Jeg inderligt brug for hjælp!!

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Jeg inderligt brug for hjælp!!
rigtig god bog. har selv læst den og anbefaler den gerne.
14 år9. december 2009 kl. 17:35
hejsa
hejsa julia. puha det lyder sørme alvorligt. jeg er selv 28 år er 165 høj og startede kur den 25 november med en vægt på 94.3 så minder meget om dig, jeg bruger en metode som vist ikke så mange gør atkins hvor man ikke må spise ret meget kulhydrat men meget kød ost æg ja også bacon. det kan diskuteres hvor sund kuren er men jeg tror i hvert fald på den og på 15 dage har jeg tabt mig 4.3 kg uden at sulte. jeg har før prøvet vægtvogterne og konsulenterne men synes at jeg var sulten på deres programmer og blev så træt af grøntsager.
14 år10. december 2009 kl. 16:37
På trods af december måned!
Tak for alle jeres gode råd, de har virkelig været til hjælp.. Jeg er nu begyndt at spise flere grøntsager, frugt, vand og dyrke motion 4 gange om ugen.. Og det har virket, på trods af vi er i december måned.. Jeg har allerede tabt mig 4 kilo,hvilket bare er super dejligt.. Her efter jul, vil jeg gå ned og låne bogen af Dr. Phil, den lyder til at være super god..
14 år26. december 2009 kl. 18:38
re: På trods af december måned!
Hej Julia..
Jeg læste din situation og den skræmte mig, for det kunne ligeså godt være mig...
Jeg er 22år, 165 høj og vægter siger ca 85... det er på tide at jeg også taber mig. Nu ved jeg ikke hvor du er fra, men du kan da kontakte mig, så kan vi forsøge at støtte hinanden :)
Hilsen Winnie
14 år28. december 2009 kl. 21:52
På trods af december måned!
Frk Esjerg- Jeg kommer fra aalborg, og kunne virkelig godt bruge en ven som kan støtte mig når tingene bliver svært, og når motivationen er på nul.. Så det er jeg helt klart frisk på.
Mvh Julia
14 år29. december 2009 kl. 12:46
Hej Jk
siken da en historie, ja det bliver skræmmende når tingende begynder at ske for en selv.
jeg har selv siden den 4 maj, smidt 33 kg. og vil da meget gerne dele mine råd med dig.
det jeg har gjort er at jeg ikke har fulgt en bestemt kur. fordi ligesom dig kører jeg træt i det og holder op. jeg har derfor lavet nogle rammer for mig selv. der hedder kun en potion når jeg spiser, ligemeget hvor godt maden end må smage.
2 l vand om dagen. har 4 0,5 l. flasker i køleskabet som skal tømmes hverdag. jeg har ikke fornægtet mig selv noget. har jeg haft lyst til slik så har jeg spist det. med det resultat at jeg til tider har været nede og købe 45 g bland selv slik, fordi når det er spist så har jeg ikke behov for mere, men er der mere så ryger det med.
min motivation har jeg holdt oppe ved at kigge på min skala for vægttab her på siden. det er så fedt at se den kurve gå ned ad...
held og lykke med det hele.
14 år29. december 2009 kl. 13:47
re: På trods af december måned!
Jeg har det på samme måde, Julia...
Jeg har mange gange tænkt på at nu skulle jeg tabe mig, har bare ikke kunnet holde det/motivationen, så det kunne da være dejligt at have en man kunne skrive til (udover det man ville få ud af at være herinde)...
Du kan da kontakte/tilføje mig på; frkesbjerg@live.com
14 år29. december 2009 kl. 20:06
Jeg er også med
Hej Julia og I andre

Pyha man bliver svedt med din historie. Og man tænker kunne det være mig næste gang.

Jeg kan sætte mig fuldstændig ind i det du skriver om man har prøvet alverdens ting og det går fint 1 uge eller 2 men så taber man motivationen fordi det bliver surt.

Jeg sev er 34 år og 170 høj med en julevægt på 77,3 til morgen så der skal ske noget snart. Før jul sagde vægten 76,2 og jeg var på linie med mit mål. Der er 72 kg inden 1.4.10. Ja ikke meget tænker nogen men min forbrænding og fordøjelse virker ikke optimalt så jeg har SÅ svært ved at tabe mig på trods af jeg har et dagligt indtag der ligger på 1200 - 1500 kcal.

Jeg tabte mig de 5 kg jeg slås med nu i 2006 og det var ved støtte fra et par piger i slankedoktoren men kontakten ebbede ud og vægten steg og jeg kan bare ikke få styr på den igen.

Så jeg vil meget gerne være med på mail og støtte og råde og selv modtage råd hvis du vil have mig med :-)

Jeg har mailadresse: sommer7502@yahoo.dk så kan du sende en mail hvis du har lyst eller andre der har lyst til at "starte" en lille opbakningsgruppe.

Godt nytår til jer alle og i 2010 gør vi det - vi taber os og bliver smadderlækre mere end vi er idag :-)
14 år31. december 2009 kl. 09:02
re: Jeg er også med
Hej Julie

Jeg kan ikke råde dig omkring din sundhed, men jeg kan give dig nogle råd om at tabe sig - og at øve sig i at få en sund livsstil.

Du skal være klar til både medgang og modgang. Nogen gange er det bare rigtig hårdt at være på kur - også selvom man ikke strammer skruen. Du vil falde i af og til - og spise ting som du ikke havde planlagt. Når det sker, så skal man ryste det af sig, lære af sin fejl, planlægge hvordan man undgår samme fejl igen og komme videre. Se fremad, ikke bagud.

Der er nogle ting, som jeg vil anbefale at du gør. For det første så skal du have kontinuerligt kontakt med din læge - eller til en henvist diætist. Og sørg så for at bruge denne kontakt.

Skriv f.eks. alle dine spørgsmål ned i en notesbog så det bliver lettere at huske dem, når du har kontakten overfor dig.

Dernæst skal du involvere din familie, venner og bekendte. Fortæl dem om hvad du har tænkt dig at gøre - hvordan din plan for vægttab og livsstilsændring er. Hvad de kan gøre for at hjælpe dig og for at gøre din hverdag lettere. Tænk ikke på om det vil være besværligt for dem eller ej. Tag imod den hjælp og opbakning du kan få - men husk at hvis du ikke fortæller dem om dine følelser, tanker og planer, så er det meget svært for dem at hjælpe dig.

Vælg evt en vægttabspartner. En person som du kan ringe til, når krisen er over dig. En du kan snakke dine dagligdags problemer og besværligeheder igennem med. Det behøver ikke være en person, som der selv skal tabe sig. Bare det er én som du har tillid til og som du synes du kan ringe til og klage dig og som har det sind, der skal til for at hjælpe dig videre.

Læg en plan for din livsstilsændring. Naturligvis hvad din ønskede vægttab i ugen skal være - men også en plan for dine madvaner og din motion. Det kan være en hjælp at fokusere på sund mad og motion i de perioder hvor vægten ikke falder (og den slags perioder oplever de fleste). Mht mad kan målet f.eks. være at lære at lave sund mad og at forstå hvad sund mad er. Mht motion kan det være et egentligt motionsmål (f.eks. at kunne svømme eller gå så og så langt på tid).

Jeg håber du allerede nu kan se resultater. Vær aktiv her på forummet - det kan også være en stor selvhjælp at følge med i andre, lære af deres erfaringer og svare på deres spørgsmål..
14 år2. januar 2010 kl. 22:24
Hej
Hvis man kunne finde nogen indenfor sit område, kunne det måske være en måde, at få motivation på - jeg ved ikke hvor jeg skulle finde støtter, til at hjælpe hinanden til en bedre sundhed - måske det var en ide til forummet her??
14 år2. januar 2010 kl. 22:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });