Hvem er i og hvordan tog i beslutningen?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hvem er i og hvordan tog i beslutningen?
Hejsa,

For at gøre dette forum lidt bedre synes jeg det kunne være sjovt at høre lidt om hvem i er hvad i laver osv. Det er lidt hyggeligere at skrive med folk herinde hvis man ved lidt om dem.

Om mig selv:
Jeg er en pige på 25 år, jeg bor i Vestjylland med min mand, vores første barn som snart er 3 uger og vores skønne hund. Vi bor i en lille by i et ganske alm. parcelhus...... Lige nu er jeg jo så på barsel, men normalt arbejder jeg som undervisere/faglærer på en erhvervsskole.

hvordan tog jeg beslutningen:
Jeg har egentlig ikke altid været buttet. Det kom som så mange andres, som det man kalder kærestefedt!! :-) Lige pludselig en dag, så jeg bare at vægten sagde 95 kg. Fik sku nærmest et chok. Og når jeg så billeder af mig selv, troede jeg det var fordi et var en dårlig vinkel det var taget fra. Hmm hvor naiv kan man være. Det der virkelig fik mig til at gå på kur var fordi vi havde forsøgt at få børn længe, og jeg vidste hvis man skulle i behandling fik man besked på at det ville være godt at tabe sig! Så mens kampen om at blive gravid fortsatte gik jeg i gang med at tabe mig. Det blev til 18 kg inden jeg endelig stod med en positv test! Så nu skal kampen om kiloene genoptages efter en del måneder i gravid tilstand!
15 år1. januar 2010 kl. 14:36
re: Hvem er i og hvordan tog i beslutningen?
Jeg er en kvinde på 36 år, jeg bor i Midtjylland sammen med min mand og 3 børn på 13, 10 og 2 år.

Jeg er i lære som ernæringsassistent, og er i praktik på et plejehjem, hvor vi hver dag laver lækker og ALT for fed mad, som jeg bare ikke kan lade være med at smage på ;-)

Jeg tog den alvorlige beslutning efter en køretur med mine sønner og deres kammerater hvor de sad på bagsædet og snakkede om tykke mennesker. Nu er jeg ikke selv i den størrelsorden som de omtalte, men jeg fik helt ondt i maven over de sårende bemærkninger der blev fyret af deromme. Ikke at det blev sagt i en ond mening, men sådan vil en overvægtig høre det.

Nå, men jeg blev enig med mig selv om at sådan en mor ville jeg i hvert fald ikke være, så startede så småt op sidst i november, og vil så kæmpe virkelig for sagen her fra januar og frem, hvor jeg skal på skole. Der står alle de lækre fristelser nemlig ikke og kalder på mig, da jeg selv skal have madpakke med ;-)

Mit overordnede mål er at tabe mig fra de 70,5 som vægten siger nu, og så til ca. 60 kg. Så må vi se hvordan jeg ser ud til den tid, om der skal mere til, eller om jeg er tilfreds.

Første delmål er 68 kg inden 1/2
15 år3. januar 2010 kl. 18:11
Jeg er 24 år og har kømpet med min vægt siden jeg var ca 18 år og fik en depration og tog meget på af mine lykkepiller. De kilo har jeg prøvet at komme af med i mange år. Jeg har fået en datter for snart 5 måneder siden...og jeg de kilo skal også af.
Min vægt siger nu 84,5 og vil gerne ned på 60 kilo hvertfald for jeg er ikke så høj 160cm... så jeg er nemmere at oppe over end at gå uden om :(
Jeg tog beslutningen fordi jeg ser mig ikke selv så tyk...men når jeg ser billeder af mig selv kan jeg ikke kende mig selv om hende jeg ser i spejlet...jeg er bare dobbelt så stor...og er meget ked af, at jeg ikke kan passe noget af mit tøj efterhånden:(
15 år4. januar 2010 kl. 16:04
Tja Jeg er 34 år og mor til 2 børn på 2 og 4 år. begge graviditeterer har jeg taget 30 kg på og tabt 30 kg. ¨Så min vægt ender altid på ca 80 kg som har været min "normalvægt de sidste 10 år. BMI ca 30. Kunne rigtig godt tænke mig at veje 68 kg =BMI 25. Første delmål er 72 som var det jeg vejede da jeg mødte min mand for 14 år siden. Årsagen til at jeg vil prøve at tabe mig igen igen er at jeg for første gang i vores ægteskab vejer mindre end min mand. Det skyldes mest at han har taget på og jeg måske har tabt mig lidt. Det virker overskueligt at tabe mig 8 kg inden foråret og sommertøjet skal frem. Så det ser jeg frem til.
15 år4. januar 2010 kl. 16:20
Maddie, 50, gift, har en del børn og børnebørn...jeg er bonusbedstemor. Rart job i det offentlige. Løber ca 3 gange om ugen - omk 4 km hver gang. Ellers går/cykler jeg på arbejde.
Jeg synes, at jeg har svært ved at tabe mig. Godt nok har jeg tabt 2 kg nu her mellem jul og nytår, men der var jo også blevet "bygget lidt op" i dagene op til jul og i julen. Mit problem er nok, at når jeg nu har tabt en fem seks kg, så bliver det lidt ligegyldigt, og så ryger de på igen, indtil jeg lige opdager, at mine bukser strammer fælt. Nu vil jeg gerne af med de overflødige kg for altid! Det motiverer mig også, at min mor står overfor en hjerteoperation, hun er godtnok slank, men storryger. Ellers er min motivation mest, at jeg gerne vil se godt ud ;-) tøj er nu pænest, når det ikke skal skjule en masse overflødige kg...synes jeg altså.
15 år5. januar 2010 kl. 09:48
Hej,

Jeg er 35 år og har 2 små børn på 2 og 4 år. Jeg tag for alvor på efter graviditeterne og keder mig hjemme på barsel = chokolade osv.

Så nu skulle det være samtidig med at manden har sagt at jeg ville få et weekendophold i Europa sammen med min faster og lige et par dage uden mand, børn og forpligtigelser ; ) så det er da motiverende ha ha

kn

Maria
15 år5. januar 2010 kl. 12:08
Hejsa.
Jeg er også ny i dette forum og glæder mig til hele forløbet. Jeg er 45 år gift og har 2 børn på hhv. 15 og 17 år. Da jeg blev gravid med mit første barn vejede jeg 67 kg og i dag er kampvægten 100,7. Den første graviditet tog jeg 36 kg. på og den næste 28 kg. og er ALDRIG kommet af med dem igen, det har virket fuldstændig uoverskueligt. Jeg stoppede med at ryge dengang jeg blev gravid, det havde jeg rygrad til, men at tabe mig så bliver rygraden til en regnorm. Så jeg kan kun opfordre dig til, at holde fast i at du vil tabe dig NU, så du ikke skal slås med din vægte i mange år som jeg. Dengang ville jeg også tabe mig, men tiden gik og så var jeg gravid igen og så kunne det jo ikke betale sig :(. Jeg har prøvet mange forskellige kurer og har da også tabt 13 kg. rigtig mange gange, men så er jeg gået i stå. Til forskel fra dengang til nu er, at jeg er begyndt at løbe og gå i motionscenter helst 2-3 gange om ugen. Tja lige p.t. ligger jeg syg så det bliver ikke til så meget , men skal nok komme igang. Held og lykke med det og hold fast.
15 år6. januar 2010 kl. 08:54
Jeg er en kvinde på 30 år, der bor alene. Har ingen børn.
Jeg har, i hele mit voksenliv, været overvægtig, og i ca 10 år har vægten været på den forkerte side af 90 kilo.
Jeg har i mange år gerne villet tabe mig, men omvendt har jeg ikke kunnet holde mig fra de usunde fødevarer.
Jeg har insulinkrævende diabetes, hvilket desværre gør det sværere at tabe sig.
I perioder har jeg næsten sultet mig selv for at prøve at tabe mig, i de perioder har jeg i løbet af dagen stort set intet spist, men levet af kaffe og sodavand, men om aftenen har jeg desværre overspist i så store mængder at det er sygeligt.
I foråret, i forbindelse med at jeg blev 30, og samtidig fik at vide at jeg ville blive indstillet til førtidspension, begyndte jeg at undersøge hvordan jeg kunne få hjælp til at tælle kalorier. Det var nemlig lige opludselig gået op for mig hvor mange kalorier der var i meget af det jeg spiste. Jeg har jo altid vidst at der var mange kalorier i de ting jeg spiste, men har ikke villet se det. Har fx. i stedet gået efter hvor meget fedt der var i ting, eller hvor mange fibre etc.
Jeg fandt Madital.dk, og begyndte at bruge siden her, og så skete der noget.
Jeg spiser stadig forkerte ting, og desværre spiser jeg chokolade stort set hver dag, men det hele bliver regnet med nu, så jeg samlet set ikke før for mange kJ.
Jeg begyndet at bruge siden her omkring 1. juni, og siden da har jeg tabt ca 17 kilo.
Det er så dejligt, det giver mig et hak opad i selvværd og selvtillid. Bare det at jeg kan gå ind i enhver tøjforretning og finde noget jeg kan passe, istedet for at være nødt til at gå i forretninger med "store størrelser".
Jeg har endnu ikke så meget kontrol over min spisning at jeg kan undvære Madital, men alligevel så meget kontrol at eg kan holde "tastefrie" dage og stadig tabe mig.
Jeg startede med en vægt på 93,6 kilo - som jeg blev vejet til på diabetesafdelingen i maj - og vejer nu ca. 75 kilo. Min egen vægt siger 74,4 kilo idag, men ved at den vejer lidt mindre end vægten på diabetesafdelingen. Skal til kontrol derinde på mandag, så der får jeg det præcise vægttab.

Nå, det blev en lang smøre, vil slutte for nu.
15 år6. januar 2010 kl. 10:23
Hej,

jeg er ret ny herinde!

Jeg er en pige på 28 år, der bor sammen med min mand og hund i Sønderjylland.

Til dagligt læser jeg dansk på SDU i Kolding og imorgen skal jeg til jobsamtale, så forhåbentligt har jeg snart et fritidsjob 8 timer i ugen.. :)

I min fritid kan jeg godt lide at være aktiv (i naturen og i motionscenter) og være sammen med familie og venner. Jeg elsker at feste og have det sjovt!

Jeg tog 30 kg. på efter gymnasiet, hvor jeg flyttede sammen med min daværende kæreste. For to år siden smed jeg de 20 af dem, men da jeg mødte min mand tog jeg beklageligvis næsten 15 på igen :(

Jeg tabte mig med vægtvogterne, men det fungerer ikke for mig lige nu - desuden er det også vigtigere for mig at kunne mærke efter inde i mig selv om jeg virkelig er sulten og hvor meget jeg skal spise for at være tilpas mæt.
Mit problem er ikke søde sager, men min store madglæde! :)

Glæder mig til at komme rigtigt igang herinde! :)
15 år6. januar 2010 kl. 20:59
Hej.

Det var da en god idé med dette indlæg.
Jeg er 36 år, og er gift med en dejlig mand (der tilsynelandende ikke ser mine mange deller:) Vi har to børn på 6 og 12 år, og bor i et rækkehus i Vestsjælland. Jeg har været overvægtig det meste af mit liv. Mit barndom var lidt kaotisk, så det der med at lære hvordan man passer på sin krop var ikke så vigtigt. Jeg elsker mad, kager, slik og andet godt... og det betyder at jeg nu starter her på madital med en vægt på 133,8 kg... Der er rigtig langt til 70 kg, men... Nu skal det bare være. Er træt af at have ondt i fødder og knæ, og være "handikappet" i forfærdelig mange sammenhænge. Nu vil jeg tabe mig, af hensyn til min sundhed, velvære og psyke...
Håber på et dejligt fællesskab her på madital, hvor vi kan bakke hinanden op i vores kamp mod kiloene :)
15 år6. januar 2010 kl. 21:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...