For få kalorier???

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: For få kalorier???
Ja det burde jeg kunne men jeg kan simpelthen ik administrere fri adgang til mad og især ik når den står lige foran mig. Jeg bliver simpelthen ved med at æde uden mådehold. Det er så pinligt. Men det her med faste afvejede mængder og ingen gryde på bordet fungere fint nok.
Synes egentlig osse det er nemmere at sige nej til pizza end det er at spise en halv og levne resten eller guderne forbyde det smide mad ud. Kan simpelthen ik smide mad ud. Er jeg den eneste der har det sådan?
15 år10. oktober 2009 kl. 19:56
Siden anbefaler vel heller ikke 1200 kalorier til alle.

Der står at man *mindst* skal have 1200 kalorier. Der ud over står der hvor mange kalorier man forbrænder ud fra de oplysninger, man har givet samt hvor mange kalorier, man skal være i underskud med, for at nå sit mål.

Og i øvrigt forøger den kaloriemængden, når man taster motion ind.

Jeg følger i øjeblikket anbefalingerne meget nøje - og prøver at gøre alle smileyerne glade. Og med det motion, jeg laver, og det mål, jeg har sat, betyder det, at jeg må få 13-1400 kalorier om dagen.
15 år11. oktober 2009 kl. 13:20
Jeg tror man automatisk får en glad spise smiley når man har indtaget 1200 kcal og så stadig har nok i underskud mht ens mål. Jeg er bare meget i tvivl om de fleste herinde ik burde indtage mere som minimum siden vi jo ik ligefrem er standart størrelse mennesker.

Men jeg har i hvert fald nogle dage problemer med at komme op på de 1200.
15 år11. oktober 2009 kl. 18:46
Jeg må indrømme at det faktisk ikke så meget er kalorieindtaget jeg kigger på, men i stedet kalorieunderskudet. Grunden til dette er, at jeg ud fra mit mål ca. skal indtage 1300 kcal og have et underskud på 900 kcal om dagen - men da jeg træner rigtig meget, er det slet ikke nok for mig med de 1300 kcal. Jeg har simpelthen ikke energi nok til at få det optimale ud af min træning. Så jeg ligger nok nærmere på de 1700 kcal i gennemsnit, men mit underskud er altid omkring de 900 kcal. Så målet skulle jo kunne nås selvom jeg får 400 kcal mere... Desuden kigger jeg mest på gennemsnittet i mit aktive mål. På dage uden træning får jeg måske kun 1100 kcal og dage med meget træning eller en druktur får jeg måske 2200 kcal.. Men hvis mit underskud i gennemsnit passer til mit mål er jeg tilfreds - så er kalorieindtaget ret ligegyldigt for mig.. Bare en tanke at i knne se sådan på det?!?!? Fordelen er også at der med meget træning bliver plads til lidt mere af det søde og fx brød som jeg holder meget af.
15 år11. oktober 2009 kl. 21:24
Angelique: jeg er da helt sikker på, at de fleste skal spise mere. Men jeg tror heller ikke det er en grundanbefaling som sådan.

Jeg tror det bare betyder, at ingen kroppe - store eller små - bør gå under 1200 kcl, fordi det skal en krop gennemsnitligt bruger for at holde alle funktioner ordentlig i gang.

Så jeg tror mere det er henvendt til dem, der kan finde på at skrue kuren ned til 500-600 kalorier end til dem, der sætter den til 1500-1700 kcl og taber sig fint.
15 år12. oktober 2009 kl. 21:46
Jeg aner slet ikke hvad men skal have af kalorier

jeg prøver at holde mig på 1200-1500 om dagen og jeg dyrker desværre ikke ret meget motion for tiden, men skal igang igen med at styrketræne og løbe, har bare været for dum til at komme igang igen, jeg elsker når jeg først er ude, så der er ingen undskyldninger.

Men mit spørgsmål går på hvor meget jeg må spise om dagen?
Jeg er 26 år gammel, er 164 høj og vejer 78,3 kilo :-(
15 år20. oktober 2009 kl. 12:59
@ cherryangel:
Jeg tror 1200-1500 er helt perfekt hvis du altså vil tabe dig. Hvis du vil holde vægten skal du måske lidt højere op.

Hilsen Belfast
15 år20. oktober 2009 kl. 14:46
angelique - den kalorieberegner du snakker om, jeg har kigget lidt rundt i nogle af indlæggene, men jeg kan simpelthen ikke finde det.
kunne godt tænke mig at prøve at beregne det, så ville være super hvis du måske lige kunne smide linket herind (:
15 år20. oktober 2009 kl. 16:21
Jeg fandt den her i et gammelt indlæg men jeg er ikke sikker på at det var den jeg brugte til at lave den før omtalte beregning. Det var osse en der lagde den op i en tråd for længe siden og den kunne jeg altså ik lige finde.

BASALSTOFSKIFTET:
((42 x din vægt i kg) + (26,3 x din højde i cm) - (20,7 x din alder i år) -
676,2. Resultatet er målt i kilojoule. Hvis du hellere vil have det i kilokalorier skal du dividere med 4,2.
15 år20. oktober 2009 kl. 17:18
Angellque: Jeg skal lige høre om det er for mig det her, jeg tror slet ikke at jeg forstår hvad det er du mener... når jeg skal dividere 676,2 med 4,2 - det får jeg til 161 men er det det jeg skal spise om dagen, for så forstår jeg slet slet ikke den udregning.
Undskyld hvis jeg lyder dum, men jeg er helt ny i det her
15 år20. oktober 2009 kl. 20:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...