#2 af biologi c
Jeg inderligt brug for hjælp!!
Du læser en tråd i debat > vægttabbiologi c
re: Jeg inderligt brug for hjælp!!
det lyder ikke rart.(det er synd for dig.)
det med at tabe sig skal du nok klarer.
spis mad med kun 50kcal pr 100gram. så taber du dig.
lån evt de bøger på studiet du mangler på biblioteket og spørg om de fås på bånd. med de 2 blodpropper i hjernen, må du nok få lov at at låne dem som lydbog.( fra evt. blindebiblioteket)
slap af og byg din hverdag op.
måske kan du bliver besøgsven og indkøbshjælper for ældre nogle få timer om ugen.
det med at tabe sig skal du nok klarer.
spis mad med kun 50kcal pr 100gram. så taber du dig.
lån evt de bøger på studiet du mangler på biblioteket og spørg om de fås på bånd. med de 2 blodpropper i hjernen, må du nok få lov at at låne dem som lydbog.( fra evt. blindebiblioteket)
slap af og byg din hverdag op.
måske kan du bliver besøgsven og indkøbshjælper for ældre nogle få timer om ugen.
14 år3. december 2009 kl. 17:59
biologi c
din BMI =37.5
BMI25= 64kg du skal altså tabe 32 kg.
tab max 1 kg pr uge. det er bedst for huden, muskelerne og senerne osv. skal kunne følge med. så det bedste er svømning. og stavgang.
BMI25= 64kg du skal altså tabe 32 kg.
tab max 1 kg pr uge. det er bedst for huden, muskelerne og senerne osv. skal kunne følge med. så det bedste er svømning. og stavgang.
14 år3. december 2009 kl. 18:10
Godtigang
Hvis du har råd/mulighed for det ville jeg i dit tilfælde melde mig til et slankeprogram et eller andet sted. Jeg ved at der i FitnessDK er slankehold, hvor man i fællesskab med andre (BMI på min. 25) mødes, træner, får vejledning, bliver en del af et fællesskab hvor man støtter hinanden osv. Kunne det ikke være dejligt? Altså med nogen, der er der til at bakke op når det er for surt, og nogle du kan dele fremskridt som jo helt sikkert kommer???
Det kommer selvfølgelig an på hvor du bor og om du har råd til den slags. Der kan også være lignende ting i aftenskoler eller lign.
Jeg er ked af at høre du skulle have en så ubehagelig oplevelse som 'wake up call', men håber du nu ønsker og tror på at du kan forandre din livsstil, og få en lang sund fremtid! Det er jeg sikker på du kan....! Alene det at du nu beder om hjælp for at det kan lykkes er et stort skridt! Held og lykke med det.
Det kommer selvfølgelig an på hvor du bor og om du har råd til den slags. Der kan også være lignende ting i aftenskoler eller lign.
Jeg er ked af at høre du skulle have en så ubehagelig oplevelse som 'wake up call', men håber du nu ønsker og tror på at du kan forandre din livsstil, og få en lang sund fremtid! Det er jeg sikker på du kan....! Alene det at du nu beder om hjælp for at det kan lykkes er et stort skridt! Held og lykke med det.
14 år3. december 2009 kl. 20:02
Sannew (slettet)
Hej Julia
Velkommen. Dette er et godt sted, med masser af støtte og opbakning.
Hvis jeg var dig, så tror jeg jeg ville få min læge til at give mig en henvisning til en diætist. Jeg vil tro, at du har ret til en, når du har haft blodpropper? En diætisk kan du kan snakke kostomlægning med. Måske kan du også få et ophold på Skodsborg eller et eller andet sted, hvor professionelle kan hjælpe dig i gang med træningen?
Jeg ved ikke om du har særlige men af blodpropperne, men det kan under alle omstændigheder være at du skal tage nogle særlige hensyn, så det er nok fornuftigt at få talt med en professionel.
Men under alle omstændigheder, som fortungog tyk foreslår, så vil det nok være godt at være tilmeldt et eller andet, så du forpligter dig i et fællesskab.
