Hej,
jeg er en kvinde på 27 år, som bor sammen med min kæreste.
Jeg har altid haft en relativ høj BMI men det har klædt mig, høj, stor barm, smal talje og brede hofter :).
Men efter en periode i da jeg var 22-23 år hvor jeg svingede mellem anoreksi og overspisning, har jeg haft svære ved at holde min vægt og den blev ved med at stige lidt ad gangen.
Helt galt gik det dog da jeg pga. min psykiske sygdom kom på en medicin som gjorde jeg tog 25 kilo på over 3 måneder og oven i min andre kilo blev det til 122 kilo :(.
Jeg fik svært ved at gå på trapper, gå langt og skammede mig virkeligt over min krop, hvilket kun gjorde min sociale angst værre og værre.
Så denne her beslutning er både for min krop og min psyke.
Egentligt er jeg ikke på kur som sådan, jeg prøver at finde et leje hvor jeg kan tabe mig lidt af gangen og stadig have plads til at "leve". Altså finde en livsstil jeg ville kunne holde (forhåbentligt) for livet.
#32 af Noire (slettet)
Jeg er 33 år, udannet køkkenassistent og burde egentlig vide alt om sund mad, hvilket jeg også gør, jeg har bare svært ved at leve sundt. Jeg er startet forfra på en ny uddannelse og er lige nu lærerstuderende på 2. år. Jeg er gift og har to børn på 8 årog 6 år og så mine 2 hunde, hvoraf den ene er 9 år og den anden bliver 1 år til februar. Jeg begyndte i sommers at gå til aquaspinning og det nyder jeg meget.
Jeg tog beslutningen fordi jeg var oppe på den højeste vægt jeg nogensinde har haft. Jeg vejede faktisk ligeså meget i søndags som mens jeg var gravid og det var faktisk ikke sjovt at se vægten vise så langt over 8o kilo. Jeg håber meget på at nå en vægt omkring 63 kilo, hvor længe det tager er ikke afgørende, men det vigtigste er at jeg når mit mål.