hvad siger folk til dig om dit vægtab?
Du læser en tråd i debat > off topicpityt
re: hvad siger folk til dig om dit vægtab?
Jeg har lige fået verdens mest latterlige kommentar i dag! Indenfor de sidste 2 år (ja, det har taget sin tid) har jeg smidt 22 kg og ja, jeg ER meget slank nu hvor jeg har nået min mål, men alligevel! Jeg var til fødselsdag hos en veninde og dennes svoger (som selv er temmelig overvægtig) kom hen til mig og spurgte om jeg var okay. Jeg undrede mig en anelse, men svarede selvfølgelig at jeg har det fint, hvorefter han siger, at han troede at jeg havde været syg af cancer eller lignende og at jeg var AAAAALT for tynd. Jamen skide tak da, spade! :o( Alle andre har heldigvis kun sagt pæne ting!
13 år7. august 2011 kl. 22:05
calcit
Det har jeg faktisk også oplevet......ikke at det blev sagt til mig selv. Men jeg kunne ikke undgå at høre en sagde, "Gud hun fejler vel ikke noget"! Men havde jeg gjort det ville det ikke have været rart.
Den som også er storslem er elevatorblikket og at der intet siges.
Den som også er storslem er elevatorblikket og at der intet siges.
13 år7. august 2011 kl. 22:12
karina lykke (slettet)
Altså nu skal jeg tabe mig temmelig meget. Jeg har tabt mig fra 139 til pt. 125,2 Altså knap 14 kilo og 10 procent af min vægt.
Men ikke en eneste kommentar har jeg fået :-( Og ja, ved da godt at det ikke er meget når man tænker på hvor meget jeg stadig mangler, men altså man kan faktisk godt se det, både på mave, lår, røv og ansigt.
Men jeg får mange negative kommentarer på min ændring af kosten. Mange bliver irriterede når jeg afslår kage eller andre fedende ting. Jeg nyder at gå ud og spise en god frokost med familie og veninder og de bliver irriterede når jeg vælger at vi skal på de cafeer der har sunde frokost retter jeg kan tillade mig at spise. Men jeg tænker tit at det er deres egen dårlige samvittighed der plager dem, at de tænker at de burde vælge det sunde alternativ, så det generer mig ikke så meget. Men det generer mig at ingen kan se jeg har tabt mig!
Altså, min mand ved jo godt jeg har tabt mig så han påstår han kan se det, men det er bare noget han siger, så godt kender jeg ham alligevel :-) Men sød er han da...
Havde besøg af min far den anden dag, han spurgte mig endda om min kur var gået helt i vasken, jeg svarede at det var den bestemt ikke hvortil han svarer "burde du ikke lige få et ekstra tjek af stofskiftet så, der burde da ske bare lidt" Måtte jo så sige at jeg rent faktisk allerede havde tabt 14 kg. hvortil han svarer " HAR DU DET!!! det er slet ikke til at se" ØV.....
Men ikke en eneste kommentar har jeg fået :-( Og ja, ved da godt at det ikke er meget når man tænker på hvor meget jeg stadig mangler, men altså man kan faktisk godt se det, både på mave, lår, røv og ansigt.
Men jeg får mange negative kommentarer på min ændring af kosten. Mange bliver irriterede når jeg afslår kage eller andre fedende ting. Jeg nyder at gå ud og spise en god frokost med familie og veninder og de bliver irriterede når jeg vælger at vi skal på de cafeer der har sunde frokost retter jeg kan tillade mig at spise. Men jeg tænker tit at det er deres egen dårlige samvittighed der plager dem, at de tænker at de burde vælge det sunde alternativ, så det generer mig ikke så meget. Men det generer mig at ingen kan se jeg har tabt mig!
Altså, min mand ved jo godt jeg har tabt mig så han påstår han kan se det, men det er bare noget han siger, så godt kender jeg ham alligevel :-) Men sød er han da...
Havde besøg af min far den anden dag, han spurgte mig endda om min kur var gået helt i vasken, jeg svarede at det var den bestemt ikke hvortil han svarer "burde du ikke lige få et ekstra tjek af stofskiftet så, der burde da ske bare lidt" Måtte jo så sige at jeg rent faktisk allerede havde tabt 14 kg. hvortil han svarer " HAR DU DET!!! det er slet ikke til at se" ØV.....
13 år7. august 2011 kl. 22:19
Anita1982 (slettet)
Karina, jeg kan godt nikke genkendende til din historie. Jeg vejede nok mellem 135 og 140 kg (gik i gang fra den ene da gtil den anden og fik ikke vejet mig før jeg havde været igang i 4 måneder, desværre!), da jeg gik igang for et år siden. Det var faktisk først, da jeg havde tabt 25 kg (!!) at folk begyndte at spørge, om ikke jeg går og taber mig.
Nu er jeg på 95 kg og selvom jeg er høj, mangler jeg noget endnu, men gudhjælpemig om ikke folk begynder at spørge, om jeg ikke snart er færdig. Ak ja, folk er underlige. :o)
Nu er jeg på 95 kg og selvom jeg er høj, mangler jeg noget endnu, men gudhjælpemig om ikke folk begynder at spørge, om jeg ikke snart er færdig. Ak ja, folk er underlige. :o)
13 år7. august 2011 kl. 22:54
Louise79 (slettet)
Uha - det er meget forskelligt.
Jeg har tabt mig fra 93,6 til 61,8 - på lægens vægt - på et års tid, og har nu været vedligeholder i et års tid også.
Men jeg tabte mig fik jeg løbende kommentarer - stort set kun positive. Og folk spurgte ind til hvordan jeg gjorde osv.
Enkelte kommenterede til sidst i mit vægttab at nu var det ikke pænt mere, at mine ben var alt for tynde etc, men det er alt.
Nu hvor jeg har været vægtstabil i et år ebber det ud med kommentarerne, nu er det mest folk jeg ikke har set længe o.lign. der kommenterer på det, men mest positivt.
Jeg har oplevet at møde folk som jeg kendte for flere år siden, fx. en gammel studiekammerat eller en gammel nabo, de kunne ikke kende lige umiddelbart, men det kom dog...
Jeg har tabt mig fra 93,6 til 61,8 - på lægens vægt - på et års tid, og har nu været vedligeholder i et års tid også.
Men jeg tabte mig fik jeg løbende kommentarer - stort set kun positive. Og folk spurgte ind til hvordan jeg gjorde osv.
Enkelte kommenterede til sidst i mit vægttab at nu var det ikke pænt mere, at mine ben var alt for tynde etc, men det er alt.
Nu hvor jeg har været vægtstabil i et år ebber det ud med kommentarerne, nu er det mest folk jeg ikke har set længe o.lign. der kommenterer på det, men mest positivt.
Jeg har oplevet at møde folk som jeg kendte for flere år siden, fx. en gammel studiekammerat eller en gammel nabo, de kunne ikke kende lige umiddelbart, men det kom dog...
13 år8. august 2011 kl. 08:36
smuksangerinde (slettet)
Jeg kender alt til når folk kommentere ens vægttab.. På 2½ år gik jeg fra at veje 90kg til 58kg.. Jeg tabte mig yderligere til 56kg og ALLE sagde jeg skulle tage på at jeg var blevet grim at se på osv osv. Jeg har taget på nu og vejer 62kg og har det af ht med min krop. Jeg er imod oddsene som udgør at jeg mistede min far sidste år og kan ikke stoppe med at trøste spise. Vil så inderligt gerne ned i mine jeans igen inden mit svendegilde til november... Nogle gode råd for trøste spisning??? Så er mit råd. Skid hul i hvad folk siger af ukonstruktive ting for har du det skidt med dig selv med de kiloer folk mener du skal ta på, så er det ikke de kiloer værd at ta på..
13 år8. august 2011 kl. 21:29
calcit
ja, det er da heldigvis noget vi selv afgør ;-)
13 år8. august 2011 kl. 22:13
Kathrine7000
Ja det er da lidt utroligt, som folk kan komme med dårlige kommentarer til en - bare fordi de selv har ondt i røven! Ej nogle er også super søde og siger ting som 'gid jeg var ligeså så slank som dig' og at man har en flot krop.
Har dog også en veninde, som har lidt ondt i røven over, at jeg træner og spiser sundt (det gør hun bestemt ikke selv)..
Men well, kommer folk med de kommentarer, skal man jo bare tænke "op i røven... Ja, jeg har ryggrad og det er jeg stolt af!" ;)
Har dog også en veninde, som har lidt ondt i røven over, at jeg træner og spiser sundt (det gør hun bestemt ikke selv)..
Men well, kommer folk med de kommentarer, skal man jo bare tænke "op i røven... Ja, jeg har ryggrad og det er jeg stolt af!" ;)
13 år9. august 2011 kl. 19:32
carinacarina (slettet)
er ret overrasket over alle dem der har fået så negative kommentarere :O synes ikke man kan kalde folk venner, hvis de siger man er grim.. kan godt forstå, hvis venner og bekendte bliver bekymrede og siger man ikke skal tabe mere - det har jeg da også prøvet.
Men husk at det gælder om jer selv, og så er det ligemeget hvad andre tænker, der er jo nogle der er jaloux fordi de ikke selv har styrken og viljen til at leve sundt. :)
De kommentarer jeg fik på min vej ned til 62 kg, var positive og/eller bekymrende for det drastiske vægttab. Jeg har nu taget på til 73,3 kg.. meget trist :-(. Får ingen kommentarer om at jeg er for tynd mere.. lidt sygtligt, savner man den positive opmærksomhed.
Efter jeg har taget på har min familie (uden min deltagelse, men jeg har fået det fortalt) sagt at jeg ser "sundere ud", fordi jeg var blevet FOR tynd.. men ved ikke helt hvordan jeg skal tolke det.. ikke så positivt, efter min mening - men det viser vel alligevel en vis bekymring/glæde over at jeg har taget på.
det eneste jeg ved er at jeg ikke er spor tilfreds over vægtstigning, og at jeg skal have styr på det, inden jeg ender oppe på mit udgangspunkt 83 kg.
- Cams :-)
Men husk at det gælder om jer selv, og så er det ligemeget hvad andre tænker, der er jo nogle der er jaloux fordi de ikke selv har styrken og viljen til at leve sundt. :)
De kommentarer jeg fik på min vej ned til 62 kg, var positive og/eller bekymrende for det drastiske vægttab. Jeg har nu taget på til 73,3 kg.. meget trist :-(. Får ingen kommentarer om at jeg er for tynd mere.. lidt sygtligt, savner man den positive opmærksomhed.
Efter jeg har taget på har min familie (uden min deltagelse, men jeg har fået det fortalt) sagt at jeg ser "sundere ud", fordi jeg var blevet FOR tynd.. men ved ikke helt hvordan jeg skal tolke det.. ikke så positivt, efter min mening - men det viser vel alligevel en vis bekymring/glæde over at jeg har taget på.
det eneste jeg ved er at jeg ikke er spor tilfreds over vægtstigning, og at jeg skal have styr på det, inden jeg ender oppe på mit udgangspunkt 83 kg.
- Cams :-)
13 år15. august 2011 kl. 15:59
Jeg har valgt at identificere hvad der gjorde mig tyk før, så jeg ikke ender der igen. Mit problem har især været kage/slik og andet guf på arbejdet. Jeg har valgt at sige, at jeg kun vil spise lækre ting med familien derhjemme, på arbejdet skal jeg spise sundt. Det er ikke svært for mig, men for nogle af mine kollegaer er det, i sær dem der har et par kg for meget på siden. Der kan jeg godt få nogle mindre støttende kommentarer med på vejen.