Ideer til god morgenmad?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Ideer til god morgenmad?

-jeg glemte lige at nævne at min pandekage (1 banan og 2 æg + vanille pisket sammen) indeholder 238 kcal. En kost med så lidt stivelse som muligt (helst intet), men meget protein passer bedst til mit stofskifte og holder mig mæt læææænge ;-)
13 år1. juni 2011 kl. 12:51
Ej øv, hvorfor så jeg ikke mostermy's opskrift inden jeg tog hen og handlede. Nu mangler jeg æg og banan, og de pandekager skal da bare prøves. Hmm - måske jeg lige skulle cykle derhen igen :)
13 år1. juni 2011 kl. 14:47
Dejligt at høre, at I kan lide min opskrift :o)

Pandekagerne kan fryses. Det gør jeg tit til de der morgener, hvor det skal gå lidt stærkt. De er også super gode til et hurtigt mellemmåltid på farten.

Ifølge min udregning er kcal 131 kcal pr. 100 g. Jeg vil ikke skrive pr. stk, da det jo er meget forskelligt, hvor store man laver dem :o)
Jeg spiser ca. 200 g. om morgenen.
13 år6. juni 2011 kl. 15:02
Super lækre pandekager Mostermy - thumps op herfra

Mvh. Heidi
13 år9. juni 2011 kl. 14:55
Jeg kan rigtig lide cultura natural med hjemmelavet mysli. Jeg fylder en bradepande med grove havregryn, solsikkekerner, hørfrø, sesamfrø og hasselnødder. I en kasserolle koger jeg farin, kanel, vand og neutral olie. Det hælder jeg over blandingen i bradepanden og bager det i ovnen ved 200 grader og rører rundt i det hvert kvarter.
Man skal selfølgelig lige bemærke at man kun må spise 1-2 dl yoghurt og 1 spsk mysli til morgenmad, da myslien har mange kalorier.

Ristet levebrød rugbrød med hårdkogt æg. Evt. ost på rugbrødet med 10% fedt.

Alternativt Rågi fuldkornsknækbrød med 10% ost eller kødpålæg - du må spise mange flere knækbrød end stykker rugbrød.

Levebrød grovboller er sunde nok - MEN 1 enkelt bolle vejer meget i gram og koster 7-800 KJ

Og så kan du jo supplere med grøntsager.

Omelet med grøntsager og evt skinke, knækbrød eller rugbrød til
13 år10. juni 2011 kl. 15:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });