Ideer til god morgenmad?
Du læser en tråd i debat > vægttabABC123
re: Ideer til god morgenmad?
Hejsa
Jeg elsker også havregryn, da det er nemt, hurtigt og mætter meget. Men de indeholder mange kcal.
Jeg spiser 200-250 gram skyr som jeg rører sammen med 200 gram cheasy skovbær yoghurt og søder med SØD og evt lidt vanilleessense. Det smager godt og mætter. (skyr indeholder meget protein).
Håber jeg kunne hjælpe:)
Jeg elsker også havregryn, da det er nemt, hurtigt og mætter meget. Men de indeholder mange kcal.
Jeg spiser 200-250 gram skyr som jeg rører sammen med 200 gram cheasy skovbær yoghurt og søder med SØD og evt lidt vanilleessense. Det smager godt og mætter. (skyr indeholder meget protein).
Håber jeg kunne hjælpe:)
13 år13. maj 2011 kl. 10:20
MillerV
Jeg har lavet amerikanske havregrynspandekager forleden for at prøve noget nyt. Man får både protein og havregryn og de mætter en hel del. Og man laver til lidt dage af gangen. Så det er nemt. Jeg har dog ændret i arla's opskrift, så halvdelen af melet er væk, istedet putter jeg skummemælkspulver i.
Opskriften findes her: arla.dk
Deler potionen i 4 og så spiser jeg et stykke frugt til.
Opskriften findes her: arla.dk
Deler potionen i 4 og så spiser jeg et stykke frugt til.
13 år13. maj 2011 kl. 10:28
Mrsjag (slettet)
Fromage frais eller skyr med fiber sund på synes jeg er godt og mætter. Dertil spiser jeg altid et par gulerødder.
13 år13. maj 2011 kl. 14:17
Sommer07 (slettet)
Jeg plejede også at spise havregrød hver morgen men blev træt af det i længden. Så nu spiser jeg Irma grød hver morgen. Har været igennem alle varianterne og har fundet 3 jeg kan lide som jeg så skifter imellem og så lige noget ahornsirup på toppen og et stykke frugt til. Det mætter rigtig godt og så er der godt med fibre i.
13 år13. maj 2011 kl. 20:57
Suuus (slettet)
Min yndlingsmorgenmad for tiden er:
Skyr eller fromage fraish med hjemmelavet rabarberkompt (rabarber, appelsin og ingefær kogt sammen), hjemmelavet musli og frisk frugt på toppen - gerne blåbær eller jordbær ;) MUMS!!
Skyr eller fromage fraish med hjemmelavet rabarberkompt (rabarber, appelsin og ingefær kogt sammen), hjemmelavet musli og frisk frugt på toppen - gerne blåbær eller jordbær ;) MUMS!!
13 år14. maj 2011 kl. 22:14
Need2befit (slettet)
Omelet?
Med MEGET LIDT smør...
Med MEGET LIDT smør...
13 år14. maj 2011 kl. 22:50
calcit
Ja det Ruggryn fra kornkammeret.....er pragtfuldt også til grød....mums.
13 år15. maj 2011 kl. 11:24
Linda Skovgaard
Hej Bøllemås,
Jeg tror jeg har lidt samme problem med morgenmaden.
Jeg får ofte en sur smiley på måltidsfordelingen fordi jeg spiser for lidt morgenmad i forhold til resten af dagens måltider.
Hvor vigtig er mon den fordeling? Får ca. 17% til morgenmad og de resterende 83% ligeligt fordelt mellem frokost, aftensmad og mellemmåltider.
Jeg føler mig som regel ok mæt på den morgenmad jeg spiser.
Jeg skifter mellem havregrød, havregryn (som oftest giver lidt flere kalorier), cheasy yoghurt, en skive rugbrød, nupo, engang imellem en grovbolle (jeg synes den giver mindre mæthed end de andre ting i forhold til kalorieindholdet)
selvom jeg spiser "ekstra" morgenmad for at få fordelingen til at passe, bliver jeg ikke mindre sulten resten af dagen og det resulterer ofte i at jeg så får 200kcal. mere end hvis jeg havde spist min "normale" morgenmad. Så jeg overvejer efterhånden at leve med den sure smiley og så få de færre kalorier..
Jeg tror jeg har lidt samme problem med morgenmaden.
Jeg får ofte en sur smiley på måltidsfordelingen fordi jeg spiser for lidt morgenmad i forhold til resten af dagens måltider.
Hvor vigtig er mon den fordeling? Får ca. 17% til morgenmad og de resterende 83% ligeligt fordelt mellem frokost, aftensmad og mellemmåltider.
Jeg føler mig som regel ok mæt på den morgenmad jeg spiser.
Jeg skifter mellem havregrød, havregryn (som oftest giver lidt flere kalorier), cheasy yoghurt, en skive rugbrød, nupo, engang imellem en grovbolle (jeg synes den giver mindre mæthed end de andre ting i forhold til kalorieindholdet)
selvom jeg spiser "ekstra" morgenmad for at få fordelingen til at passe, bliver jeg ikke mindre sulten resten af dagen og det resulterer ofte i at jeg så får 200kcal. mere end hvis jeg havde spist min "normale" morgenmad. Så jeg overvejer efterhånden at leve med den sure smiley og så få de færre kalorier..
13 år15. maj 2011 kl. 21:42
tipe01 (slettet)
Jeg spiser hver morgen havregrød af 1 dl. havregryn, 2-2,5 dl vand, 1 revet æble, 1 dl frosne blåbær, ca 1 spsk. hørfrø, evt. lidt vanillesukker og kanel.
Æbler gør tit at jeg bliver hurtigere sulten igen, men har suppleret med at komme 1 dl. skyr ovenpå grøden når denne er kogt (tager 5 min) og så holder det mig mæt længe og smager super godt.. Glæder mig til at stå op om morgenen og få det.
I alt er det 340 kalorier, så det passer meget fint for mig.
Æbler gør tit at jeg bliver hurtigere sulten igen, men har suppleret med at komme 1 dl. skyr ovenpå grøden når denne er kogt (tager 5 min) og så holder det mig mæt længe og smager super godt.. Glæder mig til at stå op om morgenen og få det.
I alt er det 340 kalorier, så det passer meget fint for mig.
13 år15. maj 2011 kl. 22:52
Er der nogen af jer der har en ide til en god morgenmad? Evt. noget at supplere med.
Jeg får i øjeblikket en portion havregryn med et drys af Fibersund; minimælk og en kop kaffe + et glas vand. Jeg elsker mine havregryn, men tænker på smileyerne her på Madital;-) De vil gerne have noget mere til morgenmad. Sikkert både frugt og proteiner. Hm. Jeg synes ikke yoghurt mætter nok.
Men hvad gør I. Lever I op til Maditals anbefalinger?;-)
KH Bøllemås