Meget mad efter træning...

Du læser en tråd i debat > motion

re: Meget mad efter træning...
Det er ikke din aktivitet du sådan set skal bekymre dig om.... Men din kost. Som de alle siger spiser du alt alt alt alt alt for lidt. Hvis du nu sørgede for at du som minimum spiste 1200 kcal dagligt, så ville det være det stort skridt i den rigtige retning. Du vil formentlig også bemærke at du får mere energi og samtidig øge din forbrænding.

Når det som i dit tilfælde bare gælder og et par kg, ville jeg anbefale dig kun at have et kcal underskud på maks 500 kcal. Og så bare give det den tid kroppen har brug for. Normalt vil et underskud på 500 kcal svare til ½ kg om ugen. Når man så kun mangler et par enkle kg, så går det automatisk langsommere.
Hvis du ønsker en højere forbrænding, vil det hjælpe at træne musklerne... jo mere muskelmasse jo højere forbrænding... samtidig får man en mindre fedt%.....

13 år14. marts 2011 kl. 21:14
0re: Meget mad efter træning...
Så jeg kunne sagtens spise sådan ca. max 1000kcal om dagen, og så ville jeg stadig være på rette vej?
13 år14. marts 2011 kl. 21:23
re: 0re: Meget mad efter træning...
Minder så lige mindst 1000kcal og max 1200 :)
13 år14. marts 2011 kl. 21:23
Mener*!! Ihh altså!
13 år14. marts 2011 kl. 21:24
Jeps ;=) Spis mindst det madital har regnet ud til dig. Og dyrk motion på et rimeligt niveau.

Jeg gik i skole med en pige, det var så synd for hende, hun tabte sig også hurtigt, fordi hun sultede sig selv og derfor kom alt hendes hud på maven til at hænge - fordi hun havde tabt sig så hurtigt og på en meget usund måde, havde huden ikke haft en chance for, at trække sig sammen.Og hun var faktisk ikke ret stor inden, måske 12 kg for meget.

Det er også en anden grund til ikke at sulte sig selv, og tabe sig i en stille og roligt tempo. Og nej man kunne ikke se det igennem tøjet, men når vi skulle i bad efter gymnastik. Hun havde ikke det ret godt! trist trist.

Mvh

13 år14. marts 2011 kl. 22:14
O.o

Okay, i morgen vil jeg prøve at spise MINDST 1000kcal.
- men altså, hvad er godt at spise inden og efter træning? :)
- & jeg har læst på nettet, at man skal holde sig fra frugter, hvis man gerne vil have flad mave, medmindre det er æbler - Det ved jeg ikke om det passer eller ej.
13 år14. marts 2011 kl. 22:20
nå jeg siger minimum 1200 kcal.... så er 1000 kcal sselvfølgelig for lidt... :)

nu ved jeg ikke hvor præcis du indtaster din daglige aktivitet... sætter du dit aktivitets niveau til 1,3 (studerende).... så behøver du ikke indtaste din skole gang.... så kan du nøjes med at indtaste de ting du gør udover skolen.... herunder motion, gå ture osv....

hvis din daglige forbrænding ligger på fx 2000 kcal... så kan du roligt spise 1500 kcal, og du vil stadig tabe dig. Vil endda sige at det oven i købet er MEGET sundere for dig.... og du vil få en pænere figur end på den måde du gør det nu.
Hvis du er helt i tvivl, så synes jeg du skulle snakke med dine forældre, om de måske kunne hjælpe dig med at snakke med en diatist. Eller også kontakt din læge. :)
13 år14. marts 2011 kl. 22:23
O.o

Skal jeg virkelig spise SÅ meget?

Det er ca 2 gange så meget, som jeg plejer :o
Det skal nok blive sjovt.
13 år14. marts 2011 kl. 22:31
Det er SÅ godt du vil til og spise noget mere!!

Ved ikke og det er rigtigt med frugten, men tror det ikke. Kender da mange har har flad mave og spise tons af frugt;=)

Hvis du gerne vil låne en god kost bog på bibiloteket, så skal du låne spis maven flad, de koncenterer sig om, at bruge gode produkter, der tager mavefedtet. Og så vil du også automatisk komme op i kcal, de bruger gode fedtstoffer, kød, grønsager , nødder og frø osv.

13 år14. marts 2011 kl. 22:50
Den havde jeg nemlig og tænkt mig at låne... Når jeg én dag finder mit kort... Ellers køber jeg en ny en i morgen.

Tænkte på... Har du hørt noget om mejeriprodukter...
Altså, fordi der er mange der siger, at det sætter sig på MAVEN... Og jeg forguder frugt og yoghurt :D :D
13 år14. marts 2011 kl. 22:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });