Hvad fik i til aftensmad?

Du læser en tråd i debat > kost

Hvad fik i til aftensmad?
Syntes det kunne være sjovt med en tråd, hvor i fortæller, hvad i har fået til aftensmad. Så kan vi andre få noget inspiration.

Jeg fik 300 gram grøntsagsblanding (m. kartoffel) m. 110 gram tofu-agtigt-noget og ketchup. Ca. 350 kcal.
15 år5. februar 2009 kl. 19:23
re: Hvad fik i til aftensmad?
God idé med tråden :]

Porre/Kalkun tærte. Hele retten indeholder 2203 kalorier (men hvem spiser en hel tærte?), og det kan sikkert sagtens gøres med færre kalorier, hvis man laver sin egen tærtedej ^^
15 år5. februar 2009 kl. 20:57
Ja, fin idé - vi kan altid bruge inspiration.

Jeg var forbi fiskehandleren og fik en laksesteak på ca. 170 gram. Hertil lavede jeg en coleslaw af en stor gulerod, ca. lige så meget hvidkål og ca. 100 gram fromage frais. Og så vendte jeg noget julesalat på panden sammen med laksen.

Det var lækkert og meget mættende :-)
15 år5. februar 2009 kl. 22:05
Synes også det er en fin idé med den her tråd :)
Jeg fik hjemmelavet æggesalat af hytteost (1,5%), med karse og peberfrugt og dertil en lækker hjemmebagt grovbolle, nam nam..
Forleden lavede jeg gulerods tzaziki med græsk yoghurt (0,2 %), det kan sagtens anbefales, og det er ret lavt i kalorie indholdet ;)
15 år6. februar 2009 kl. 09:55
Jeg fik forårsruller med hvidkåls og gulerods wok. Det er faktisk en slags coleslaw i wok med soja sauce i stedet for fromage frais... Hehe det smager smaddergodt, og forårsrullerne var dybfrost, med kun 149kcal pr. stk. Det er nok en af mine livretter :-)
15 år6. februar 2009 kl. 12:44
Det er godt nok længe siden, jeg har fået forårsruller - er det sådan nogen til at tilberede i ovnen, der er så lidt kalorier i?
15 år6. februar 2009 kl. 17:13
Jeg har lige spist en lækker bulgur-salat lavet af:
36g bulgur
56g hvide bønner
10g bredbladet persille
1 tomat
saft og skal fra en halv citron
16g olivenolie
et lille fed hvidløg.

det serverede jeg så sammen med en grøn salat lavet af 100 gram hovedsalat og en avocado - med lidt balsamico-eddike over.

Det smagte helt fantastisk - og selv om det er vegetarisk er der jo masser af fedt i proteiner i - og lidt flere kalorier end planlagt, men hvad, det er jo fredag ;-)
15 år6. februar 2009 kl. 18:25
Ja det er sådan nogle forårsruller man finder i fryseafdelingen i supermarkederne, som er lige til at varme i ovnen på 15 minutters tid. Jeg kan ikke huske hvad mærket er, men det er sådan noget med kun 3% fedt eller noget i den stil. Man kan få dem både med oksekød, kylling eller vegetar.
Og de er rimelig store, 90g pr. stk, så de mætter godt trods det lave antal kalorier :)
15 år7. februar 2009 kl. 16:14
Hvor køber du vegetariske henne?

Jeg fik sunset-mad igår..
15 år8. februar 2009 kl. 09:09
Man kan i hvert fald få dem i Super Best med kun grøntsager. Jeg mener også at have set dem i både Irma og Netto...
15 år8. februar 2009 kl. 17:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });