Hvad er den største fare for dit vægttab?

Du læser en tråd i debat > off topic

re: Hvad er den største fare for dit vægttab?
At tænke
: så kan det også være lige meget.......

Og vanens magt.....
13 år20. september 2011 kl. 19:02
Det er helt klart når vægten står stille eller sniger sig i den gale retning, og man bare tænker "jamen, jeg kan da for hulen ikke leve af mindre?". Og så er jeg rigtigt god til at overbevise mig selv om at jeg sagtens kan tillade mig sådan og sådan om formiddagen/middagen for jeg sparer bare på resten af dagen - ja som om? Og når det så går galt tænker jeg ikke "okay, jeg forsøger lige og redde den og stoppe her, så gik det ikke værre" jeg tænker i stedet "nå, jeg starter bare hårdt op i morgen, og så kan resten af dagen da egentligt være lige meget, ikk?"

Så for mit vedkommende er det egentligt mest om ikke at komme i gang med det usunde og så træne om formiddagen så der er lidt kalorier og gi' af hen af dagen...
13 år21. september 2011 kl. 22:34
At jeg gør alt det rigtige, og vægten bare ikke flytter sig. Jeg er meget omhyggelig med at indtaste hvad jeg indtager og hvad jeg laver (så længe det ikke går ind under de ting jeg har oplyst i profilen). Fra den 1/8 til idag, har jeg tabt 3,3 kg. I følge madital, når jeg bruger Info: Oversigt og sætter den til Aktivt Mål, mener den jeg burde have tabt mig 9 kg. Jeg har gået begge måneder igennem ned til detaljen for at spotte tastefejl, men næ. Jeg har kun tabt en tredjedel af det jeg burde.
Hvordan hiver jeg så motivationen frem og fortsætter? Jeg lader være med at kigge på det overordnede regnskab i perioder, så forskellen mellem min reelle vægt og den beregnede vægt ikke står bøjet i neon foran mig. Men min hverdag, den foregår som den plejer. Jeg syntes ikke jeg gør nogen større indsats eller har en periode hvor jeg bare sætter mig hen og surmuler. Jeg har lært efterhånden at sige 'nå pyt' omkring 'hvad der burde ske' og 'hvad der egentlig sker'. Det er jo heller ikke fordi jeg har noget jeg skal nå. Det aktivitetsniveau jeg har nu, det er også det jeg skal fortsætte med resten af livet. Den kost jeg har nu, det er også den jeg skal fortsætte med resten af livet. Det vil ikke give nogen mening for mig at gå amok i fitness og i flydende kost. Jeg har dannet rammerne, dannet vanerne, og kroppen skal nok langsomt komme ned i vægt imens jeg lever en sund men overkommelig hverdag.
13 år22. september 2011 kl. 21:06
Silver > Du må have anslået din basisforbrænding for højt, hvis der er så stor forskel på beregnet og reelt vægttab. Men som du selv siger, hvis du har det godt med den måde du lever på og det du spiser, og samtidigt taber dig lige så stille, ja, så betyder det nok ikke så meget hvad beregningen viser.
13 år22. september 2011 kl. 23:43
silvercocker det er det samme hos mig jeg har heller ikke tabt det så hurtigt som jeg burde , i følge det passer faktisk slet ikke...- det er klart for den tæller jo videre i de perioder hvor der ikke sker noget på vægten. Derfor har jeg påpeget det for Lone det er jo helt gakgak den skriver det når målet efterhånden er urealistisk.....men hvis det kan berolige dig gælder det også for mig.....og jeg har været ret præcis i indtastningerne...
13 år23. september 2011 kl. 20:37
Stress og afmagt..... så er det da SÅ synd for mig at det er ok at spise både is og slik og kage............og så er der jo ting i verden der er værre end de kcal for i dag. Så det må lige vente til i morgen, for jeg er vist den eneste der ikke er sammen med en elskede og inviteret til fest så jeg har fortjent en kage....ja en stor en og måske et glas rødvin> NÅÅÅ så en flaske da. og chokolade og rødvin går godt sammen og 70% er ovenikøbet sundt......................osv osv osv

KH Lisbeth> taber yoyo Randers NØ

13 år24. september 2011 kl. 12:03
Jeg vil egentlig hellere vende spørsmålet om, så det bliver positivt i stedet for negativt. jeg er helt overbevist om, at positiv tankegang forstærker positivt.

Så spørgsmålet bliver til: Hvad er den største motivation for at du kan tabe dig?

Min største motivation er at jeg har fundet madital. Det satte skarp fokus på kj og hvor meget jeg gør for at overholde budgettet. Før madital var jeg tilbøjelig til at sjusse mig frem, og derfor blev det ogte tilladt med en Yankiebar, så spiste jeg lidt ekstra grønt og så gik det nok andda. jeg skjulte den chokoladebar eller 'glemte' den - det kan jeg ikke mere. Så jeg er dybt taknemmelig for dette skema. Nu kan intet skjules, og det hjælper mig meget.
Derudover er min familie den største motivator. Resten af familien er slanke sugerør og kan spise næsten hvad som helst. Tilgengæld spiser de mindre sundt, når jeg er på aftenvagt, og slik holdes også udenfor mit åsyn. De er så gode til at rose min nye holdning, og støtter mig.
Sidst men ikke mindst, så er jeg gået en buksestørrelse ned! Det er f..... motivation!
God søndag til Jer alle ;O)
13 år25. september 2011 kl. 14:19
@GreteB, nu har jeg prøvet at sætte mit aktivitetsniveau en tak ned i min profil. Måske det hjælper på at udligne forskellen mellem udregnet og reelt vægttab?
13 år25. september 2011 kl. 16:51
Nej tanken med denne tråd er ikke at se bort fra .......men at konstatere at der faktisk findes vilkår som er en direkte fare for vores vægttab...og det er vigtigt at erkende.....
Og være forberedt på det kan ske.....vi oplever alle den slags......vi skal ikke lukke øjene men indse vi ikke er herre over de ting som sker men at vi påvirkes af livets barskere sider en gang i mellem.....alle kan selv formulere en anden vinkel hvis det er det de vil. Så vi skal se i øjene de ting som kan true os...og det er der masser som kan....
13 år25. september 2011 kl. 19:15
Rejser og skulle nå 1000 ting....
13 år26. september 2011 kl. 10:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });