#2 af SiriS (slettet)
Motionsblog uge 20
Du læser en tråd i debat > motionSiriS (slettet)
re: Motionsblog uge 20
Ja, jeg har endelig igen nogle motionsmål, da jeg starter min måneds bootcamp i denne uge. Det går ud på at få 2-5 timers konditionstræning, 1-2 timers styrketræning og 1 times smidighedstræning hver uge. Egentlig synes jeg ikke det lyder umuligt, det er ihvertfald mit vilde slutmål for motion, men at styrte mig ud i det fra dag 1 bliver nok lidt voldsomt. Men here I go.
Jeg vil gå tur hver dag, løbetræne 3 gange hver uge, cykle en tur mindst en gang om ugen, køre mit styrkeprogram 2 gange, strække ud hver aften, lave et yogaprogram en gang om ugen med de øvelser, jeg kan mærke, kroppen har brug for og måske tage en tur i svømmehallen. Og jeg har også planer om at sjippe lidt hver dag. Fandme ambitiøst, synes jeg. Et godt råd når man skal tabe sig er en times motion hver eneste dag, og det kunne være rigtig godt og ikke umuligt at nå.
I can co it.
Oven i købet skinner solen til morgen! Det er fantastisk hvad det gør ved min motivation til at komme udenfor. God uge til alle.
Jeg vil gå tur hver dag, løbetræne 3 gange hver uge, cykle en tur mindst en gang om ugen, køre mit styrkeprogram 2 gange, strække ud hver aften, lave et yogaprogram en gang om ugen med de øvelser, jeg kan mærke, kroppen har brug for og måske tage en tur i svømmehallen. Og jeg har også planer om at sjippe lidt hver dag. Fandme ambitiøst, synes jeg. Et godt råd når man skal tabe sig er en times motion hver eneste dag, og det kunne være rigtig godt og ikke umuligt at nå.
I can co it.
Oven i købet skinner solen til morgen! Det er fantastisk hvad det gør ved min motivation til at komme udenfor. God uge til alle.
14 år17. maj 2010 kl. 09:45
kakro (slettet)
Mandag : pause
Tirsdag : Stripfitness og mave/ryg styrketræning
Onsdag: lørdag: pause
Søndag : Copenhagen marathon.......fuck hvor er jeg spændt:D
Tirsdag : Stripfitness og mave/ryg styrketræning
Onsdag: lørdag: pause
Søndag : Copenhagen marathon.......fuck hvor er jeg spændt:D
14 år17. maj 2010 kl. 10:13
KarinaHadsten (slettet)
Kakro - hvad i alverden er stripfitness? Held og lykke med maraton - skal du løbe en hel maraton??? Sejt
SiriS - god ide med den bootcamp. Jeg tror ikke jeg vil gå så meget op i fordelingen med kondi, styrke og smidighed, men jeg vil klart prøve at få fokus på at styrke og smidighed kommer med i planen. Jeg er lidt hjulpet af karate, hvor det er en naturlig del af træningen. Men hjemme bliver det meget løbetræning. Dog krydret med lidt maveøvelser. Jeg må finde lidt ekstra til styrke og smidighed derhjemme.
SiriS - god ide med den bootcamp. Jeg tror ikke jeg vil gå så meget op i fordelingen med kondi, styrke og smidighed, men jeg vil klart prøve at få fokus på at styrke og smidighed kommer med i planen. Jeg er lidt hjulpet af karate, hvor det er en naturlig del af træningen. Men hjemme bliver det meget løbetræning. Dog krydret med lidt maveøvelser. Jeg må finde lidt ekstra til styrke og smidighed derhjemme.
14 år17. maj 2010 kl. 10:27
SiriS (slettet)
Held og lykke med den maraton! Wuuh!
Karina, de klassiske øvelser vi lavede som børn i gymnastik er faktisk udmærkede til let styrketræning (vedligeholdelse) og rigtig fine til smidighedstræning. Nogen gange tror man at man skal følge et program for at lave rigtig motion, men vi kender jo rigtig mange øvelser på rygraden. De skal selvfølgelig bare laves med den voksnes fokus på at udføre bevægelserne korrekt.
Karina, de klassiske øvelser vi lavede som børn i gymnastik er faktisk udmærkede til let styrketræning (vedligeholdelse) og rigtig fine til smidighedstræning. Nogen gange tror man at man skal følge et program for at lave rigtig motion, men vi kender jo rigtig mange øvelser på rygraden. De skal selvfølgelig bare laves med den voksnes fokus på at udføre bevægelserne korrekt.
14 år17. maj 2010 kl. 10:58
kondifolket (slettet)
hej kakro jeg vil godt hjælpe dig med at dyrke mere motion i hver dag. hilsen kondifolket
14 år17. maj 2010 kl. 11:45
kondifolket (slettet)
hej karina hadsten jeg vil godt have en ny mål i denne ug, dyrke mere motion og spise mere sundt mad. hvis du kan hjælpe mig med det. hilsen kondifolket
14 år17. maj 2010 kl. 11:52
kondifolket (slettet)
hej siri s jeg skal ud i det flotte vejr i dag, jeg skal gå langt tur. skal du også gå tur i dag. hilsen kondifolket
14 år17. maj 2010 kl. 13:09
KarinaHadsten (slettet)
Kondifolket: Prøv at gøre dine mål mere konkrete og målbare. I stedet for mere motion og mere sundt mad. Så lav mål i retning af:
- Jeg vil ud at løbe en halv time mindst 3 gange på en uge.
- Jeg vil spise 2-300 g grøntsager til min aftensmad.
Eller skriv ned for hver dag i ugen hvad du vil lave af motion og lav evt madplan, som gør at du får det sunde mad du gerne vil.
- Jeg vil ud at løbe en halv time mindst 3 gange på en uge.
- Jeg vil spise 2-300 g grøntsager til min aftensmad.
Eller skriv ned for hver dag i ugen hvad du vil lave af motion og lav evt madplan, som gør at du får det sunde mad du gerne vil.
14 år17. maj 2010 kl. 13:59
SiriS (slettet)
Hej kondifolket (er det dig, Annie?)
Jeg har været ude at gå en halv time i formiddag, og jeg skal ud at løbe om en halv time. Jeg synes bestemt det gode vejr hjælper på lysten til at komme ud. Hvor længe eller hvor langt har du gået i dag?
Jeg har været ude at gå en halv time i formiddag, og jeg skal ud at løbe om en halv time. Jeg synes bestemt det gode vejr hjælper på lysten til at komme ud. Hvor længe eller hvor langt har du gået i dag?
14 år17. maj 2010 kl. 16:13
Mine mål i sidste uge blev ikke overholdt, men det gør ikke at jeg vil slække på målene for denne uge.
Mandag - Karate
Tirsdag - pause - evt. maveøvelser
Onsdag - Karate
Torsdag - løbebånd.
Fredag eller lørdag - løbetur.
Søndag skal jeg stå i bar hele dagen på Tangkrogen i Århus, så der sætter jeg ikke nogle mål. Men jeg kommer til at stå op det meste af dagen og sikkert også drøne lidt rundt.
Men altså 2 gange karate og 2 gange løb på ugen - det må også være OK.