Motions skalle i uge 11

Du læser en tråd i debat > motion

re: Motions skalle i uge 11
Og så har jeg for øvrigt rettet indtastningen til "rolig cykling" i stedet - det er nok rigtigt nok, at det andet var lidt optimistisk. Men så glæder jeg mig til jeg kommer op på moderat :-D
16 år13. marts 2008 kl. 17:40
Calle: Tusind tak. Jo, det føles godt at gøre noget, selvom det ikke gik som planlagt. Hvor er det en storartet idé at forpligte sig til træning her på siden - det er også rart at fokusere på det man skal gøre, istedet for det man ikke må (spise!).
Nu hvor I har skrevet så meget om cykling, så har jeg fået lyst til at tage en time i spinning - det bliver planen på mandag.
God træningslyst til alle,
Helle
16 år14. marts 2008 kl. 00:45
Syvsover: Spinning er bare superdejligt - masser af intensitet og man bliver lidt høj af stemningen og musikken - bare klø på.
Glad for at du synes om skallen - kan være at DU inviterer til den næste skalle????

claus: Godt gået med cyklen i går - pulsen kom op i et godt område. Hvis du i starter kan mærke det i dine ben, så tag hver anden dag og kør mindst en time med lav puls, og tag så hvar anden dag og giv lidt mere gas.
16 år14. marts 2008 kl. 13:09
Så har jeg vist gjort mit i denne uge - men jeg tror nu jeg prøver at tage weekenden med også alligevel. Man kan vel godt tillade sig at overgøre en motionsskalle :-)

Den har lige fået 1 time på motionscyklen. Jeg ville prøve at få pulsen højere op, så jeg lagde en kadence, der i snit lå 5 o/min højere end de andre to dage - og det lykkedes. Pulsen svingede mellem 145 og 150. Bortset fra de sidste 5 minutter, hvor den fik lidt ekstra og jeg landede oppe på 167.

Jeg er virkelig smadret nu. Det er fedt :-)

Mht. spinning, så er der en ting, jeg er uenig med Calle i: Musikken. Den enerverende musik, de insisterer på at spille i motionscentre er en af de ting, der holder mig væk. Men sådan er smag og behag jo så forskellig. Jeg har lige givet den gas i en time med Satyricon for fuld udblæsning, det passer mig langt bedre ;-)
16 år14. marts 2008 kl. 14:26
claus:
Det er som man ser på det - nu er jeg selv spinninginstruktør og jeg veksler meget mellem musikgenrer og stil - det er ikke altid kun tung larmende tekno - du vil garanteret kigge lidt hvis du så at vi skam også kan spinne til ting som Himmelhunden, Birthe Kjær - den knaldrøde gummibåd men også hårdtslående rock som Korn. Find et center hvor det ikke kun er 20 årige hårdtpumpede fitnes-freaks der kun kører tekno med 120 bpm, så kan det være du også oplever glæden ved det - det er fedt når pulsen bare kører højt oppe og man finder rytmen i musikken, og det bare kører - då glemmer man tit at det er hårdt og giver den en tand mere.
Men dejligt at høre at du er nået til den erkendelse at der ikke er nogen grund til at stoppe motionen bare fodi skallen er ovre - hold fast i det - det er god motivation.
16 år14. marts 2008 kl. 18:19
Når nu man bor i en lille by, så er der ofte kun et motionscenter, så der er ikke så meget at vælge imellem. Og de foretrækker tekno og pop-musik. generelt meget belastende, hvis du spørger mig...
16 år14. marts 2008 kl. 18:35
Som lovet blev lørdagen også taget i brug. Jeg havde egentliug håbet, at jeg kunne klare lidt mere end en time på cyklen i dag, men det er åbenbart min grænse lige nu. Men det blev da til en hel time, så nu kan jeg med lidt bedre samvittighed tage i byen i aften :-)

Og så tror jeg, at benene skal have lov at slappe af i morgen, så jeg er klar på en motionsskalle i påsken ;-)
16 år15. marts 2008 kl. 11:15
Jeg har også taget weekenden i brug og "overgjort" min skalle :) Har i dag taget en løbetur på 25 min+10 min motions-gang.. Skønt :D I morgen vil jeg også løbe mig en tur, da det simpelthen bare giver så meget ekstra energi.
Mvh. Nikoline
16 år15. marts 2008 kl. 14:57
nå, så er det på høje tid at gøre status for uge 11.
Jeg nåede 1 time cardio i center, 45 min svømning og 1 time aquaspinning. Det var ikke lige så meget som jeg havde planlagt. Men det er positivt jeg er kommet i gang - det er ikke mere end et øjeblik siden at motion var en by i Rusland !
16 år17. marts 2008 kl. 20:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });