Ny tråd - hverdagen begynder 2. januar

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: re: re: re: re: Ny tråd - hverdagen begynder 2. januar
hej patch
ja du må undskylde jeg gik ind i min mail box og syntes vi to har snakket om det her i julen, og det havde vi jo, men jeg blev ikke klogere af at læse det igen. og så ikke nogen forklaring på , hvordan du er kommet frem til tallene.
håber ikke jeg er for "besværglig"
mvh og knus flittiglise
17 år12. januar 2007 kl. 22:25
re: re: re: re: re: re: Ny tråd - hverdagen begynder 2. januar
Hej flittiglise

Du må undskylde at jeg først svarer nu, men jeg har slet ikke haft tid til at kigge forbi.

Du er slet ikke besværlig og det er fint at du spørger.

Det der med hvor meget man forbrænder når man motionerer, det er jo noget der er tastet ind i programmet og jeg ved ikke hvor nøjagtigt det er.
Der er jo flere faktorer der skal tages i betragtning, fx alder, vægt, hvor intensivt man træner osv.

Jeg regnede ud på motion-online.dk at du forbrænder mellem 2700-3000 kcal om dagen. Det er regnet ud efter din alder og vægt.

Det er derfor jeg siger at hvis du spiser for ca 2000 kalorier om dagen, så har du ca 1000 i overskud.
Og hvis du motionerer, så bliver det tal (overskud.....eller som det hedder i dette program....underskud ;O) ) større.
Hvis man har et kalorieunderskud på ca 1000 kcal om dagen, så taber man sig ca 1 kg om ugen.

Med hensyn til dine gåture.....hvis du ved hvor langt du går, tag fx en kendt strækning og tag så tid på hvor lang tid du er om at gå den, så kan du regne ud hvor mange km/tim du går.
Jeg går fx 6-7 km i timen når jeg går til.
Under motion finder du gang.
Jeg tror der er 2 eller 3 forskellige muligheder/hastigheder.
Fx er der langsom og den bruger jeg når jeg har været ude og handle. Den anden.....mener det er 5 km i timen bruger jeg hvis jeg går fra A-B.
Jeg mener også der er en der hedder frisk gang og hvis du går til, når du er ude og gå, så ville jeg tage den.
Så taster du bare den tid du har gået ind.....jeg vil skyde på, distancen taget i betragtning, at du går mellem 30-60 min ad gangen.
Så tror jeg du vil få et rimeligt nøjagtigt tal, for hvor meget du har forbrændt.

Håber ikke det er alt for forvirrende.....klokken er mange og jeg er vist ikke helt klar i hovedet ;O)

Hav en god uge allesammen og god vind med vægttabene!

Knus PhatC
17 år15. januar 2007 kl. 00:43
re: re: re: re: re: re: re: Ny tråd - hverdagen begynder 2. januar
hej patch.
tak for din tålmodighed.
udregningen er altså taget efter alder og vægt.
herinde forbrænder jeg gerne mellem 2234 kcal og 23-2400kcal . en enkelt dag var jeg oppe på 2743kcal.
mit underskud ligger på ca 500kcal en enkelt dag 758kcal.
men her i weekenden har jeg haft et overskud på ca 50-68kcal. jeg vejer i dag 90.9kg så det er jo den forkerte vej.
så ergo må jeg røre mig noget mere. ( blev vejet kl 04.00 i morges)
mine byture varer ganske rigtig mellem 30-60min
de helt lange ture har jeg ikke gået p.g.a. vejret.
og så kan jeg jo altid gøre mere rent. :-)
i dag har jeg besluttet mig at komme under de 2000kcal
for det må jo være det der skal til.
mere motion og mindre mad.
mit næste delmål bliver 89kg. hvor jeg glæder mig til at komme under 90kg.
hvordan ligger det med dig selv? er vægten ordentlig? :-)
nu skal vi jo vejes på mere human tidspunkt på onsdag.
det er jeg spændt på.
så vidt jeg husker vejede jeg 90.6 sidste onsdag.
så det vil jeg selvfølgelig gerne lidt under.
pøj pøj til dig og tak for svarene.
knus flittiglise
17 år15. januar 2007 kl. 06:30
re: re: re: re: re: re: re: re: Ny tråd - hverdagen begynder 2. januar
Hej flittiglise

Ja jeg kan se at der er en forskel på hvor meget programmet her udregner at du forbrænder og på hvor meget du forbrænder ifølge motion-online.
(Jeg kan bare ikke forstå at du "kun" skulle forbrænde ca 2300 kalorier, med en vægt på omkring de 90?)

Har du tænkt på om dit aktivitets niveau skal justeres?

Jeg synes osse min forbrænding er gået meget ned på det sidste (3-400 kalorier) så jeg har lige rettet til middel istedet for lav. (jeg er osse meget mere aktiv nu end da jeg startede ;O))

Du skal nok ned og ligge på ca 1700-1800 kalorier så.
Så skulle du kunne tabe dig ca ½ kg om ugen og det er jo et pænt vægttab.
Dvs at så kan du jo enten øge vægttabet eller mængden du spiser, alt efter hvor meget du motionerer ;O)

Det går okay for mig....ikke så hurtigt som det gjorde inden jul, men jeg skulle selvfølgelig osse lige smide de 2,4 kg jeg gik i den forkerte retning.
Men jeg taber mig da stadig og jeg er optimistisk mht til onsdag ;O)
Der har ellers været tryk på de sidste par uger, men ud over et par dage med ædeflip, så er jeg da kommet nogenlunde helskindet igennem!

Tak for opmuntringen....den falder på et tørt sted ;O)
og held og lykke til dig osse!

Knus PhatC
17 år16. januar 2007 kl. 00:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });