Hvem er i og hvordan tog i beslutningen?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Hvem er i og hvordan tog i beslutningen?
Synes også at den her tråd er en god idé... det er ret fedt at læse om alle jer andre og høre historien bag....

Jeg selv...

Jeg er 25 år og blev gift i sommers... I 2005 startede jeg på min uddannelse og har siden da taget på... bare lidt hele tiden, men heenover julen blev det sammenlagt til 11 kg på knap 5 år...

Jeg var en tynd lille ting da jeg var lille, men som teenageårene kom nærmere voksede røv og lår... årene derefter tog jeg min gymnastik op på konkurrenceplan og holdt vægten indtil jeg kom til skade med ryggen... derefter har det været en kamp...

har før tabt mig med vægtkonsulenterne men har fundet ud af at det ikke virker.. vejer dog stadig alt min mad... jeg er ikke til søde sager og chips og chokolade, men jeg elsker mad... og kan ikke styre portionerne... Det er så der jeg har taget fat nu og reduceret dem med næsten halvdelen - det skal nok give bonus...

Ville gerne ned på 68 (forhåbentligt under) og tænker især at vægten skal ned inden vi skal have børn...

Det var lidt om mig:o)
15 år7. januar 2010 kl. 09:59
God ide med en præsentationstråd.

Jeg hedder Karina og er 37 år. Jeg har 3 børn + en bonussøn. Dvs ialt 4 - 3 drenge på hhv. 10, 12 og 14 og en pige på 6. Jeg bor i Hadsten i et dejligt hus med min dejlige mand og vores unger og 2 marsvin. Jeg er systemudvikler hos CSC i Skejby.

Når jeg tænker tilbage har jeg egentlig altid været på kur synes jeg. Men afgørende var det da jeg tog beslutningen i efteråret 2007. Iacob her fra forum delte jeg kontor med på arbejde på det tidspunkt. Og hun havde siden sommeren snakket om det her forum og jeg havde bare ikke fået taget mig sammen, men kunne jo godt se kiloerne rasle af hende ;-) Så til sidst fandt jeg motivationen og kom igang. Smed ret hurtigt 5 kilo inden julen kom. Og den jul gav så et SPARK af format til min motivation, for der friede min mand til mig. Så det var intet problem at holde gejsten oppe og tabe 20 kilo inden vores bryllupsdag d. 13. september 2008.

Siden da har jeg så nok taget lidt for let på det hele og de 10 kilo er røget på igen. Men nu er jeg tilbage - har forsøgt at komme igang siden efteråret engang. Men der er vel ikke noget så motiverende som januar til at starte op på kuren igen. Jeg håber at jeg på mine gentagne kure trods alt fanger nogle gode vaner, som hænger ved, så jeg til sidst har en livsstil, som gør at jeg kan undgår vægtudsvingningerne. Jeg har i hvert tilfælde fået nogle gode vaner hen ad vejen. Denne gang også motionsvaner som holder ved.
15 år8. januar 2010 kl. 11:41
Hej alle
rigtig god ide med denne præsentation:

Hej hedder Birgitte er 45 år , bor i Spanien med min spanske mand og vores søn 15 år og to hunde.
Jeg er udd. Social-og Sundhedshjælper, men går iøjeblikket hjemme og hygger mig.
Håber dog at komme igang igen med job , men lidt svært at finde job lige iøjeblikket ( krisen)

