#12 af mostermy (slettet)
Ideer til god morgenmad?
Du læser en tråd i debat > vægttabmostermy (slettet)
re: Ideer til god morgenmad?
Jeg bruger meget denne opskrift på pandekager. De er HELT vildt nemme at lave.
½ banan
1 håndfuld havregryn (ca. 50 g)
1 helt æg
2 æggehvider
30 ml mælk
lidt salt
½ tsk kanel
Det hele blendes sammen. Mens panden varmes op, hviler "dejen" i blenderen.
Steges i meget lidt olie. Put evt. klat på panden og fordel det rundt på panden med køkkenrulle.
Det giver ca. 6 pandekager. Jeg plejer at være stopmæt efter 4 stk.
Spis dem med frisk frugt/bær. Eller hvis du har nogle frosne bær, så varm dem i mikroen og bland noget sød i.
Det er vildt lækkert og tager ikke mere end 10 min. at lave.
½ banan
1 håndfuld havregryn (ca. 50 g)
1 helt æg
2 æggehvider
30 ml mælk
lidt salt
½ tsk kanel
Det hele blendes sammen. Mens panden varmes op, hviler "dejen" i blenderen.
Steges i meget lidt olie. Put evt. klat på panden og fordel det rundt på panden med køkkenrulle.
Det giver ca. 6 pandekager. Jeg plejer at være stopmæt efter 4 stk.
Spis dem med frisk frugt/bær. Eller hvis du har nogle frosne bær, så varm dem i mikroen og bland noget sød i.
Det er vildt lækkert og tager ikke mere end 10 min. at lave.
13 år17. maj 2011 kl. 10:36
Bøllemås (slettet)
Hej igen
Undskyld at jeg først skriver nu - har ikke været på nogle dage. Men mange tak for jeres svar. Det var nogle gode ideer som jeg vil prøve af
KH
Undskyld at jeg først skriver nu - har ikke været på nogle dage. Men mange tak for jeres svar. Det var nogle gode ideer som jeg vil prøve af
KH
13 år18. maj 2011 kl. 21:38
Eliza
Det var da en god tråd, med mange gode idéer. Jeg har personligt fundet ud af, at jeg bliver mæt, hvis jeg får godt med protein fra morgenstunden! Min barndoms morgenmadsklassiker var et blødkogt æg med en skive rugbrød. Det er stadig en af mine favoritter. Med lidt frugt eller et glas frisk juice får jeg en god start og er mæt om formiddagen.
Hvis jeg har lidt bedre tid kan jeg godt lide en omelet lavet med meget lidt fedtstof til panden.Jeg pisker lidt mælk og friske eller tørrer krydderurter (elsker dild!), salt og peber sammen med ægget. Steg lidt champignoner eller lidt mager skinke ind i omeletten og spis igen med rugbrød til.
Hvis jeg har travlt laver jeg en smoothie- til at tage med i en termokop i bilen. Én lille banan, blåbær og hindbær eller jordbær fra fryseren eller hvad jeg nu har. Jeg fylder op med kærnemælk og evt. lidt vanille (urtekram har vanillekorn uden sukker). Jeg har hjemmelavet frugtsirup til lige at smage til, så det smager fantastisk, men en skefuld god marmelade er ligeså godt. Jeg kommer en god skefuld proteinpulver i - aminocomplex, der fås i matas
Hvis jeg har lidt bedre tid kan jeg godt lide en omelet lavet med meget lidt fedtstof til panden.Jeg pisker lidt mælk og friske eller tørrer krydderurter (elsker dild!), salt og peber sammen med ægget. Steg lidt champignoner eller lidt mager skinke ind i omeletten og spis igen med rugbrød til.
Hvis jeg har travlt laver jeg en smoothie- til at tage med i en termokop i bilen. Én lille banan, blåbær og hindbær eller jordbær fra fryseren eller hvad jeg nu har. Jeg fylder op med kærnemælk og evt. lidt vanille (urtekram har vanillekorn uden sukker). Jeg har hjemmelavet frugtsirup til lige at smage til, så det smager fantastisk, men en skefuld god marmelade er ligeså godt. Jeg kommer en god skefuld proteinpulver i - aminocomplex, der fås i matas
13 år18. maj 2011 kl. 22:11
mopsie
Er nødt til lige at indskyde at mostermys opskrift på pandekager skal prøves. Hold op hvor er de lækre og nemme at have med at gøre.
Jeg har netop lavet dem og fik friske danske jordbær på. Det var næsten lige før jeg kom i himmelen, dejlig frisk morgenmad. Ingredienser til disse skal helt sikkert altid finde i mit køkken, de vil også være perfekte som eftermiddag eller aften snack.
Jeg har netop lavet dem og fik friske danske jordbær på. Det var næsten lige før jeg kom i himmelen, dejlig frisk morgenmad. Ingredienser til disse skal helt sikkert altid finde i mit køkken, de vil også være perfekte som eftermiddag eller aften snack.
13 år21. maj 2011 kl. 10:49
Bøllefrøet (slettet)
Jeg prøvede også mostermys pandekager her til morgen og de er super gode!!! Selv min datter, som ellers ikke har villet spise om morgenen den sidste tid, hun spiste 1½. Kan klart anbefales.
Jeg er rigtig glad for cornflakes med koldskål til morgenmad. Jeg bliver nemlig ikke altid så langtidsmæt af havregryn, selvom det ellers skulle være sådan.
Nogle gang laver jeg min egen "müsli" af havregryn, kornflakes og lidt tørret frugt og så spiser med mælk på.
Jeg er rigtig glad for cornflakes med koldskål til morgenmad. Jeg bliver nemlig ikke altid så langtidsmæt af havregryn, selvom det ellers skulle være sådan.
Nogle gang laver jeg min egen "müsli" af havregryn, kornflakes og lidt tørret frugt og så spiser med mælk på.
13 år21. maj 2011 kl. 18:07
Kamilla Kristensen (slettet)
mostermy
Hvor mange kalorier er der ca i hver pandekage ??
Lyder da so den perfekte morgenmad eller aften snack :)
Hvor mange kalorier er der ca i hver pandekage ??
Lyder da so den perfekte morgenmad eller aften snack :)
13 år25. maj 2011 kl. 12:24
Mrsjag (slettet)
Jeg har tastet pandekagerne ind som opskrift, hvis portionen giver 6 pandekager er der ca. 23 kcal i en pandekage. Det er jo slet ikke galt!
13 år25. maj 2011 kl. 13:31
Linda Skovgaard
Hej Mrs. Jag,
Er du sikker på du har tastet rigtig?
Så vidt jeg kan se, giver 50g. havregryn alene 183kalorier og så kan der da ikke kun være 23 kcal i en pandekage..
Er du sikker på du har tastet rigtig?
Så vidt jeg kan se, giver 50g. havregryn alene 183kalorier og så kan der da ikke kun være 23 kcal i en pandekage..
13 år25. maj 2011 kl. 13:39
Chimichanga
Det tænkte jeg også lige på..
13 år25. maj 2011 kl. 14:39
Jeg selv er ret glad for A38 med kanel og fibersund. Jeg har problemer med hård mave....derfor er jeg stoppet med banan skiver i. A38 smager også godt med jordbær...
Andre dage en portion havregryn....