#21 af calcit
Vægten står stille..
Du læser en tråd i debat > vægttabcalcit
re: Vægten står stille..
Du skal ikke undskylde noget ...genkender det fra mine forældres generation der drak man ikke så meget.Men de er væk. Men de sidste 35 år har vi fået tudet ørene fulde med at drikke nok ...helst 3 liter dagligt....nu er det igen skruet ned....ikke let.
13 år29. januar 2012 kl. 17:37
Benni (slettet)
Der er noget helt galt, hvis du først føler tørst... Det bør du ikke udsætte din krop for.. Ved ikke om der er videnskablige beviser, har i hvert fald fået det afvide mange gange, og jeg har selv set, hvor meget det hjælper på mig slev, så den tror jeg 100% på.
13 år29. januar 2012 kl. 18:26
Crashe (slettet)
Det er rigtig nok, tørsten kommer først når kroppen VIRKELIG mangler vand. I virkeligheden skal man bare drikke regelmæssig, selvom man ikke er tørstig.
13 år29. januar 2012 kl. 19:24
calcit
tørstmekanismen? hvad er dog det? er
enig med Benni..
enig med Benni..
13 år29. januar 2012 kl. 23:45
Jane Dough (slettet)
- men jeg har denne viden fra min ven som tager sin ph.d. på Harvard i Molekylær Biomedicin - så jeg er egentlig ligeglad med hvad du er "enig" i...
13 år30. januar 2012 kl. 11:05
emmi
Altså nu er kroppen så sindrigt indrettet at den egentlig ber om det den har brug for. Lige så vel som mad ber den også om vand ved at man føler tørst og sult. Problemet med at føle tørst, såvel som sult er, at man kan undertrykke det og vænne kroppen af med at mærke det. Nogen mener man er begyndt at blive dehydreret når man mærker tørsten. Generelt er det bare godt at indtage væske løbende igennem dagen op til ca 2 l og mere hvis man dyrker sport. At drikke kæmpe mængder af vand er ikke godt for så skyller man saltene ud af kroppen. I de 2l dagligt ingår også saft, kaffe/the(i mindre mængder), sodavand, juice osv osv:-)
13 år30. januar 2012 kl. 13:20
calcit
Tak for kaffe ! Det var dog et helt aldeles modbydeligt svar at fyre at Jane Dough....hvis det kun er viden fra " eksperter" jamen så behøver vi intet at drøfte her.....Så held og lykke med det hele.
Så behøver vi ikke at kommentere.......eller undres når eks. medicin kan forrykke tørsten....
Så behøver vi ikke at kommentere.......eller undres når eks. medicin kan forrykke tørsten....
13 år30. januar 2012 kl. 16:07
Lone
administrator
administrator
Piger, husk at holde en rar tone herinde - både i første omgang, og også som svar på en (for) hurtig udmelding.
Fødevarestyrelsens 7. kostråd hedder "sluk tørsten i vand" - se evt. her: altomkost.dk
Det er desværre ikke uddybet om "sluk tørsten" direkte betyder, at det er ok at drikke, når man først er blevet tørstig. Jeg har selv hørt begge dele, men ville få efter vores offentlige anbefalinger. Bemærk at der kommer nye, opdaterede til efteråret. Jeg glæder mig til at se ændringerne i forhold til nuværende.
Mvh Lone
Fødevarestyrelsens 7. kostråd hedder "sluk tørsten i vand" - se evt. her: altomkost.dk
Det er desværre ikke uddybet om "sluk tørsten" direkte betyder, at det er ok at drikke, når man først er blevet tørstig. Jeg har selv hørt begge dele, men ville få efter vores offentlige anbefalinger. Bemærk at der kommer nye, opdaterede til efteråret. Jeg glæder mig til at se ændringerne i forhold til nuværende.
Mvh Lone
13 år30. januar 2012 kl. 18:56
Benni (slettet)
Men stadig er de råd ikke slankeråd Lone, det er jo stadig for den gennemsnitlige dansker, der bare skal leve sundt - Så den lille ekstra tvist i forhold til at tabe sig vil alligevel mangle :=)
13 år30. januar 2012 kl. 19:37
calcit
Og hvis der er noget man kan få hovedpine af og blive dårlig af er det en kur med for lidt vand....og det var nyt og ikke udbredt i befolkningen, da jeg startede i tidernes morgen.....
13 år30. januar 2012 kl. 19:52