Jeg er en kvinde på 36 år, jeg bor i Midtjylland sammen med min mand og 3 børn på 13, 10 og 2 år.
Jeg er i lære som ernæringsassistent, og er i praktik på et plejehjem, hvor vi hver dag laver lækker og ALT for fed mad, som jeg bare ikke kan lade være med at smage på ;-)
Jeg tog den alvorlige beslutning efter en køretur med mine sønner og deres kammerater hvor de sad på bagsædet og snakkede om tykke mennesker. Nu er jeg ikke selv i den størrelsorden som de omtalte, men jeg fik helt ondt i maven over de sårende bemærkninger der blev fyret af deromme. Ikke at det blev sagt i en ond mening, men sådan vil en overvægtig høre det.
Nå, men jeg blev enig med mig selv om at sådan en mor ville jeg i hvert fald ikke være, så startede så småt op sidst i november, og vil så kæmpe virkelig for sagen her fra januar og frem, hvor jeg skal på skole. Der står alle de lækre fristelser nemlig ikke og kalder på mig, da jeg selv skal have madpakke med ;-)
Mit overordnede mål er at tabe mig fra de 70,5 som vægten siger nu, og så til ca. 60 kg. Så må vi se hvordan jeg ser ud til den tid, om der skal mere til, eller om jeg er tilfreds.
Første delmål er 68 kg inden 1/2
#2 af bruger slettet
For at gøre dette forum lidt bedre synes jeg det kunne være sjovt at høre lidt om hvem i er hvad i laver osv. Det er lidt hyggeligere at skrive med folk herinde hvis man ved lidt om dem.
Om mig selv:
Jeg er en pige på 25 år, jeg bor i Vestjylland med min mand, vores første barn som snart er 3 uger og vores skønne hund. Vi bor i en lille by i et ganske alm. parcelhus...... Lige nu er jeg jo så på barsel, men normalt arbejder jeg som undervisere/faglærer på en erhvervsskole.
hvordan tog jeg beslutningen:
Jeg har egentlig ikke altid været buttet. Det kom som så mange andres, som det man kalder kærestefedt!! :-) Lige pludselig en dag, så jeg bare at vægten sagde 95 kg. Fik sku nærmest et chok. Og når jeg så billeder af mig selv, troede jeg det var fordi et var en dårlig vinkel det var taget fra. Hmm hvor naiv kan man være. Det der virkelig fik mig til at gå på kur var fordi vi havde forsøgt at få børn længe, og jeg vidste hvis man skulle i behandling fik man besked på at det ville være godt at tabe sig! Så mens kampen om at blive gravid fortsatte gik jeg i gang med at tabe mig. Det blev til 18 kg inden jeg endelig stod med en positv test! Så nu skal kampen om kiloene genoptages efter en del måneder i gravid tilstand!