine unger, så havde jeg gjort det da jeg var 20 uden tvivl. også måtte jeg få det gjort igen når jeg havde fået børn, hvis jeg ikke kunne leve med det.
dog ville jeg nok selv betale for det, da jeg ikke sys det er helt fair at det offentlige skal betale, når man kender risikoen ved det. men ville ikke tænke to gange over om det var det rigtige.
Jeg har været så ked af min krop i 8 år kun pga det udhæng og det syntes jeg ikke man skal byde sig selv, når der er muligheder for at få det ordnet:)
13 år3. september 2011 kl. 21:21
så vidt jeg husker betaler det offentlige ikke hvis folk skal have flere børn......man bliver ikke indstillet hvis de tror det....
13 år2. oktober 2011 kl. 19:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });