#22 af Superlakridsen (slettet)
Ideer til god morgenmad?
Du læser en tråd i debat > vægttabSuperlakridsen (slettet)
re: Ideer til god morgenmad?
Linda - Der stod at en portion var til 6 pandekager :-)
Så man skal lige dividere de 50g med 6 ;-)
Også passer det vel nogenlunde..
Nå, men. Mine favorit morgenmadsting er:
Cheasy 0,1 frugtyoghurt og melon i stykker
Eller.. Yoghurt naturel med 1dl ymerdrys uden sukker. Og en lille smule orangeblomst akaciehonnig
Eller.. Smoothie af en halv honningmelon og 50g hindbær (83kcal pr. smoothie!!)
Eller.. smoothie af 30-40g banan, og 200g. blandede bær + en lille smule cheasy 0,1 yoghurt
Eller hvis jeg har godt tid røræg af 2 hvider&1 blomme suppleret med noget brød og frugt ;-)
Så man skal lige dividere de 50g med 6 ;-)
Også passer det vel nogenlunde..
Nå, men. Mine favorit morgenmadsting er:
Cheasy 0,1 frugtyoghurt og melon i stykker
Eller.. Yoghurt naturel med 1dl ymerdrys uden sukker. Og en lille smule orangeblomst akaciehonnig
Eller.. Smoothie af en halv honningmelon og 50g hindbær (83kcal pr. smoothie!!)
Eller.. smoothie af 30-40g banan, og 200g. blandede bær + en lille smule cheasy 0,1 yoghurt
Eller hvis jeg har godt tid røræg af 2 hvider&1 blomme suppleret med noget brød og frugt ;-)
13 år25. maj 2011 kl. 14:45
Ablanu
Jeg får dem til ca 50 kcal pr. styk.. Men de skal da helt sikkert prøves, tak for opskriften! :)
Kan de fryses?:)
13 år25. maj 2011 kl. 14:45
Kamilla Kristensen (slettet)
Det var da heller ikk mange kcal for en pandekage, skal helt sikkert prøves :)
13 år25. maj 2011 kl. 20:40
Ablanu
Så har jeg også prøvet pandekagerne - mums!
Jeg fik dog 'kun' fire stk, men kunne godt se, at de måske blev lidt tykke.. De skal i hvert fald laves igen!
Spiste de to af dem, en pære og en lille håndfuld frosne bær - under 300 kcal, slet slet ikke dårligt!
Nogle med idéer til noget anderledes fyld? :)
Jeg fik dog 'kun' fire stk, men kunne godt se, at de måske blev lidt tykke.. De skal i hvert fald laves igen!
Spiste de to af dem, en pære og en lille håndfuld frosne bær - under 300 kcal, slet slet ikke dårligt!
Nogle med idéer til noget anderledes fyld? :)
13 år26. maj 2011 kl. 09:46
nollermus (slettet)
Kære alle
min morgenmad består af verdens nemmeste pandekage: 1 banan moses med en gaffel og piskes med 2 æg og lidt vanillepulver (Urtekram). Vanillen giver en kageagtig smag.
min morgenmad består af verdens nemmeste pandekage: 1 banan moses med en gaffel og piskes med 2 æg og lidt vanillepulver (Urtekram). Vanillen giver en kageagtig smag.
13 år26. maj 2011 kl. 21:35
123mulle (slettet)
Okay...DET siger jeg Jer...de der pandekager , som Mostermy anbefaler, de er godt nok bare FOR LÆKRE...Umhhh de smager godt....:-) Kan varmt anbefales...jeg spiste dem med en lille bitte smule sirup til...Perfekt :-)
13 år27. maj 2011 kl. 18:56
Mrsjag (slettet)
Jeg beklager, jeg blandede kcal pr 100 g og i hele portionen sammen. Jeg får det ca. 56 kcal pr stk.
13 år28. maj 2011 kl. 10:02
Ablanu
Tog en omgang hjemmelavet æblemos (ren æble) på morgenmadspandekagerne i går - Super lækkert, kan anbefales :)
13 år31. maj 2011 kl. 09:57
Eliza
Ja, de bananpandekager med havregryn er helt sikkert vinderopskriften! Jeg lavede dem med en skefuld protein pulver (aminokomplex) for rigtig at booste mæthedseffekten og de smager mindst ligeså godt! Friske jordbær eller andre lækre bær og lige vendt i en tsk frugtsirup, så bliver det ikke meget bedre, og det er ikke til at fatte, at det faktisk er helt OK morgenmad! Min kæreste som ellers rynker på næsen af nogle af minde "sunde måltider" synes det smager fantastisk!
13 år31. maj 2011 kl. 10:32