#22 af Nuseren (slettet)
170 cm eller UNDER :)
Du læser en tråd i debat > vægttabNuseren (slettet)
re: re: 170 cm eller UNDER :)
Det med at hoppe tilbage i samme livsstil, kan du have fuldstændig ret i. Jeg synes bare, at sådan noget som suppekuren nærmest er umuligt at tage til sig i hverdagen - jeg kan ikke tåle synet af den suppe efter at have været på kuren tre dage! :)
Hvordan fungerer din kur? Den har altid lydt meget spændende... :)
Jeg ved heller ikke med 80/20 kuren - fordi hun nærmest siger, at efter to uger så må du spise chokolade mv., plus at kuren indeholder kulhydrater i skemaet??!
Jeg tror bare jeg holder mig til min egen kur - den virker jo fint lige pt. Nu er jeg nede på 54, så jeg mangler "kun" det sidste MEGET genstridige kg, før jeg tager hul på de sidste tre :) Kuren går faktisk bare ud på, at jeg holder mig så vidt muligt fra stivelse, sukker og mælkeprodukter og så selvfølgelig så meget grønt så muligt. Min mave kan faktisk slet ikke holde til friture, slik eller for meget stivelse længere. Jeg får så ondt i maven og får med det samme forstoppelse... Og dårlig samvittighed. :)
Hvordan fungerer din kur? Den har altid lydt meget spændende... :)
Jeg ved heller ikke med 80/20 kuren - fordi hun nærmest siger, at efter to uger så må du spise chokolade mv., plus at kuren indeholder kulhydrater i skemaet??!
Jeg tror bare jeg holder mig til min egen kur - den virker jo fint lige pt. Nu er jeg nede på 54, så jeg mangler "kun" det sidste MEGET genstridige kg, før jeg tager hul på de sidste tre :) Kuren går faktisk bare ud på, at jeg holder mig så vidt muligt fra stivelse, sukker og mælkeprodukter og så selvfølgelig så meget grønt så muligt. Min mave kan faktisk slet ikke holde til friture, slik eller for meget stivelse længere. Jeg får så ondt i maven og får med det samme forstoppelse... Og dårlig samvittighed. :)
12 år20. juli 2012 kl. 09:26
Bronx (slettet)
Lige præcis! Derfor er jeg heller ikke fan af ordet "kur". Jeg kan bedre lide at se det, som at jeg har lavet om på måden, jeg spiser på. For der er jo ingen, der kan holde ud til at spise suppe resten af deres liv, og så er det jo pr. definition en kur.
Atkins går ud på at forbrænde fedt med fedt, og det kan kun lade sig gøre, hvis man næsten ikke får nogle kulhydrater. Det vil sige, at min mad består hovedsageligt af proteiner og fedt og så max 20 gram kulhydrat om dagen. De kulhydrater jeg får, kommer udelukkende fra de grøntsager jeg spiser som tilbehør.
I aftes var min aftensmad fx skinkeruller med bacon, og så var tilbehøret løg, peberfrugt, champignon og broccoli. Alt sammen selvfølgelig stegt på panden med smør og krydderier - det er så lækkert! :D
Det lyder godt nok også lidt spøjst, at man så hurtigt må spise chokolade og kulhydrater på 80/20. Så havde jeg nok også bare holdt mig til det jeg kendte... Og det går jo også godt for dig, og du er klar over, hvad du skal holde dig fra ;)
Atkins går ud på at forbrænde fedt med fedt, og det kan kun lade sig gøre, hvis man næsten ikke får nogle kulhydrater. Det vil sige, at min mad består hovedsageligt af proteiner og fedt og så max 20 gram kulhydrat om dagen. De kulhydrater jeg får, kommer udelukkende fra de grøntsager jeg spiser som tilbehør.
I aftes var min aftensmad fx skinkeruller med bacon, og så var tilbehøret løg, peberfrugt, champignon og broccoli. Alt sammen selvfølgelig stegt på panden med smør og krydderier - det er så lækkert! :D
Det lyder godt nok også lidt spøjst, at man så hurtigt må spise chokolade og kulhydrater på 80/20. Så havde jeg nok også bare holdt mig til det jeg kendte... Og det går jo også godt for dig, og du er klar over, hvad du skal holde dig fra ;)
12 år21. juli 2012 kl. 10:06
friitzen (slettet)
Hej med jer
Jeg er selv stor fan af at undlade ris pasta kartofler og brød i lange perioder. Vil bare lige sige at jeg næsten lige har læst at vi kød og fedt ædende kvinder øger vores risiko for livsstils sygdomme, netop fordi vi undlader at spise kulhydrater.
Har I læst det? Det var bragt i I FORM og var vist bygget på en svensk undersøgelse
Jeg er selv stor fan af at undlade ris pasta kartofler og brød i lange perioder. Vil bare lige sige at jeg næsten lige har læst at vi kød og fedt ædende kvinder øger vores risiko for livsstils sygdomme, netop fordi vi undlader at spise kulhydrater.
Har I læst det? Det var bragt i I FORM og var vist bygget på en svensk undersøgelse
12 år21. juli 2012 kl. 11:31
Bronx (slettet)
Æv, jeg har taget 1 kg på, fordi jeg er blevet for overmodig og synes jeg kan det hele :( Jeg må lige have gang i nogle strammere regler for mig selv igen... Så jeg er tilbage på 3,4 kg...
Jep, jeg har i hvert fald hørt om flere forskellige undersøgelser, der kører imod low carb. Jeg prøver bare at finde et niveau, hvor min krop føles godt, og så må det jo være godt :)
Jep, jeg har i hvert fald hørt om flere forskellige undersøgelser, der kører imod low carb. Jeg prøver bare at finde et niveau, hvor min krop føles godt, og så må det jo være godt :)
12 år25. juli 2012 kl. 08:49
Heller43
re: 170 cm eller UNDER :)
Hej kan godt se det er 14 dage siden du skrev, men jeg er 165 og har et lille delmål der skal være opnået til mandag. så laver jeg et nyt, vil da gerne følges med dig ?
12 år26. juli 2012 kl. 08:15
fedania
friitzen: Jeg har også læst den undersøgelse, og jeg tror det man skal hæfte sig ved er hvor fedtet kommer fra. Hvis det er mættet fedt, så er det særlig skidt.
Personligt er min kost nærmere Diogenese kosten (den fra den store europæiske undersøgelse; kodeordene er godt med protein, moderat (helst umættet) fedt, og kulhydratkilder med lavt glykæmisk indeks) end Atkins, og den skulle være helt i top :)
Men ellers er jeg enig: Det handler om at "shoppe" sig til de sunde vaner der virker for en, og som er langtidsholdbare :)
Personligt er min kost nærmere Diogenese kosten (den fra den store europæiske undersøgelse; kodeordene er godt med protein, moderat (helst umættet) fedt, og kulhydratkilder med lavt glykæmisk indeks) end Atkins, og den skulle være helt i top :)
Men ellers er jeg enig: Det handler om at "shoppe" sig til de sunde vaner der virker for en, og som er langtidsholdbare :)
12 år26. juli 2012 kl. 09:59
friitzen (slettet)
Fedina: lyder spændende kan man finde den et sted eller kan du fortælle mere
12 år26. juli 2012 kl. 11:44
fedania
friitzen: Jep - bogen "Verdens bedste kur" indeholder alt hvad der er at vide om kuren. Det er 2 danskere som står bag, Arne Astrup og Christian [et eller andet, som jeg ikke lige kan huske).
12 år26. juli 2012 kl. 13:08
Nuseren (slettet)
Hmm... vægten står stille pt... :( :( Jeg synes også det virker svært at være helt vildt aktiv, når det er så varmt uden for. Det er nok bare min dårlige samvittighed, men jeg mangler stadig 1 kg.
Så jeg har tabt mig fra 56,0 til 54,0 kg = 2,0 kg i alt.
Så jeg har tabt mig fra 56,0 til 54,0 kg = 2,0 kg i alt.
12 år26. juli 2012 kl. 21:03
Jeg var faktisk ikke klar over, hvad den kur går ud på, men nu har jeg lige læst lidt om den, og det er ikke ret meget forskelligt fra atkins, som jeg er på.
Min erfaring siger mig, at enhver kur er spildte kræfter, hvis man bare hopper tilbage til sine gamle vaner bagefter. Jeg har fx accepteret, at jeg aldrig skal spise så meget brød og pasta og kartofler, som jeg gjorde før - og det gør ikke noget :)
Hvis man tager de sunde principper med sig videre i fremtiden, så tror jeg godt, man kan holde den tabte vægt væk :)