Meget mad efter træning...

Du læser en tråd i debat > motion

re: 0re: Meget mad efter træning...
Jeg har læst bogen og jeg må indrømme jeg kan ikke huske det ;=)

Jeg kan huske der var en opskrift med stegt flæsk og persillesovs. Hvor sovsen er lavet på fløde og vand.

Og en anden opskrift med fisk paneret i hasselnødder , men det hele smagte godt. Og så er der billeder af en masse testpersoner, og de havde da godt nok tabt sig på mavsen ;=)

Bogen er god til dem der tager meget på, på maven. Den koster så 250 kr mener jeg, der er også kommet en 2'er den har jeg ikke læst.

Men jeg selv spiser meget varieret og spiser både frugt og mælk - ja det hele i begrænset mængder ;=) Og jeg taber mig alle steder ;=)
13 år14. marts 2011 kl. 23:05
Hej igen:)

Dejligt at hører du ikke er bange for at spise mere!

Nu har jeg jo været lidt fraværende igen, men inden der går helt hønseklub i den, må jeg da vist heller lige skyde løs igen;)

Som svar på dit første gensvar til mig (Må jeg gætte på) Så nej, selvføldig har den træning du har lavet indtil nu ikke været forgæves, dog havde du oplevet større fremskridt med et større kcal/protein indtag!

Hvis jeg holder mig til de ord jeg brugt i første omgang. Træning er faktisk nedbrydning af muskler. Det som gør dem større og stærkere er "de nye svejsninger" der kommer hen over det gamle muskelvæv der er blevet revet over under træningen, derfor er det vigtigt at give "de nye svejsninger" tid til at sætte sig og hele efter træning (derfor der anbefaldes en dags pause)
Hvis du stadig ønsker at træne hver dag, så skal du have lagt en spilt program, det er nemt - du kan enten gøre det i centret for et mindre beløb, tjekke nettet eller holde dig til det simple råd at overkrop og underkrop ikke må trænes de samme dage (dog selv med split program skal du holde som det absolutte minimum holde en dags pause i ugen!)

Også lidt om maden og dine ønsker;)

jeg kender godt bogen spis maven flad.. Men igen, vi skal altså lige holder bene på jorden - punkt træning og vægt tab er en skrøne! Desværre!
Kroppen bestemmer helt selv hvor den vil tabe sig først, og det er helt individuelt fra person til person hvor det er!
Der er dog en vis forståelse for at de muskler du bruger har en tildens til at benytte sig af de depoter de har i nærheden, evt løb etc. vil som udgangspunkt ofte tage fedt fra lår og baller, men så slutter den desværre også der.
Lideledes - mad der sætter sig bestemte steder? Aaarg, mund dog;) - Den tanke der er bag frugt skulle sætte sig på maven er evt det ofte høje frugtsukker indhold - og ved 90% af alle mennersker sætter ting sig altså på maven først og især sukker:)
Spis maven slank giver jeg desværre ikke så meget for i den forstand at tror den blot dækker over nogle helt alm fordøjelsesproceser som går du ikke bliver oppustet!
F.eks salt kan give dig topmave, og en op pustet fornemmelse, men helt personlig kan det samme forekomme for mig ved at tygge tyggegummi!

For en "flad mave" skal du blot holde dig til sund fornuft! Det er jo helt logisk, sure ting, altså ting med højt syre indhold kræver ikke så meget mavesyre at fordøje, hvorimod base mad kræver en forhøjet mavesyre produktion og derfor en "luftigere mave"!

Som råd til din forbrænding - er der igen simple råd.. hold din mave igang! Gentager mig selv lidt ved at sige at kroppen skal hele tiden have noget at arbejde med, ellers sætter den det i nød resvere. Derfor er dine 800-1000 alt for lidt, da kroppen vil optage alt og intet skilt fra..
Får du derimod et højere indtag vil krop blot vælge det fornuftige og skille sig af med resten.
F.eks - i alt med er der en form for sukker, og naturlig fedt (i frugt, frugt sukker, i protein, fedt osv) Hvis dit indtag er så lavt vil kroppen omdanne alt frugt sukker til fedt, og lægge det i depoter, selv om det faktisk kunne være naturlig sukkerstoffer der var tænkt som brændstoffer til kroppen i løbet af dagen.
Så et meget brugt råd er, spis hele dagen;)
For dig må det lyde helt åndsvagt - men ved indtag mad indtag mindst hver trejde time opnår man at "snyde" kroppen.
Man sikre kroppen nedbryder hvad man har spist, opretholder en høj forbrædning og sikre at kroppen ikke når at tolke en "sult" tilstand - nærmest lige modsat!
Kroppen er så et forunderligt stykke maskine - at hvis du indstiller dit hoved på "hey der er masser af mad, og skal spise igen om 2-3 timer, så lager jeg da ikke det her" og derfor vil det ikke sætte sig på samme måde!

Et videre kost råd som også er gammelt og rigtigt - spis varieret! Så lærer kroppen ikke hvilke stoffer der kommer og hvilke den skal holde på, evt hvis du kun spiser frugt, vil den trække alt sukkeret og omdanne til fedt - får du derimod naturligt fedt, vil den skille sig af med det andre - plus naturligt fedt er nemmere at omdanne til muskler/forbrænde senere;)

Som bringer mig til sidste punkt!
Hold det naturligt! Alt sammensat mad, og hermed ment produceret mad. Pasta, Brød, færdig retter osv osv.
Er svære at forbrænde og have med at gøre..
F.eks æg, mælk og kerne er i sig selv ikke "farlige" Men sætte du dem sammen til et nyt produkt (brød) blive de svære at nedbryde for kroppen! Kroppen kan godt lide simple ting og ting den kan gennemskue, dermed kan den holdestyr på forbrænding og holde øje med hvad der er i maven:)

Hvis du er kcal-tæller typen, hvilket jeg tror du er, så tænk over det når du ser indholdsfortegnelser - jo flere forskeldige ting der er i, for at skabe det nye færdig produkt, jo højere vil kcal per 100 g ofte være!;)

Håber ikke jeg prædiker for meget, og det kan bruges:)
13 år15. marts 2011 kl. 11:42
Om man er til bogen eller ej er selvfølgelig op til den enkelte, men der er nogle yderst veluddannet og kompetente mennesker bag, som jeg har mere tiltro til.

Og så er det jo også en bestseller. Diætisten Charlotte Hartvig og Majbritt L. Engell har skrevet den i samarbejde. Og de har benyttet den nyeste viden og koblet det sammen med deres bemærkelsesværdige erfaring.

Og man kan sagtens få gode ideer, til en sund livsstil ved, at låne en bog om emnet.

Mvh

13 år15. marts 2011 kl. 14:17
Wow, tak for alle de svar ;)

- Ja, det var også derfor jeg spurgte om træningen så slet ikke har hjulpet.
Da træning nedbryder musklerne og så, hvis jeg ikke spiser noget sååå, det var derfor ;)
13 år15. marts 2011 kl. 16:08
Bare rolig - har skam selv bogen!
MEN det andet jeg siger er skam lige så gennemtestet - og langt mere brugt..
Ligeledes er jeg selv instruktør og har en del venner som læser sundhed og ernæring/ idærtist linjer:) Har skam vægt bag mine ord:)

Mein kamf har også været en bestsellert;)

Helt firkantet taber man sig jo og får fladere mave af kcal underskud, mavebøjninger og ryg øvelser der opstrammer - punktum:)

Linda - træningen har nok bare ikke været efiktiv da du har nedbrudt muskler du kunne have bygget på:)

så læg pauser ind, og mere mad - giv det 10 til 14 dage og du vil opleve større muskelmasse, og let hed ved øvelser og større overskud:)
13 år15. marts 2011 kl. 17:07
Altså 10-14 dage - mellem træning? O.o
13 år15. marts 2011 kl. 18:35
Ellers er det dejligt... nok.
Fordi jeg kan spise og spise og det føles som meget, da jeg ikke er vant til at spise så meget.. :-)
13 år15. marts 2011 kl. 18:48
Hej Liinda000

Godt du spiser mere! Det er helt op til dig hvad du har lyst til, at give dig i kast med om du vil låne bøger eller bare søge her på nettet.

Brondal jeg har også en ven der læser medicin, men tror så ikke lige jeg vil bevæge mig ud i at medicinere mennesker ;=) he he ;=) Hvis jeg skule kunne alt det mine venner også var uddannet, så var jeg på spanden. Jeg holder mig til social jura.

Mine pumpevenner plejer så bare at spise til mig , opbygning af muskelmasse = kcal overskud. Fedttab = kcal underskud. Og at begge dele ikke kan lade sig give sig. Og når man kigger på deres kroppe, ja så kan man ikke komme udenom, at et eller andet har de gjort helt rigtig ;=)
13 år15. marts 2011 kl. 21:28
Hehe Team - det er ment som vi arbejder sammen og på tværs:) plus jeg er uddannet i forsvaret inden jeg hoppede på uni - Så kan det praktik og teori bag;)

Og medicin er da nemt - gør det ondt er der noget galt;)

Og du har jo ganske ret, og tror da også jeg siger det samme ang det med kcal indtaget?

Og Linda, nej dog ikke, bare prøv en dags mellemrum mellem træningspas og EFTER 10-14 dage vil jeg næste love du kan fornemme mere energi og lethed ved nogle øvlser/evt stige i styrke:)

13 år15. marts 2011 kl. 23:11
Nårh okay.

Så det er godt for mig, hvis jeg fx. spiser en banan eller æble efter træning? - Hvad ellers kan jeg spise? :)
13 år15. marts 2011 kl. 23:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });