Jeg mener bare, at du jo kan være enig i både det ene og det andet - det ændrer ikke på at INGEN respekterede forskningsresultater beviser, at 2 liter vand har gavnlige effekter i forhold til 1/2 liter vand.
Og hvis du alligevel ikke tror på forskningsresultater - nej, så er der ingen grund til at diskutere her.
Til gengæld vil mange måske kunne lære noget af at vide hvor SINDSSYGT mange penge, store firmaer som Danone Group (ejer Evian) har postet i diverse "slankeeksperter" for at få dem til at sige, at store mængder vand er vældig gavnligt.
Hvis man drikker for meget vand kan man netop slukke kroppens naturlige evne til at sige til og fra.
Og jeg mener bare, at man ikke skal tro på alt hvad man hører - specielt ikke hvis det strider mod kroppens naturlige signaler. Sjovt nok har vi jo overlevet en del tusinde år uden litervis af flaskevand om dagen...
hvis man ikke drikker vand ud over det man får fra kaffe og te så optager man selvfølgeligt det væske som kroppen i yderste konsekvens altid har behov for, men det betyder ikke at man får det man har behov for.
man har altid indenfor sundhedssektoren beregnet kaffe og te som værende udenfor væskebalanceberegningerne da disse to som oftest fungerer som vanddrivende.
Jeg er personligt en af dem der ikke føler tørst men det betyder ikke at min krop ikke har behov for vand.
Der er flere af kroppens funktioner der ikke fungerer godt nok når man drikker for lidt og det er f.eks. tarmperistaltikken hvilket betyder at man som oftest får en væsentligt mere træg mave.
der ud over er der en del vitaminer og mineraler som trods indtagelse ikke får den ønskede effekt. Men de ting mærker man ikke over kort tid men når man bliver ældre og ikke har passet ordentligt på sin krop. Det samme gælder de nyttige fedtstoffer der ligeledes er essentielle for at vi kan sende kalken fra føden og ind i knoglerne, et mangelproblem som mange kvinder først ser når de kommer op i alderensgruppen efter overgangsalderen og da er det for sent at gøre noget ved.
Hvis man der i mod drikker for meget vand hver dag, hvilket er når man drikker mere end 3,5liter for en gennemsnitsperson inkl dem der træner meget så risikerer man at dette fører til at man dehydrerer sig selv fordi de salte der findes i cellerne vandes ud og væsken derfor ikke længere bindes til cellerne i kroppen og dermed bare skylles ud i toilettet så at sige..
Hvis man ophober væske er det en helt anden problematik der har forbindelse til blodtrykket, overvægt og den mængde salt man indtager hvilket er en lidelse man skal have medicinsk behandling for i form af vanddrivende. I dette tilfælde er det dog ekstra vigtigt at indtage yderligere væske da man ellers vil blive dehydreret. derfor skal man i sådanne tilfælde gå efter egen læges og bipaksedlens anbefalinger.
dette er de eneste ting der er bevist når det kommer til vand..
Og hvis du alligevel ikke tror på forskningsresultater - nej, så er der ingen grund til at diskutere her.
Til gengæld vil mange måske kunne lære noget af at vide hvor SINDSSYGT mange penge, store firmaer som Danone Group (ejer Evian) har postet i diverse "slankeeksperter" for at få dem til at sige, at store mængder vand er vældig gavnligt.
Hvis man drikker for meget vand kan man netop slukke kroppens naturlige evne til at sige til og fra.
Og jeg mener bare, at man ikke skal tro på alt hvad man hører - specielt ikke hvis det strider mod kroppens naturlige signaler. Sjovt nok har vi jo overlevet en del tusinde år uden litervis af flaskevand om dagen...