Hvad fik i til aftensmad?

Du læser en tråd i debat > kost

re: Hvad fik i til aftensmad?
Kylling lasagne.

Jeg har ikke lavede det selv, men det er noget med hakket kyllingekød der koges med nogle grøntsager, kyllingefond og tomatpuré. Og noget hvidt sovs lavet på mælk. Og så noget ost på toppen.

Tror ikke det er så slemt med kcal men man kan altid gøre det meget bedre ved flere grøntsager.
15 år13. marts 2009 kl. 14:26
I dag skal jeg have pangasius filet bagt med persille, porrer og rødløg, samt pasta :)

493 kalorier i alt :)
15 år14. marts 2009 kl. 17:23
Min mor kom med mad til mig, da jeg er en smule syg.

Vi fik brune ris med rodfrugter vendt i alm. soja og soja-crusine (soja-fløde). Til dessert fik vi mine hjemmebagte muffins og kokostoppe fra fryseren.
Ikke skide sundt, men det går jo nok..
15 år14. marts 2009 kl. 22:10
Jeg fik 85 g kyllingeoverlår, 100 g kogt blomkålblanding og 200 g rødkålssalat med lidt pære, nødder og hørfrøolie på.
15 år21. marts 2009 kl. 16:38
Orv hvor får i meget varieret mad allesammen... Hold da op..

Jeg er super kræsen (øv, men arbejder på sagen), så her i huset bliver det ofte kost uden grøntsager, med mindre de er rimelig gemte eller er nogle af de få forskellige jeg kan lide...

Igår og i forgårs fik jeg Middagskødkommer fra tulip med ris og karrysovs

I aften står den formodentligt på kartoffelmos og bacontern... er noget spændt på det bacon... går det mon an at udregne kcal (fedt) i bacon ved at hælde fedtet fra og veje det?
15 år24. marts 2009 kl. 09:59
Bacon: Det fedt du hælder fra tæller ikke med i kalorieregnskabet, så jeg tror roligt at du kan regne det fra, om det tæller som rent fedt ved jeg ikke.

I aften skal vi have frikadeller med revne selleri i og stegte kartofler. Dertil en hjemmelavt coleslaw.
15 år24. marts 2009 kl. 12:08
Jeg er ganske kræsen, så grøntsager bliver det ikke til så tit - men på arlas hjemmeside fandt jeg en opskrift på ostegratineret broccoli, og det har vi fået en del gange efterhånden - jeg jævner ostesaucen lidt inden jeg hælder den over grøntsagerne, da jeg synes den er lidt tynd. Opskrift på arla.dk.

Igår stod den på koteletter med risotto med porre og ærter. Det er en opskrift fra iform, men da min kæreste og jeg er ret kræsne er der skiftet en del ud: kylling er blevet til koteletter (uden synligt fedt, i det mindste), pesto og hvidvin er udeladt og courgetter er blevet til ærter. Men det smager stadig skønt! Opskrift på: iform.dk
15 år29. marts 2009 kl. 08:08
@Fedina: Jeg er også kræsen... så kosten bliver ret ens og der er alt for lidt grønt i mellem :) Men jeg arbejder på sagen i ny og næ :)

Vores aftensmad bestod af millionbøf. Deri var godt med gulerødder og løg, begge dele kan rives, så ses det faktisk ikke i sådan en gang millionbøf :) i kan se det under min dagbog tror jeg :)

I aften skal vi have kalvebov med kartofler, kogte grøntsager og brun sovs :)
Hvis ugeplanen holder ser næste uge sådan ud:
Mandag: biksemad (der er sikkert kalvebov og kartofler tilbage fra søndag)
Tirsdag: Medisterpølse, kogt grønt, kartofler og brun sovs (der bliver altid ekstra ud af den kalvebov)
Onsdag: Risret med svinefars i ovnen. - Det er lidt af et forsøg... det kan være, hvis jeg husker det, at jeg skriver om det når det er lavet :)
Torsdag: Dybfrost-pizza (der er jeg ikke hjemme, så mand og børn laver noget nemt)
Fredag: millionbøf med spaghetti, rester fra i lørdags
Lørdag: Pølser og pommesfrites... (hehe.. sundt ikk) :D
15 år29. marts 2009 kl. 14:24
@Fedania: Hihhh.. bleklager navneforandringen du lige fik ovenfor :)
15 år29. marts 2009 kl. 14:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });