#12 af Calle (slettet)
Motions skalle i uge 11
Du læser en tråd i debat > motionCalle (slettet)
re: Motions skalle i uge 11
Mht. vejret så har jeg to erfaringer fra min cykling: Vejret er sjældent så slemt udenfor som det virker når man sidder inde og kigger ud.
Og for det andet så er det nemmere når man HAR besluttet sig på forhånd - så reflekterer man lige en ekstra gang og siger: Nah, det er sgu for dovent at blive inde.
Alle i andre: Hvordan går det med ugens skalle?
Og for det andet så er det nemmere når man HAR besluttet sig på forhånd - så reflekterer man lige en ekstra gang og siger: Nah, det er sgu for dovent at blive inde.
Alle i andre: Hvordan går det med ugens skalle?
16 år11. marts 2008 kl. 00:21
Calle (slettet)
Så er der lidt mere til min uge 11 -skalle. Trillede 40 km her til morgen efter at ungerne var sendt i skole - er nu oppe på 123 af de lovede 200 km.
Og vejret....???????
Tja, man skal ikke altid tro på de dystre vejr-profetier - jeg havde tørvejr og enkelte solstrejf på hele turen - omend det blæste som en halv pelikan. Morale?? Selvom der loves regn osv. er det altså ikke så tit at det regner vedvarende og hele dagen, så man kan sagtens finde nogle små smørhuller af godt vejr i løbet af dagen.
Hvordan er det gået med alle i andres skaller?????
Og vejret....???????
Tja, man skal ikke altid tro på de dystre vejr-profetier - jeg havde tørvejr og enkelte solstrejf på hele turen - omend det blæste som en halv pelikan. Morale?? Selvom der loves regn osv. er det altså ikke så tit at det regner vedvarende og hele dagen, så man kan sagtens finde nogle små smørhuller af godt vejr i løbet af dagen.
Hvordan er det gået med alle i andres skaller?????
16 år11. marts 2008 kl. 11:23
Anonym
Jeg er lige kommet tilbage fra en løbetur med i alt ca. 30 minutters løb og 5 minutters gang, så for mig går det også rigtig godt! Det er altså en skøn fornemmelse, den følelese af at tage sig sammen og få gjort det man har sat sig for!
Mvh. Nikoline
Mvh. Nikoline
16 år11. marts 2008 kl. 15:12
Calle (slettet)
Godt gået, Nikoline. Brug den gode følelse som motivation til at komme ud næste gang - tænk på hvor dejligt man har det bagefter. Har du besluttet hvornår du motionerer næste gang?
16 år11. marts 2008 kl. 15:39
tut
JEG VIL OGSÅ GERNE LØBE MEN JEG VEJER FOR MEGET TIL DET
16 år11. marts 2008 kl. 15:56
Calle (slettet)
Så cykl - det kan alle - at løbe kræver et vist stykke arbejde og fart for at det kan kaldes løb. Cykle kan man gøre med alle hastigheder og belastningsgrader - brug evt en kondicykel - det vigtigste er at pulsen kommer op. Jeg duer heller ikke til at løbe, men er god til at cykle - men det er ikke så vigtigt om man kan køre 40 eller 10 km/t - afhængig af ens form, men om at man yder det man kan - og den i dårlig form vil måske blive lige så forpustet og få pulsen ligeså højt op ved 10 km/t som super-cyklisten får ved 40 km/t. Det vigtige er ikke farten men at man får pulsen op. Derfor passer cykling til alle formåener - så fat i en cykel eller en kondicykel - og det er ligemeget om det er en gammel havelåge - det gælder ikke om at komme først.
16 år11. marts 2008 kl. 18:16
iakob
Hej Tut
Jeg kommer selv fra Salling og gik i gymnasium på Mors. Gik endda på Blidstrup Efterskole i 10. klasse - så jeg er lidt kendt på de kanter du kommer fra :-)
Jeg ved ikke om du dyrker motion - men bare ville ønske du kunne løbe. Eller om du ikke dyrker noget lige nu og går og venter på at du har tabt dig, så du kan komme igang. Men jeg har altså tilladt mig at antage at du ikke dyrker noget lige nu.
Bor du nord for Nykøbing? Tæt på Hanklit? En gåtur op og ned af Hanklit burde også give dig motion. Tag et pulsur på og tag tid - og gør det regelmæssigt, så kan du følge med i din fremdrift. Hvis du bor længere sydpå så find noget andet kuperet terræn - hvis du kan.
Du kunne også finde andre motionsformer, cykling er godt. Stavgang er rigtig god motion men jeg vil næsten tro at rask gang er nok for dig i starten. Svømning er rigtig godt men der er nok cirka 17 km til nærmeste svømmehal for dig? I virkeligheden er det lidt ligemeget hvad du vælger (se evt iform.dk).
Tag et kik her: iform.dk - glem selve løberiet, find en anden motionsform du vil dyrke indtil du kan løbe - og følg så de øvrige råd på den side.
Jeg kommer selv fra Salling og gik i gymnasium på Mors. Gik endda på Blidstrup Efterskole i 10. klasse - så jeg er lidt kendt på de kanter du kommer fra :-)
Jeg ved ikke om du dyrker motion - men bare ville ønske du kunne løbe. Eller om du ikke dyrker noget lige nu og går og venter på at du har tabt dig, så du kan komme igang. Men jeg har altså tilladt mig at antage at du ikke dyrker noget lige nu.
Bor du nord for Nykøbing? Tæt på Hanklit? En gåtur op og ned af Hanklit burde også give dig motion. Tag et pulsur på og tag tid - og gør det regelmæssigt, så kan du følge med i din fremdrift. Hvis du bor længere sydpå så find noget andet kuperet terræn - hvis du kan.
Du kunne også finde andre motionsformer, cykling er godt. Stavgang er rigtig god motion men jeg vil næsten tro at rask gang er nok for dig i starten. Svømning er rigtig godt men der er nok cirka 17 km til nærmeste svømmehal for dig? I virkeligheden er det lidt ligemeget hvad du vælger (se evt iform.dk).
Tag et kik her: iform.dk - glem selve løberiet, find en anden motionsform du vil dyrke indtil du kan løbe - og følg så de øvrige råd på den side.
16 år11. marts 2008 kl. 20:41
claus (slettet)
Jeg bliver så den første til ikke at nå det - jeg er først lige blevet færdig med arbejde, så det bliver ikke til noget i dag. Men så er der jo ikke andet at gøre end at tage fredagen i brug, så jeg når 4 dage alligevel!
16 år11. marts 2008 kl. 21:23
tut
jeg bor på midt mors jeg går meget stavegang men jeg har kun vestmorsvej at gå på
16 år11. marts 2008 kl. 22:06
Nu lover de så regnvejr resten af ugen, men som du siger - det må tøjet klare!