Jeg har før været på Slankedoktoren, jeg har diæten fra den gang, så den er kommer på køleskabet igen igen. for mig er det vigtigt at taste maden hver dag og fokus på motion det fungere for mig.
I dag tog jeg skrittælleren på lige p.t. 9500 skrit og vovserne skal jo ha en aftentur også så mon ikke jeg når de 10.000. som er målet.
Jeg har altid haft meget nemt til at tage på, Jeg elsker mad, vild med at bruge en masse tid i køkknet og servere noget lækkert, men men.... det kan jo så også ses på vægten. 83,5kg her til morgen og jeg skal veje 67-68 kg.
Så på med vandten igen igen, jeg har gjort det før og ved at det kan lykkedes.
Jeg syntes det er rigtig fedt at vi er så mange der skriver , for mig er det super vigtig at have nogen at skrive med og nogen til at gi mig et spark i ba... hvis jeg falder i.
Jeg kan lide at løbe, så det bliver det jeg kommer igang med, jeg går også til yoga 2 gange om ugen, men det er ikke den store kalc. forbrandning , men super skønt på en anden måde.
Håber virkelig på god aktivitet i forumet
pøj pøj til alle i kampen mod kg´erne
KH
Birgitte
15 år8. januar 2010 kl. 19:13
Hej jeg hedder laila, er 47, med 2 voksne drenge. Jeg bor i Hamborg. Jeg er blevet tyk efter at have fået kunstig befrugtniing. (hormonsprøjter)fra 70 kilo til 93. Jeg har været på slankedoktoren, men finder ,at mad i tal er lige så godt og så til og med gratis. Jeg gik i gang nytårsaften og har tabt 2,8 kilo. Men det går nok så godt fordi ,at jeg er i mit sommerhus på Als, hvor mit køleskab bare er helt tomt. Jeg har sørget for, at der bare ikke er noget der feder. På søndag skal jeg til hamborg igen, så det bare om at holde fast. Det er rart at høre hvem i er. Jeg krydser fingre for, at vi alle når vores mål i 2010 eller i det mindste kommer et stykke af vejen.
Hilsen Laila
15 år8. januar 2010 kl. 21:54
Hej..
Jeg er 24 år og bor i midtvest jylland. Jeg blev alene i efteråret da min daværende kæreste og jeg gik fra hinanden. Jeg er kontoransat så har stillesiddende arbejde til daglig..

Jeg har kæmpet med vægten i mange år. Min vægt svinger mellem 75,5 og 77 i tiden og vil gerne under 70 kilo inden April. Dertil er håbet at komme på 65 kilo på sigt, måske mere hvis kroppen ikke har smidt nok. Når jeg ser mig selv i spejlet er det meget blandet hvilken følelse der kommer.. Nogle gange ser jeg mig mindre end jeg egentlig er og andre gange tror jeg at jeg føler mig meget større end jeg egentlig er. Har meget svært ved at finde min egentlige størrelse.
15 år8. januar 2010 kl. 22:52
Har længe forsøgt at tage mig sammen til at skrive i denne tråd... Nu skal det være...
Jeg er 23 år og bor i København, hvor jeg studerer og har arbejde ved siden af, så der er stress på i hverdagen. Har altid været kraftigt og muskuløs bygget og spillede håndbold på højt plan i mine "unge år" men da jeg blev skadet brugte jeg de sidste to år af gymnasiet på at tage 30 kg på.. Synes det er voldsomt pinligt jeg bare lod det ske uden at tænke nærmere over det... Siden jeg blev student har jeg forsøgt at tabe mig med mere eller mindre held. August 2009 tog jeg så den beslutning af nu skulle være jeg skulle under 100 kg igen... Beslutningen blev taget i forbindelse med jeg flyttede til København og dermed alligevel skulle starte en masse nye rutiner.. Samtidig er jeg træt af at være fed og vil gerne tilbage i god form..
Så satte mig nogle mål blandt andet at løbe et halvmaraton til sommer. Dette træner jeg henimod samtidig med at jeg dyrker spinning, jeg har besluttet mig for at lægge motion fast ind kalenderen og prioritere dette frem for alt andet! Jeg træner således 4-5 gange om ugen og holder styr på kalorieforbrændingen ved at bruge pulsur - det kan anbefales..
Det har virket... jeg er ca. halvvejs mod målet om samlet 25-30 kg - jeg har således tabt 13 kg siden september 2009 og har mål om samme vægttab frem mod sommeren..
Jeg kigger gerne herinde på siden en gang om dagen for at søge inspiration og motivation. Det får mig til at tænke på mit mål hver eneste dag, det tror jeg er godt..
Jeg taster kun vægten ind, men lærte rigtig meget ved at taste mad ind de første par uger af min kur... Uvurderligt..
15 år9. januar 2010 kl. 17:18
HEJ

Jeg hedder Rikke er 35 og bor i Hadsten Jylland.
Jeg bor i et dejligt hus med min kæreste og vores pige på 4år. Derudover har vi en hund der ALTID er fuld af energi!!

Jeg var som barn den lille tynde som alle kunne løfte rundt med...men så kom puberteten og så var det slut og lige siden har jeg kæmpet med vægten!

Efter jeg var gravid har jeg også fået en hel masse andet så som sukkersyge, forhøjet kolesterol, lavt stofskifte og andre dumme skavanker...derfor tænkte jeg det vil jeg lave om på jeg VIL IKKE ende med en eller flere af de følgesygdomme der følger med sukkersygen...eller værrer at jeg slet ikke når at se min dejlige pige vokse op !

Sådan som det er lige nu har jeg "snydt" min sukkersyge fordi jeg spiser sundt så jeg har det bare rigtig godt :0)

Mit mål er at blive slank og få en sund krop så jeg kan leve godt og længe...

Hilsen Rikke
15 år10. januar 2010 kl. 10:18
Mit navn er Brian (Shit, en fyr!), bor i Randers C og er 31 år.

Jeg kunne skrive en hel stil, men i stedet for at genopfinde den dybe tallerken, vil jeg henvise til min blog, hvor jeg allerede har skrevet min historie i store træk:

slankebloggen.be
15 år11. januar 2010 kl. 19:10
Hej,

det var et godt initiativ, Fac, ...og interessant læsning.

Jeg fortsætter tråden:

Jeg er "genganger" herinde og har kæmpet med varierende grader af overvægt & lavt selvværd siden barndommen. Jeg har tidligere brugt mad og søde sager (og indtil for 12-13 år siden også cigaretter) til at dulme mine følelser med, når liver var svært - men dette mønster ER jeg ved at have brudt.
Nu øver jeg mig i at mærke og tilgodese mine behov, (uden at lade det gå ud over andre/mine nærmeste) i stedet for at tilsidesætte dem OG at tage evt nødvendige konflikter i stedet for at være konfliktsky.

Da jeg vejede aller mest viste vægten 120 kg, men i 2009 kom jeg under 100 kg, og dén grænse vil jeg aldrig passere igen!

I slutningen af 2009 havde jeg for meget om ørerne. Der var alvorlig sygdom omkring mig, stress på arbejdet og en afsluttende opgave at skrive på et videreuddannelseskursus. Jeg mistede fokus på min kost, og motivationen til at fortsætte vægttabet forsvandt. Jeg tog 3 kilo på - men havde dog stadig en to-cifret vægt.

Nu har jeg besluttet mig til at fortsætte vægttabet og opbygge en sundere livstil. Jeg har stadig udfordringer, men det vil der vist altid være i livet, så hvis jeg skal vente på bedre/lettere tider, kommer jeg vist aldrig igang med et yderligere vægttab...

Jeg føler mig slidt arbejdsmæssigt (arbejder på et af de spareramte hospitaler) og er begyndt at se mig om efter nyt arbejde, hvor det ikke bliver nødvendigt udskifte løbesko med sprintersko - og jeg kæmper også med en økonomi, der ikke vil hænge sammen efter en skilsmisse. Så jeg går efter et nyt job tættere på min bolig, så jeg kan undvære bilen. Jeg har "ro i sjælen" efter at have truffet disse beslutninger og vil forsøge at være bedre ved mig selv - derfor skal jeg også videre med en sundere livsstil og mindre vægt. Jeg har meldt mig under mandagsvejefanerne, så vi ses måske dér?

Rigtig god arbejdslyst til alle os, der ønsker en sundere vægt & livsstil :-)

Futura
15 år12. januar 2010 kl. 15:08
Jeg er en kvinde på 19 år. Jeg er 173 og vejer nu 86 kg(i en anden tråd står der 84 kg, det er en fejl). Det er fandme træls i min alder!. Det startede med jeg begyndte på p-piller i en alder af 15 da jeg fandt sammen med min nuværende forlovede. Derefter listede kiloene på, jeg er nok blevet det man kalder "kæreste fed". Men nu bestemte jeg mig for at det skulle være nok.
Jeg er startet til kickboxing og begyndt at løbetræne (træne mig op til at løbe 5 km).
15 år12. januar 2010 kl. 17:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...