Hvem er i og hvordan tog i beslutningen?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Hvem er i og hvordan tog i beslutningen?
Rigtig god ide, især med alle de nye "ansigter" der er kommet herinde.

Jeg er ligesom nogle af jer andre genganger. Jeg har været medlem herinde i et par år nu, og elsker denne hjemmeside. Den og dens medlemmer har tidligere hjulpet mig til et vægttab på 18 kg. Desværre er de tilbage + 2 kg.

Om mig: Jeg er 24 år, bor alene i Odense. Til dagligt læser jeg og har ved siden af stillesiddende fritidsarbejde.
Jeg har taget beslutningen om at tabe mig af flere gange. Jeg har lige fra jeg kunne gå været overvægtig, jeg har nogle dejlige forældre der prøvede at hjælpe mig til et sundere liv, men stædig som jeg er brugte jeg alle mine kræfter på at modarbejde de gode intentioner. Men nu er jeg blevet ældre og bliver socialt hæmmet af min overvægt og ønsker et sundere liv. Jeg var glad dengang jeg havde tabt mig, og kan tydeligt mærke forskel på den Marie og den jeg er nu. Derfor er jeg for et par dage siden gået i gang igen. Er stadig i fasen hvor der bliver renset ud og hovedpinen er næsten uudholdelig, men jeg har god samvittighed og ved at der venter mig en masse gode oplevelser på den anden side.
15 år12. januar 2010 kl. 20:29
Jeg er en kvinde på 52 år, som bor på vestfyn. Jeg har 4 voksne børn og så børnebørn hvoraf det ene er et bonus barnebarn.

Jeg startede allerede som teenager at gå på slankekur, men set i bagspejlet var jeg ikke overvægtig den gang, derfor kan jeg blive nervøs når jeg ser indlæg med unge slanke piger herinde.

De overflødig kg kom sammen med børnene. Da jeg blev 40 følte jeg mig fyrre fed og færdig, da jeg blev 50 havde jeg taget hånd om det. Jeg havde ikke tabt mig til min idealvægt men jeg var begyndt at motionere.

lige nu går det knap så godt med motionen, men det skyldes at det motioncenter jeg går i har taget 4 formiddagshold af programmet som jeg gik på, men jeg er ved at træne mig op til at løbe lillebæltshalvmarathon ( var også med sidste år)

Jeg har været herinde på madital 2 gange før men er landet på 63,5 hvergang. jeg har meldt mig i forummet fordi jeg synes det er svært at finde motivationen så ved at være lidt aktiv herinde kunne det måske komme. Jeg har ikke travlt vil bare gerne tabe mig
15 år13. januar 2010 kl. 09:58
BRIAN - aka TwoZero - Er simpelthen nødt til lige at sige - det er fandme godt gået !!!!!!! Jeg klikkede lige ind på din slankeblog - har desværre ikke tid til at læse lige nu, men billeder siger jo som bekendt mere end 1000 ord. Er du da gal det er flot klaret med det vægttab. Mere end 100 kilo. Du har jo mere end halveret din vægt. Jeg er imponeret. SEJT. Jeg synes selv at det var vildt at sige at jeg havde tabt 1/5 af min samlede vægt. ;-)
15 år13. januar 2010 kl. 11:23
tilslutter mig lige Karinas ord. - Du er for sej Brian
15 år13. januar 2010 kl. 12:47
Karina & Karin: Tak for rosen. Det luner :-)

Det er mit håb, at min kamp kan inspirere andre, men samtidig er det også en advarsel om, hvor galt det kan gå. Nu ved jeg ikke hvor meget I har læst af min blog, men pt. arbejder jeg på at komme ud af en spiseforstyrrelse. Min krop er i skrivende stund så drænet for fedt, at det faktisk udgør et helbredsmæssigt problem. Jeg er netop blevet koblet på en diætist og hun målte min fedtprocent til blot 5%, mens det optimale, for en person af min højde og alder, ligger mellem 8% og 20%. Resultatet er bl.a. at min trædepuder er fuldstændig drænet for fedt og væske, så jeg går direkte på knoglerne. Det gør vanvittig ondt, hvis man træder en smule skævt, hvilket sker jævnligt med det nuværende vejr. Det værste er dog, at jeg er stærkt afkræftet. Der skal ingenting til, før jeg skvatter. Min motorik er ganske enkelt for langsom til at korrigere, hvis der sker noget uforudset...
15 år19. januar 2010 kl. 08:50
Hov, mente naturligvis Kirsten, og ikke Karin .. Undskylder mange gange :-)
15 år19. januar 2010 kl. 08:51
Hej med alle jer.
jeg er en pige på 16 år. jeg er 175 cm. høj og vejede til morges 75,8 kg. det er ikke den største vægt jeg lider af og jeg er faktisk ifølge min BMI ikke overvægtig - dog lige på kanten. jeg har en skøn familie bestående af en far, mor og to storesøstre på 26 år og 28 år. alle overvægtige. hele mit liv har jeg levet i en familie, der har været lidt for glad for god mad og alt for meget slik, hvilket har føret til mange problemer for mine forældre og søstre der har haft store problemer med deres vægttab. alle sammen har været åleslanke som unge, men alle har taget på, da de fandt kærester og sådan. min far har vejet over 100 kg. men vejer nu 88 kg. og døjer stadig med nogle kilo. min yngste søster tabte sig over 10 kilo for 2 år siden, men fik et barn for halvandet år siden og er igen gravid. dem der har de største problemer er min ældste søster og mor der ikke kan få tabt sig. det hele munder nok ud i, at min familie er grunden til, at jeg er sindssygt bange for at lade kiloene komme på. jeg vil simpelthen ikke ende sådan.
jeg har været på madital i flere år, hvilket er lidt foruroligende, når man tænker på min alder. jeg har før tabt mig 12 kilo. og kom ned på 63,7 kg. der desværre røg på med det samme, da jeg startede på efterskole ): men når jeg ser billeder af mig selv fra en berlin tur i foråret 08, bliver jeg helt overrasket over, hvor tynd jeg var. jeg var så flot.
nu har jeg fået en dejlig kæreste på 18 år, som jeg har været sammen med i godt og vel 4 måneder. vi har det skønt sammen. mit problem er bare, at han er super trænet og har en rigtig flot krop! og jeg føler mig ærlig talt som en hvalros foran ham, selvom jeg godt ved, at det ikke er så slemt. han har motiveret mig til at spise sundere og begynde i træningscenter, så igår havde jeg min første dag i fitness world. jeg kan godt lide at løbe små ture, da jeg ikke kan holde til mere. og så ELSKER jeg at rulle på rulleskøjter og kan snildt tilbagelægge 10 km. alpint skiløb er også en af mine helt store interesser og noget jeg i fremtiden har store planer om at bruge mange måneder på. jeg kan også godt lide at svømme. alt det vil jeg prøve på at få kombineret og så en god og sund kost.
jeg har et mål der hedder 65 kg. til november, så det er 10,8 kg.
mit første mål er dog 73,5 kg. til d. 1. feb. det håber jeg, at jeg kan nå. derefter er det 71 kg. til d. 1 marts.

held og lykke til jer alle sammen.
- Ann Sophie/ anzhomg
15 år19. januar 2010 kl. 09:27
jeg hedder michael og er 22 jeg er gået mellem overvægtig og normalvægtig flere gange siden jeg var 5 og har aldrig rigtigt tænkt over at jeg var stor. min mor er selv overvægtig og er i en alder af 53 blevet nødt il at tage flere forskellige slags medicin som er relateret til hendes overvægt, jeg vejede selv 105 da jeg tog beslutningnen om at jeg ikke ville ende på den måde når jeg var 50
15 år19. januar 2010 kl. 09:31
Fin ide med denne tråd. Jeg hedder Morten, er 31 år, gift og har 2 drenge. Bor mellem Viborg og Randers. Har været svært overvægtig i de sidste 10 år. Jeg traf beslutningen da jeg ramte bunden. Vægten sagde 135 kg, humøret helt i bund, langtidssygemelding grundet stress/udbrændthed. Vægten er nu omkring 100 kg, målet er i første omgang 90 kg.
15 år21. januar 2010 kl. 12:11
Hej til jer alle :-)
Nu har jeg sat og læst hvad alle har skrevet, og synes da også lige jeg vil fortælle om mig og min situation så :-)

Jeg hedder Natasha og er 19 år gammel, kommer fra en lille by der hedder Vejen og går pt. på vuc hvilket jeg er rigtig glad for.

Jeg har været overvægtig stort set hele mit liv.
Som 12-årig var jeg på julemærkehjem hvilket var den fedeste oplevelse i mit liv! Jeg tabte mig 10 kg på de 3 måneder jeg var der. Det gode var at alle var i samme situation, så man følte sig ikke "anderledes". Men som jeg voksede op og blev teenager røg kiloerne efterhånden på igen. Fra jeg var 14 til 17 vejede jeg omkring de 75 kg, men efter en del problemer i min hverdag begyndte jeg at trøstespise og før jeg vidste af det vejede jeg 89 kg.
Jeg så det egentlig ikke som noget problem, da jeg ikke selv så mig så stor i spejlet. Det var først i sommers efter en ferie med min far og søster det virkelig gik op for mig. Billeder lyver ikke (I hvert fald ikke 20 forskellige) så da jeg kom hjem tænkte jeg at nu skulle det være nok! Så midt i August gik jeg i gang med at lægge kosten om og startede i fitness center 3 gange i ugen og fulgte mit program. Så da de første 3 måneder var gået havde jeg tabt 15 kg. Derefter trængte jeg til en pause. Det kan være psykisk hårdt at skulle klare det alene uden opbakning. Så siden slutningen af november har vægten lagt stille på 74 kg + - 500g. Og nu er jeg klar igen! :-) Er sikker på jeg nok skal nå mit mål der hedder 65 kg. Kan man smide 15kg kan man også klare 9kg mere ;-)
Det skal siges jeg er 1.67 høj så min bmi lå i starten på 31,9 og ligger nu på 26,1 :-)
Det var så min "historie".

Held og lykke med vægttabet til jer allesammen, og husk MAN KAN HVAD MAN VIL ;-)

Varme hilsner Natasha
15 år21. januar 2010 kl. 17:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...