Pøj-pøj med dig!
Velkommen. Dette er et godt sted, med masser af støtte og opbakning.
Hvis jeg var dig, så tror jeg jeg ville få min læge til at give mig en henvisning til en diætist. Jeg vil tro, at du har ret til en, når du har haft blodpropper? En diætisk kan du kan snakke kostomlægning med. Måske kan du også få et ophold på Skodsborg eller et eller andet sted, hvor professionelle kan hjælpe dig i gang med træningen?
Jeg ved ikke om du har særlige men af blodpropperne, men det kan under alle omstændigheder være at du skal tage nogle særlige hensyn, så det er nok fornuftigt at få talt med en professionel.
Men under alle omstændigheder, som fortungog tyk foreslår, så vil det nok være godt at være tilmeldt et eller andet, så du forpligter dig i et fællesskab.
Pøj-pøj med dig!
14 år3. december 2009 kl. 21:15
drav (slettet)
Hej Julia...
Jeg så at en anden tråd herinde var fra en der søgte "tabere" (Folk som vil tabe sig :D) fra et bestemt område... Måske det også var en ide for dig?
Det er nemmere at komme igang hvis man er sammen med andre i samme båd der kan motivere og opmuntre i det projekt det er at komme af med de overflødige kilo :)
Jeg ønsker dig alt held og lykke med dit vægttab
Jeg så at en anden tråd herinde var fra en der søgte "tabere" (Folk som vil tabe sig :D) fra et bestemt område... Måske det også var en ide for dig?
Det er nemmere at komme igang hvis man er sammen med andre i samme båd der kan motivere og opmuntre i det projekt det er at komme af med de overflødige kilo :)
Jeg ønsker dig alt held og lykke med dit vægttab
14 år7. december 2009 kl. 12:15
kkr1979 (slettet)
Hej Julia,
sikke en historie - jeg føler med dig!! Mit vægttab er slet ikke i din størrelsesorden, men siden her har hjulpet mig meget. Ved at taste ind har jeg fået indblik i hvornår og hvordan jeg spiste forkert og stille og roligt er det blevet rettet.
Derudover har jeg de sidste par uger kørt et lille
forsøg herhjemme - jeg er nemlig ikke alt for god til at få nok frugt og grønt. Om morgenen laver jeg en pose med 600 gr. blandet frugt og grønt og det er dagens mindste ration. Det er vildt lækkert og det meste ryger om formiddagen.
Derudover har jeg virkelig fået øjnene op for motionsfaktoren. Det er virkelig alfa og omega. Typen er jo underordnet - du kan gå, cykle, svømme. Hvad du nu føler for.
Held og lykke!!
KKR
sikke en historie - jeg føler med dig!! Mit vægttab er slet ikke i din størrelsesorden, men siden her har hjulpet mig meget. Ved at taste ind har jeg fået indblik i hvornår og hvordan jeg spiste forkert og stille og roligt er det blevet rettet.
Derudover har jeg de sidste par uger kørt et lille
forsøg herhjemme - jeg er nemlig ikke alt for god til at få nok frugt og grønt. Om morgenen laver jeg en pose med 600 gr. blandet frugt og grønt og det er dagens mindste ration. Det er vildt lækkert og det meste ryger om formiddagen.
Derudover har jeg virkelig fået øjnene op for motionsfaktoren. Det er virkelig alfa og omega. Typen er jo underordnet - du kan gå, cykle, svømme. Hvad du nu føler for.
Held og lykke!!
KKR
14 år7. december 2009 kl. 13:57
kkr1979 (slettet)
Læs evt. her (et forældet link til bt.dk er blevet fjernet)
Det er en BT artikel og ikke alt for dyb, men hovedpunkterne er rigtige og vigtige
Det er en BT artikel og ikke alt for dyb, men hovedpunkterne er rigtige og vigtige
14 år7. december 2009 kl. 13:59
KunMig (slettet)
Trist at det skulle være sådan, men nu har du ogå fået øjene op for at du har behov for at tabe dig!
Hvis jeg var dig, Julia, ville jeg starte med at skære ned på størrelsen af portionerne og spise så sundt som man nu kan. Når man føler at man har styr på maden kan man begynde at gå/løbe små ture, der bliver større og større jo længere inde i forløbet man er.
Den måde startede jeg og det går super godt! Jeg mangle kun mellem 7 og 12 kilo.
Hvis jeg var dig, Julia, ville jeg starte med at skære ned på størrelsen af portionerne og spise så sundt som man nu kan. Når man føler at man har styr på maden kan man begynde at gå/løbe små ture, der bliver større og større jo længere inde i forløbet man er.
Den måde startede jeg og det går super godt! Jeg mangle kun mellem 7 og 12 kilo.
14 år8. december 2009 kl. 15:46
Kathrine08 (slettet)
Hej Julia,
Jeg har netop læst Dr. Phils bog "Aldrig mere vægtproblemer". Jeg har aldrig læst så god en bog. Den går virkelig i dybden med hensyn til følelser og problemstillinger som dine.
Jeg kan varmt anbefale den.
Jeg har tabt mig 5 kilo på under 1 måned ved hjælp af bogen, men det handler ikke kun om vægtreducering - det handler i høj grad om ændring af livsstil.
Den fortæller dig, hvad du skal gøre for, at din krop har det bedst muligt.
Jeg håber virkelig, at du vil låne den på biblioteket, hvis du ikke har læst den :-)
Held og lykke med dit projekt.
Mvh Heidi
Jeg har netop læst Dr. Phils bog "Aldrig mere vægtproblemer". Jeg har aldrig læst så god en bog. Den går virkelig i dybden med hensyn til følelser og problemstillinger som dine.
Jeg kan varmt anbefale den.
Jeg har tabt mig 5 kilo på under 1 måned ved hjælp af bogen, men det handler ikke kun om vægtreducering - det handler i høj grad om ændring af livsstil.
Den fortæller dig, hvad du skal gøre for, at din krop har det bedst muligt.
Jeg håber virkelig, at du vil låne den på biblioteket, hvis du ikke har læst den :-)
Held og lykke med dit projekt.
Mvh Heidi
14 år9. december 2009 kl. 10:07
Jeg inderligt brug for hjælp. Jeg er en ung pige på 21 år, jeg er 160 høj og vejer 96kg.
Alvoren ramte mig for lidt over en måned siden, da jeg blev akut indlagt. Det viste sig, at jeg havde fået to blodpropper i hjernen. Min længerevarende og usunde livsstil, ramte mig langt før end jeg havde troet.
Jeg har igennem længere tid været utrolig stresset, træt og alt har virket uoverskueligt. Jeg har i min travle hverdag, glemt alt om at holde mig selv igang med motion. Da jeg satsede alt, for at komme igennem min uddannelse. Jeg har altid haft meget svært ved at gå i skole, lige siden folkeskolen har det været en kamp. Så jeg satsede alt for at få min drømme uddannelse, som social og sundhedsassistent.
Men nu går jeg sygemeldt og uddannelsen er sat på standby indtil jeg er klar igen. Og nu er det på tide jeg begynder at tænke på min egen sundhed, jeg vil virkelig gerne igang med en sundere livsstil og denne gang skal det lykkes.
Jeg har tidligere prøvet div. slankekure, suppekure og holde mig igang med motion, men hver gang har jeg mistet motivationen efter få uger. Jeg har virkelig brug for hjælp, denne gang skal det lykkes, for ved min usunde livsstil lurer div. livsstilssygdomme og døden lige rundt om hjørnet.
Jeg har brug for støtte, motivation i de hårde tider, nogle der forstår mig og den kamp jeg står overfor. Jeg må ikke lade mig selv og mit liv går til spilde denne gang. Kom gerne med gode råd, så jeg kan komme godt igang, hvad har i gjort for at tabe jer?
Hjælp mig, følg min kamp imod min livsstil.
Mvh Julia Jakobsen