En ny start

Du læser en tråd i debat > vægttab

En ny start
Hej Trif

så starter vi denne nye tråd op i dette nye år.

de opsamlede kilo skal væk igen og det helst i går ;-)

he he gid det var så nemt og hurtigt.

synes også tråden kan omhandle hvad vi synes er dejligt/svært.

evt en ugemadplan til inspiration.

fortælling om ugens motion

hvad vi evt har undgået

dine forslag er kærkommen ;-)

og fat mod og kampgejst nu gør vi det

knus lise
11 år12. januar 2013 kl. 11:36
re: En ny start
Jeg hopper med flittiglise - selvom jeg "egentlig bare" retter op. Røvsygt men hvad er alternativet?...ved ikke hvad jeg vejer. Prøver denne gang ikke være slave af vægten eller om jeg får gået eller ikke gået her i kulden. Skulle jeg tabe flere kilo så ville metoden ikke fungere - prøver om jeg kan balancere trods alt. Og forsat passe mit tøj.
11 år12. januar 2013 kl. 13:26
Hej Lise

TAK!!!!

Jeg er med og synes det lyder rigtig godt!!

Weekender er svære for mig, det ligger bare dybt at i weekenden så skal der hygges med lækkerier og vin og... Vil prøve at se på lækre sunde snacks.

Tænker at jeg vil lure lidt på go'kur fra tv2 - Bitz har nogle gode snack ideer.

Calcit, synes du er sej - du har holdt den lave vægt længe!!!
Dejligt hvis du er med her.

Kh. Trif
11 år12. januar 2013 kl. 17:05
Hej Calcit og Trif

Calcit du er hjertelig velkommen ;-)
du klarer den ellers så flot som Trif siger.
det med IKKE at veje sig , det kunne jeg simpelthen ikke med , det ville være langt værre for mig.

jeg købte en ny digital vægt i dag ved vores købmand. har længe været træt af den gamle vægt fordi nålen vibrede når jeg ellers stod stille og stregerne var meget svære at se .

havde jo både drukket og spist og var fuld påklædt men uha den var langt værre end jeg troede. den gamle vægt sagde i dag 80.5kg men den her føj føj råbte 84.7kg
så er godt nok spændt på den reele vægt i morgen tidlig.

du har ret Trif i Danmark tror jeg generalt at hygge blive forbunden med spisning ;-) også en uvane hod os

jeg vil tage de gamle ting op fra da jeg selv havde succes :

drik 3 liter væske hver dag

gå mindst 3km hver dag helst op mod 5-7km

IKKE spise noget overhoved efter kl 18.00

IKKE Drikke efter kl 20.00

mad ugeplan, incl noget grønt

og så ellers tygge tyggegummi

11 år12. januar 2013 kl. 18:17
Jamen tak - Ja jeg har holdt vægten længe. Nåede aldrig de 63 fast kun efter operationer og det er ikke helt stabilt.
Før jul var jeg på vægten og der var sandelig sket meget bare fra sidst i november. Nerverne stod på højkant, det indrømmer jeg gerne for noget ændrede sig i maveskindet og jeg skulle påny forholde mig til om det blev anderkendt/ godtaget/. Det blev det. Pyha og ro på igen. Så jeg har fanget op slut med marcipan, og lækre brød.
Jeg får gode link fra Christian Bitz som jeg kan holde ud at se og høre på.

Ingenting efter aftensmaden.

Gåture medmindre det er som idag skøjte glat.

Skåret ned igen til en enkelt småkage eller bid chokolade.

Jeg har aldrig prøvet ikke at veje mig og nu prøver jeg noget andet. For jeg har ingen opskrift på de vises sten efter at have vægt problemer i det meste af livet.
Motivationen er i ønsket om at mestre en rimelig vægt hvor jeg ikke fysisk skiller mig ud. Jeg sørger for at omgive mig i tøj i farver som gør mig glad.....
11 år12. januar 2013 kl. 23:07
Hej Calcit

Synd du er nød til endnu en operation
du er sej med det du har været igennem og denne gang håber jeg det går glat. knæk og bræk

ja gid man havde de vise sten ;-)

jeg vil være slank/tynd igen og denne gang mere end 6år ;-)
11 år13. januar 2013 kl. 00:17
Jeg undrer mig over hvorfor jeg ikke kan holde vægten - når nu alt er bedre når vægten er nede og stabil!

Men kan da se at i mit knap 42 årige liv har været som en yoyo, vægt op - vægt ned, igen og igen.

Jeg har helt klart et stort problem med mad, spiser med følelserne. Er jeg ked, stresset, presset - så spiser jeg slik, kage, brød, smør mm i uhumske mængder.

Der kommer sådan en "skide være med det hele" tanke og så putter jeg fornuften væk.
Desværre er jeg sjældent i stand til at styre mig når det hele bliver for meget - og det gør det ofte....

Mht motionen så er det min "styrke", jeg elsker at træne og gør det gerne hver dag :-)
Har desværre en ryg/nakke/knæ der indimellem sender mig til tælling.... Hvilket betyder jeg pludselig ikke kan træne i uger. Og her er det så at jeg tager gevaldigt på!!!!!

Jeg vil ikke snacke fra frokost og frem til aftensmad!!
Tænke over hvordan det føles at spise - og at jeg BLIVER mæt!!!
Prøve ikke at spise efter aftensmad - den bliver svær!!!
Mht. vægt, så har vi pt ikke en fungerende vægt, så jeg vil veje mig en gang om ugen til træning.
Ikke hver gang!!!!

Aftensmad her idag bliver bagte rodfrugter og kyllingefilet. En dressing på skyr/sennep/ketchup/krydderurter til.

Kh Trif
11 år13. januar 2013 kl. 12:13
ja det er jo ting til efter tanke.

når du træner så meget som du gør , går det jo fint. tænker nærmest det er i dine pauser pga bla ryg/nakke/knæ at netop vægtøgningen kommer. ;-)

jeg havde vænnet mig fra den trøstespisning i 6 år . glemte den bare helt i julen.
men synes egentlig heller ikke det var det alene. men kom ned på kun 3 måltider om dagen, med mange timers mellemrum. og ude mad.
og fik i efteråret døgn rymten ændret. da skraldemændene ikke må møde før halv syv om morgenen.

men ja du har ret, slut med alt det slik/snack

spiser nu fast tyggegummi efter aftensmaden

og tager 30-50 gram popcorn hvis der er plads til det. stor mængde , lille kcal indhold :-)
11 år13. januar 2013 kl. 18:05
forresten , nu hvor det skal være ;-)
gamle vægt i morges sagde 79.5kg
nye vægt sagde 81.9kg en forskel på KUN 2.4kg
deet var da trods alt ikke så galt som midt på dagen i går.

så min reele vægt jeg nu går ud fra i dag ,på den nye vægt er 81.9kg. tager 2 kilo ad gangen. og har sat en måned af til det ;-)
så skal jeg være uder 80kg igen ;-)
på den måde synes jeg ikke der er så langt til målet :-)
11 år13. januar 2013 kl. 18:11
En ny Start.....ja det er et godt navn vi er jo alle " gamle i gårde" her på madital. Målet er fælles - problemet er fælles...flot vi kæmper med åbent sind.

Kostmæssigt en noget rodet dag dog har jeg både fået rodfrugter og lever i dag. Og flæskestegen som var indkøbt fordi der kom gæster....som meldte afbud.Det er det eneste jeg spiser sovs til. Der er der gode ting som jeg er brændt inde med. Blandt andet noget dejligt krabbesalat som faktisk er lødigt nok, men skal spises hurtigt.
Jeg holder meget af rodfrugter men har hørt de i opvarmningen bliver rene kulhydrater...men får det med tomater flere gange om ugen.

Fik gået et par gange rundt om den lille sø ca 5 km - pragtfuldt i solen, med is på søen. + en anden tur på ca 2 km.
11 år13. januar 2013 kl. 20:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });