#12 af Slettet indlæg
Motion hver dag?
Du læser en tråd i debat > motionSlettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år25. august 2011 kl. 07:44
bruger slettet
re: Motion hver dag?
Nej, jeg motionerer ikke hver dag. Jeg går til zumba en gang om ugen og så cykler jeg alt det jeg kan. Dvs. jeg cykler når jeg handler, afleverer børn, når jeg skal til zumba og andre ting som foregår i den by jeg bor i. Det bliver mellem 4 og 15 km. om dagen alt afhængigt af hvor meget jeg skal. Jeg har også en hund som jeg går tur med den dag i 1 -1½ time.
Så kun decideret motion 1 gang om ugen.
Så kun decideret motion 1 gang om ugen.
13 år25. august 2011 kl. 09:56
Ablanu
Arbejde mandag (det er så ikke decideret 'motion', men allgievel..)
Svømning tirsdag..
Og så hvad jeg finder på :)
Har ikke nogen deciderede træningsdage ud over tirsdag, men så går jeg gerne ture, cykler ture eller tager en tur på motioncyklen :)
Mht. tv-avis.. Som 3.g-elev, med samf på A, 'skal' jeg i teorien se en halv times tv-avis (den kl 18) om dagen, gerne den time der er kl 21 i stedet.. At jeg så ikke gør det er noget andet ;)
Kan hilse og sige, at man jo kan tage en tur på motioncyklen/med hulahopringen/med lidt jogge på stedet imens man sidder ved skærmen ;)
Svømning tirsdag..
Og så hvad jeg finder på :)
Har ikke nogen deciderede træningsdage ud over tirsdag, men så går jeg gerne ture, cykler ture eller tager en tur på motioncyklen :)
Mht. tv-avis.. Som 3.g-elev, med samf på A, 'skal' jeg i teorien se en halv times tv-avis (den kl 18) om dagen, gerne den time der er kl 21 i stedet.. At jeg så ikke gør det er noget andet ;)
Kan hilse og sige, at man jo kan tage en tur på motioncyklen/med hulahopringen/med lidt jogge på stedet imens man sidder ved skærmen ;)
13 år25. august 2011 kl. 10:07
calcit
For at følge med hvad der sker i samfundet og verden er tvavisen et udemærket bud. og det er der inet nyt i.
Flab har ret i at det ikke er alle som interesserer sig. Og det er noget andet.....men det giver en ballast som for ens egen skyld er et godt input......og folk som ved hvad der sker og er sket er da lidt mere spændende.....Og at der er kommercielle interesser og politiske ...det kan man jo så selv indse.
Flab har ret i at det ikke er alle som interesserer sig. Og det er noget andet.....men det giver en ballast som for ens egen skyld er et godt input......og folk som ved hvad der sker og er sket er da lidt mere spændende.....Og at der er kommercielle interesser og politiske ...det kan man jo så selv indse.
13 år25. august 2011 kl. 11:05
biologi c
kroppen skal bruge 2 dage om ugen til genopbygning og forbedring. de 2 dage skal være i træk.
god træning.
god træning.
13 år25. august 2011 kl. 12:10
gtfh (slettet)
2 hviledage om ugen er fint hvis man træner hårdt men hvorfor vil du (altid) lægge dem lige efter hinanden?
Under nogle omstændigheder kan det være meget fornuftigt men synes ikke at man generelt kan stille det så firkantet op. DOG - hvis man som nogen herinde kører på meget kaloriefattige kure, så kan det give god mening, da kroppen ikke får hvad den skal bruge og derfor restituerer i slow motion.
Som antydet, så har jeg 2 ugentlig træningsfridage hvis jeg træner igennem men ellers kan jeg sagtens nøjes med en. I praksis afhænger det nu nok mest af hvordan mine skæve arbejdstider passer ind med diverse fællestræninger.
Det hører måske med at jeg hver tredje eller fjerde uge tager en restitutionsuge med lavere intensitet og træningstid.
Samfundet var (som helhed) langt mere oplyst dengang TV-Avisen var i sort/hvid.
Man kunne ikke zappe over til Kongerne af Marienlyst og journalisterne behøvede ikke at være underholdende på bekostning af det faglige niveau.
Under nogle omstændigheder kan det være meget fornuftigt men synes ikke at man generelt kan stille det så firkantet op. DOG - hvis man som nogen herinde kører på meget kaloriefattige kure, så kan det give god mening, da kroppen ikke får hvad den skal bruge og derfor restituerer i slow motion.
Som antydet, så har jeg 2 ugentlig træningsfridage hvis jeg træner igennem men ellers kan jeg sagtens nøjes med en. I praksis afhænger det nu nok mest af hvordan mine skæve arbejdstider passer ind med diverse fællestræninger.
Det hører måske med at jeg hver tredje eller fjerde uge tager en restitutionsuge med lavere intensitet og træningstid.
Samfundet var (som helhed) langt mere oplyst dengang TV-Avisen var i sort/hvid.
Man kunne ikke zappe over til Kongerne af Marienlyst og journalisterne behøvede ikke at være underholdende på bekostning af det faglige niveau.
13 år25. august 2011 kl. 14:15
biologi c
jeg træner HIIT- træning.
4min, 5 dage om ugen.
8*(20sek løb, 10 sek gå)
+ alm hverdagsmotion.
2 dages pause i træk pr uge.
4min, 5 dage om ugen.
8*(20sek løb, 10 sek gå)
+ alm hverdagsmotion.
2 dages pause i træk pr uge.
13 år25. august 2011 kl. 16:53
biologi c
er enig i at hvis man fx går
kan man træne hver dag.
kan man træne hver dag.
13 år25. august 2011 kl. 16:56
DBK (slettet)
Er der nogen som så også kan fortælle mig hvorfor jeg bliver øm i 2 dage efter styrke træning? Det behøver ikke at have været vildt hårdt det jeg har lavet, men derefter er jeg øm i ca 1½ dag bagefter, trods jeg aldrig har holdt "træningspause"?
13 år25. august 2011 kl. 20:53
Og svaret er: 6 dage om ugen, to gange om dagen...