Kommende tiltag

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Den gamle NNA oversigt
Angående vaner - jep, derfor har jeg heller ikke turdet give slip på den gamle version endnu :-)

Den gamle oversigt er tænkt som at den i dag ligger under smiley-menuen. Men i jeres tilbagemeldinger mangler I overskuelighed, hvilket jo for mig giver anledning til at gå tilbage til noget som det gamle.

Angående gennemsnittet. Det fungerer ligesom den gamle udgave. Jeg kan desværre ikke sortere dage fra, hvor man har indtastet halvt. Det kan programmet ikke vurdere :-/ Jeg har overvejet, om jeg skulle lave en lille "tæl ikke denne dag med"-funktion, men det hører noget ude i fremtiden.

Tak, jeg vil gøre mit bedste for at fortsætte - og jeg kan godt lide at have travlt ;-)
11 år26. september 2013 kl. 08:28
Den gamle NNA oversigt fortsat
Er det forresten smiley-menu > kalorier, som du mangler ?
11 år26. september 2013 kl. 08:28
Dybere analyse -> motion
Hej Lone

Åh hvor jeg synes overskueligheden er svær at finde i den nye version. Det handler sikkert bare om tilvænning, fordi jeg har været på den gamle side så længe, at alt nærmest kan gøres med hænderne på ryggen og bind for øjnene.

Jeg sad lige og "surfede" rundt i nogle af de nye (for mig i hvert fald) funktioner. Inde under "Motion detaljer" under "Analyse af min sundhed" kan man se en søjle over, hvordan ens motion er fordelt. I tirsdags (24/9) indtastede jeg min Puls & Stram op time, 1t24m med en METS på 7,70. Men når jeg kigger på motion ovre i analyse-delen, så kan jeg ikke få den frem - hverken når jeg har dagen som en del af en periode (hvis jeg vælger perioden "seneste uge") eller hvis jeg kun kigger på lige præcis den dag (ved at bruge "selvvalgt periode").
Er det fordi jeg kun har indtastet 1t24m den pågældende dag? Skal jeg taste 24 timer ind, før den kommer med på grafen - eller er det en "rigtig" fejl?
11 år26. september 2013 kl. 11:20
Sundhedssmileys
Lige en mere:
Når jeg klikker ind på sundshedssmiley for de 10 kostråd, så er der en af dem som hedder "vælg fuldkorn, 75g" - min står i dag på 0g, selvom jeg har spist 55g "Rugbrød med fedtrige frø og hele kerner". Hvordan regner "vælg fuldkorn"?
11 år26. september 2013 kl. 11:57
Sundhedssmiley for fuldkorn
Fuldkorn kommer på senere. Jeg har skrevet det under grafen - men jeg kan godt se, at informationen mangler under smileyen. Det sætter jeg på med det samme. Tak for det :-)

Det skyldes, at der simpelthen mangler data i databasen. Man kan ikke afgøre fuldkornsmængden ud fra om det er mørkt brød, lyst brød eller andet. Det skal simpelthen angives på produktet. Om to uger kan jeg låne en iPad, og så vil jeg ud i butikkerne og registrere produkterne - om der er fuldkorn i eller ej :-)
11 år26. september 2013 kl. 12:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });