#22 af SiriS (slettet)
Motionsblog uge 20
Du læser en tråd i debat > motionSiriS (slettet)
re: Motionsblog uge 20
Synes det er motiverende at skrive motionen ind i madital ved dagens begyndelse. Det kan så være det ændrer sig, men det forpligter at det står der.
14 år20. maj 2010 kl. 13:23
helmer
Har pillet torsdag og fredags træning ud af programmet.
Lå med is på knæene og varmepude på ryggen i går efter kajak træning. Føj det er hårdt. Hele kroppen gør ondt og det har den sådan set gjort i et par uger nu og jeg sover sover sover.. samt spiser alt for at holde mig vågen og blodsukkeret oppe.
Det hedder vist overtræning ;-)
Lå med is på knæene og varmepude på ryggen i går efter kajak træning. Føj det er hårdt. Hele kroppen gør ondt og det har den sådan set gjort i et par uger nu og jeg sover sover sover.. samt spiser alt for at holde mig vågen og blodsukkeret oppe.
Det hedder vist overtræning ;-)
14 år20. maj 2010 kl. 14:27
SiriS (slettet)
:-( God bedring.
14 år20. maj 2010 kl. 15:18
riebech (slettet)
Bedre sent end aldrig......
Mandag crosstrainer 35 min og styrketraening 40 min
Tirsdag: Loebetur 1 time
Ondag : Pausedag
Torsdag : Crossrtainer 45 min Beat belly 15 min
Fredag : Loebetur 45 min og 1 times Yoga
Loerdag: Maaske styrketraening og cross trainer
Soendag: Loebetur 45 min.
Derudover de daglige hundeluftninger og smaa cykelture med pigerne.
Som i kan se holder jeg naesten tempoet med hensyn til Bootcampen(anden traad under motion), kun faar jeg ikke helt lavet mine situps....
God fornoejelse med motionen allesammen!!!
Mandag crosstrainer 35 min og styrketraening 40 min
Tirsdag: Loebetur 1 time
Ondag : Pausedag
Torsdag : Crossrtainer 45 min Beat belly 15 min
Fredag : Loebetur 45 min og 1 times Yoga
Loerdag: Maaske styrketraening og cross trainer
Soendag: Loebetur 45 min.
Derudover de daglige hundeluftninger og smaa cykelture med pigerne.
Som i kan se holder jeg naesten tempoet med hensyn til Bootcampen(anden traad under motion), kun faar jeg ikke helt lavet mine situps....
God fornoejelse med motionen allesammen!!!
14 år21. maj 2010 kl. 10:48
kondifolket (slettet)
hej siri s jeg går altid 1 time hver weekend. jeg skal gå tur i det flotte vejr i dag,
14 år21. maj 2010 kl. 14:56
gtfh (slettet)
Efter en ret lang periode med sygdom som kulminerede i diarré (staveplade) er jeg vist rask igen. Energien er væk, det samme er ca. 2½kg muskelmasse og konditionen er gået i minus.
Jeg er voldsomt frustreret over at være blevet over 10 år ældre på 12 dage, men må prøve at hente noget hjem igen. Min manglende energi gør at jeg nok helt automatisk starter roligt op.
I går: forsøgte mig med fællestræning på cyklen men måtte slippe allerede efter 1ste bakkespurt og luskede roligt hjem. Ikke meget over en time.
I dag: svømning. Havde slet ikke noget ilt at arbejde med, så stoppede 10 minutter før tid.
I morgen skal jeg lave lidt styrketræning inden jeg tager på arbejde men jeg tør næsten ikke se i øjnene hvor slap jeg er blevet.
Men OK, jeg er sluppet billigt: havde jeg været gammel, var jeg nok røget på plejehjem og havde jeg allerede boet der, var jeg nok røget til bedemanden.
Jeg er voldsomt frustreret over at være blevet over 10 år ældre på 12 dage, men må prøve at hente noget hjem igen. Min manglende energi gør at jeg nok helt automatisk starter roligt op.
I går: forsøgte mig med fællestræning på cyklen men måtte slippe allerede efter 1ste bakkespurt og luskede roligt hjem. Ikke meget over en time.
I dag: svømning. Havde slet ikke noget ilt at arbejde med, så stoppede 10 minutter før tid.
I morgen skal jeg lave lidt styrketræning inden jeg tager på arbejde men jeg tør næsten ikke se i øjnene hvor slap jeg er blevet.
Men OK, jeg er sluppet billigt: havde jeg været gammel, var jeg nok røget på plejehjem og havde jeg allerede boet der, var jeg nok røget til bedemanden.
14 år21. maj 2010 kl. 22:30
kondifolket (slettet)
hej gtfh det er meget synd for dig at du har været syg, det er godt at du prøver at dyrker motion, du kunne gå en tur, bare du røre dig lidt hver dag. hilsen kondifolket
14 år21. maj 2010 kl. 22:42
SiriS (slettet)
Hej gtfh, det lyder til at være en ordentlig omgang, du har været igennem! Men jeg tror du har helt styr på hvad du skal gøre for at komme op på dit tidligere energiniveau, og at styrken vil komme igen hurtigere end du tror nu.
14 år22. maj 2010 kl. 12:23
gtfh (slettet)
Hej kondifolket og SiriS
Tak og håber I har ret.
Dagens styrketræning var lidt sær. I visse øvelser var jeg monsterslatten - måtte tage 15-20% væk af den normale belastning. I andre øvelser var der ingen forskel. Jeg brugte en time i dag uden at stresse.
Men spejlet var li´godt det tarveligste - de manglende muller var der der jo sidst jeg trænede, så jeg så BARE lille ud. Lad det være motivation til mere søvn, sund kost og fornuftig træning!
Tak og håber I har ret.
Dagens styrketræning var lidt sær. I visse øvelser var jeg monsterslatten - måtte tage 15-20% væk af den normale belastning. I andre øvelser var der ingen forskel. Jeg brugte en time i dag uden at stresse.
Men spejlet var li´godt det tarveligste - de manglende muller var der der jo sidst jeg trænede, så jeg så BARE lille ud. Lad det være motivation til mere søvn, sund kost og fornuftig træning!
14 år22. maj 2010 kl. 14:38
Mandag: 90 min pilates, 30 min gang og 10 min sjip. Mandag holdt planen!
Tirsdag: 60 min gang, 45 min løb 8 km/t og 10 - 20 min styrke øvelser
Tirsdag: blev det til 60 min gang, 60 min løb og ingen styrkeøvelser
Onsdag: 120 min gang og 10 - 20 min styrkeøvelser
Onsdag: Ingen gang og ingen styrkeøvelser. Jeg havde ikke fået tænkt over hvad jeg skulle, så der var ikke tid til det. Det blev til 30 min løb istedet.
Torsdag; 60 min gang og 90 min pilates
Torsdag: de 60 min gang bliver udskiftet med 180 min gang, de 90 min pilates holder ved
Fredag: 30 min løb, så hurtigt jeg kan, bakkerne bremser lidt hastigheden.
Lørdag: 30 - 45 min morgenløb
Søndag: Hvad jeg nu lige kan finde på, for at få lidt ekstra kalorier at spise:-)