Meget mad efter træning...

Du læser en tråd i debat > motion

Meget mad efter træning...
Hej, jeg kom lige til at tænke på, efter træning spiser I så meget? Altså I er sulte og vil hele tiden have et eller andet...

For mig sker det kun efter træning?
Det er bare som om, at jeg ikke kan blive mæt.

Altså LIGE efter træning er jeg ikke sulten, men efter 1-1½ time, kan jeg sagtens æde vores køleskab, hvis det skulle være.
13 år13. marts 2011 kl. 19:34
re: Meget mad efter træning...
lige for at være sikker.... spiser du ikke noget lige efter træning? og når du kommer hjem fra træning?

For så er det da ikke så underligt at du er mega sulten efter 1-1½ time..... kroppen har mega meget brug for næringsstoffer efter træning. Træningen er faktisk værdiløs hvis kroppen ikke får hvad den behøver efter træning.. :)
13 år13. marts 2011 kl. 20:50
Jo, når jeg kommer hjem ;-)

Men, det er ikke en stor potion. Måske 1-3 riskiks eller et æble eller sådan noget...

Jeg ved nemlig ikke helt, hvad der er godt at spise efter træning, vil helst ikke løbe, løbe, løbe og cykle, cýkle og cykle og alt andet &så komme hjem og ødelægge det...
13 år13. marts 2011 kl. 21:06
Hej Louise

Dit kcal indtag er for lavt, og du kan blive meget syg. Derfor skriger din krop på kcal. Og det er jo ikke underligt man ikke kan blive mæt på 700 kcal på en hel dag. Du sulter og din krop er sikkert i færd med, at nedbryde din muskelmasse og dernæst dine organer. Det er meget alvorligt! Et sundt vægttab ligger på 0,5 -1 kg om ugen.

Efter du har trænet skal du have godt med proteiner, gode fedtstoffer og grove kulhydrater. Du kan ikke opbygge muskelmasse af vandmelon eller riskiks.

Mvh.
13 år13. marts 2011 kl. 23:03
Kan du give nogle for eksempler på mad, som jeg kan opbygge muskelmasse af? :D

Jeg taber heller ikke mere end 0,5-1kg :D
13 år13. marts 2011 kl. 23:18
Det kan man ikke på 700 kcal om dagen. Jeg kan godt forstå du gerne vil nå dit mål, men det er en meget forkert måde, at nå det på. Sagt på en meget kærlig måde, så du virkelig ude på et skråplan.

Når kroppen er så meget i underskud af energi, er det fysisk umuligt, at opbygge muskelmasse. Du skal indtage flere kcal, og spise meget mere protein. Du lever jo næsten af frugt og riskiks og begrænset kylling. Der er flere ting i din kost, du får heller ikke rigtig noget fedt, det har kroppen også behov for. ( her taler jeg om sunde fedtstoffer som der er i fiskeolie, hørfrøolie, rapsolie)

Det ville være en god ide, at gå ned til en sundby butik, der har de nogle gange gratis diatist rådgivning eller så inddrage din læge.

Jeg er bekymret for om du har eller er på vej ud i en spiseforstyrrelse!

Hvordan har du det ?
13 år13. marts 2011 kl. 23:31
Altså, fint nok. :)

Men, du ved dernede så står der, du har tabt i alt 218gram af din kropsvægt eller hvad der nu står, og hvis jeg spiser 1200kcal, så vil jeg ikke tabe så meget?
13 år13. marts 2011 kl. 23:46
Du vil stadig tabe dig på 1200 kcal. Det er de sidste kg der tager lang tid. Og ved alle vægttab så går vægten bare i stå ind imellem, selvom man spiser begrænset og dyrker motion. Det er jo så få kg du mangler.

Når kroppen får tilført så lidt energi som du indtager, så er vores krop naturligt indrettet, således at den gør alt i verden for, at holde på det sidste fedt. Du har jo ikke mange kg du skal af med. Det er et overlevelses mekanisme, og særligt på kvinders mave da disse fedtdepoter, skal benyttes til at holde fosteret varmt.

Så det din krop gør er, er at den begynder at nedbryde din muskelmasse, fordi du ikke spiser nok, så tager kroppen resten af energien fra dine muskler.

Kroppen skal bruge masser af energi, til at holde varmen, få hjertet til at slå - faktisk hvis man får for få kcal kan det også være forstyrende for din søvn.

Muskelmasse er aktivt væv og har brug for masser af kcal og er med til at holde vores forbrænding oppe, så du kan godt se hvad der sker når du så mister muskelmasse ??

13 år14. marts 2011 kl. 00:01
liinda ..
Er virkelig nervøs for dig efterhånden..

Første gang jeg så et af dine indslag slog jeg det lidt hen, herefter så jeg det nogle gange, og har svaret engang tidligere..
Og nu bliver jeg nød til at gøre det igen..!
Du er en ung pige, hvor din krop har utroligt brug for "ting" at vokse af - du skal vare tage din krop..
En ting er du vil leve sundt - hvilket man nemt kan mens man taber sig, men den rovdrift du driver på din krop er farligt!
Du bliver nød til at give din krop noget at arbejde med, og det er altså kcal! - og langt flere end du giver den!

Det var så den løftede pegefinger, men vil da gerne komme med noget du kan bruge videre. Samt en forklaring på hvorfor dit vægttab faktisk kan gå i stå!

For at undgå en stor madtræng efter træning - så er det faktisk mad du skal bruge, forklaring følger:
Det der sker ved alt dit løb og cykling, er du forbrænder din krops energi depoter som det første, heriblandt alle former for sukker du måtte have i kroppen (de hurtig sukkerstoffer) også herefter fedt (som er kroppens ekstra depoter)
Dit problemer ligger i du venter for længe med at spise efter træning og sikkert for magert!
Når du har trænet carido som du gør er det vigtigt at få de hurtige sukkerstoffer ind i kroppen igen, de sørger for at stabliser dit blodsukker (som bla styre madtrængen!) Så det bedste du kan gøre for at undgå en stor sult, er mad;) Få en god banan, blomme eller pære f.eks (frugter med højt frugt sukkerindhold) og supplere med et protion (du kan finde mange lav protein shaks på nettet der blandes i vand) frugt sukkeren vil gå ind og styre dit blodsukker som vil stille dit behov for sukker som gør du føler stor sult lige efter træningen, proteinen vil på længere sigt tage sulten da de er selv "indholdet" og giver kroppen den mad den faktisk mangler efter træningen og tager derfor den sult der ville opstå efter en time eller to..

når det så er sagt, så skal du spise efter din træningen for at opbygge hvad du har nedbrudt! Træning er jo nedbrydning af muskler, og det som gør du får stærkere muskler er de nye "svejsniger" som opstår hen over de brudte bånd når de genopbygges (derfor man får større muskler, sådan helt firkantet sagt!)

Og nu det egentlig problem i du ikke får mere mad end det du gør - og især af ventetiden!
Når du venter med at indtage mad efter træningen læser kroppen det forkert! Når du sikre at give kroppen hvad den ønsker, når den mangler det - så lagere den det ikke! (altså i fedt!) Hvorimod venter du med at give den kacl og især med så få som du giver din krop vælger den at tolke alt skal i depoterne, altså fedt! Derfor kan du opleve nogle misvisende faktorer i dit vægttab..
Så man skal altså spise for at tabe sig! Og igen en lille pointe, du skal altså bruge et hav af de vetaminer og minaraler der er i det mad når du vokser og udvikler dig! Det er påvist et utal af gange, at de skal være med under opbygningen fordi din krop kun er modtagelig herunden - når de bliver ældre er det forsent og din krop vil ikke optage dem på samme måde!

Hold da op en smøre jeg fik listet af her.. Håber du kan finde hoved og hale i det.. Ellers vender jeg skam gerne tilbage med svar på spørgsmål..
PAS PÅ DIG SELV!!
Mvh
13 år14. marts 2011 kl. 00:10
Altså - Så den træning har slet ikke hjulpet?

Jeg har prøvet at tabe mig på maven(evt. en mindre talje) og så den strammet op? - Men synes ikke rigtig, der er sket den STOORE ændring...
13 år14. marts 2011 kl. 19:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });