#2 af Lone (administrator)
Til alle
Du læser en tråd i debat > madital.dkLone
administrator
administrator
Se også Facebook
Jeg lader en del viden gå igennem Maditals Facebookside.
Så hold dig opdateret både på sund info og info fra Madital
www.facebook.com/madital
Så hold dig opdateret både på sund info og info fra Madital
www.facebook.com/madital
11 år22. september 2013 kl. 18:33
bruger slettet
: )
Det nye design er super fedt! : ) Har været gratis bruger indtil nu, men efter at have set, hvilke funktioner jeg går glip af, vil jeg helt sikkert betale fra næste månede af.
Personligt bryder jeg mig ikke om smileys'ne under de 8 kostråd og NNA.
Det virker demotiverende på mig, når jeg har sure smileys, selvom jeg faktisk ligger ret tæt på anbefalingerne. Måske kunne det hjælpe med en smiley der både kunne vise positiv, neutral og negativ.
(de 8 kostråd er i øvrigt blevet til 10 kostråd :p)
En anden ting jeg har tænkt over er, at det kunne være rart, hvis man kunne indtaste hvilke vitaminer og kosttilskud man tager, så de på en eller anden måde, kommer med på graferne.
- Men man skal stadig kunne se hvilke vitaminer/mineraler/fedtstoffer der er intaget via kost, og hvilke der er indtaget i pilleform.
F.eks. har jeg lige knap, spist fisk nok - men til gengæld supplerer jeg med omega3 kapsler.
Graferne over vægt, kost, mål, motion etc. - er noget af det som jeg sætter allermest pris på. - Det giver et super godt overblik og virker meget motiverende på mig. Også her, synes jeg at det nye design, gør det endnu bedre!: )
Lidt rodet feedback herfra. ; )
Personligt bryder jeg mig ikke om smileys'ne under de 8 kostråd og NNA.
Det virker demotiverende på mig, når jeg har sure smileys, selvom jeg faktisk ligger ret tæt på anbefalingerne. Måske kunne det hjælpe med en smiley der både kunne vise positiv, neutral og negativ.
(de 8 kostråd er i øvrigt blevet til 10 kostråd :p)
En anden ting jeg har tænkt over er, at det kunne være rart, hvis man kunne indtaste hvilke vitaminer og kosttilskud man tager, så de på en eller anden måde, kommer med på graferne.
- Men man skal stadig kunne se hvilke vitaminer/mineraler/fedtstoffer der er intaget via kost, og hvilke der er indtaget i pilleform.
F.eks. har jeg lige knap, spist fisk nok - men til gengæld supplerer jeg med omega3 kapsler.
Graferne over vægt, kost, mål, motion etc. - er noget af det som jeg sætter allermest pris på. - Det giver et super godt overblik og virker meget motiverende på mig. Også her, synes jeg at det nye design, gør det endnu bedre!: )
Lidt rodet feedback herfra. ; )
11 år22. september 2013 kl. 19:41
beyondswish (slettet)
Har kun kort tjekket funktionerne ud
Umiddelbart kan jeg godt lide designet dog savner jeg: Samlet opsummering af energifordeling nederst i oversigten over mit madindtag "detaljer om min mad"
Samtidig kan jeg ikke længere finde en graf over min vægt og mit vægttab. Den savner jeg også...
Jeg vender muligvis tilbage hvis der er mere jeg kommer til at mangle :)
Samtidig kan jeg ikke længere finde en graf over min vægt og mit vægttab. Den savner jeg også...
Jeg vender muligvis tilbage hvis der er mere jeg kommer til at mangle :)
11 år22. september 2013 kl. 19:59
Lone
administrator
administrator
Svar til Smooches
Tak for din uddybede kommentar.
Sure/negative smileys har været et omdebatteret emne på Madital.dk. Jeg tror faktisk, at jeg vil ringe til Fødevarestyrelsen og spørge, om der på en eller anden måde kan gives en "ok". Måske hvis man faktisk spiser bedre end gennemsnittet + evt. en given procent eller noget?! De har jo målinger på, hvor meget danskerne indtager i gennemsnit, så dét tal kunne være en indikation. Eller evt. værdier man selv sætter?? (evt. dog med et minimum)
Så skal det være en programindstilling om man kun vil gå stramt efter rådene - eller der skal gives neutral smileys også.
Og tak for 8 til 10 rettelsen ;-)
Vitaminer/kosttilskud: det kan du allerede. Se under bogreolen > nyt kosttilskud. Og super idé - selvfølgelig skal piller og ikke-piller skilles ud i grafen, det har jeg ikke skænket en tanke. Tak!
Oh ... og fiskeolierne ... dem har jeg simpelthen stadig ikke fået kål på, hvordan jeg kan implementere i forhold til fisken. Det er et tilbagevendende spørgsmål, og da jeg ikke har et svar må jeg lade den ligge indtil jeg får en genial idé ;-)
Sure/negative smileys har været et omdebatteret emne på Madital.dk. Jeg tror faktisk, at jeg vil ringe til Fødevarestyrelsen og spørge, om der på en eller anden måde kan gives en "ok". Måske hvis man faktisk spiser bedre end gennemsnittet + evt. en given procent eller noget?! De har jo målinger på, hvor meget danskerne indtager i gennemsnit, så dét tal kunne være en indikation. Eller evt. værdier man selv sætter?? (evt. dog med et minimum)
Så skal det være en programindstilling om man kun vil gå stramt efter rådene - eller der skal gives neutral smileys også.
Og tak for 8 til 10 rettelsen ;-)
Vitaminer/kosttilskud: det kan du allerede. Se under bogreolen > nyt kosttilskud. Og super idé - selvfølgelig skal piller og ikke-piller skilles ud i grafen, det har jeg ikke skænket en tanke. Tak!
Oh ... og fiskeolierne ... dem har jeg simpelthen stadig ikke fået kål på, hvordan jeg kan implementere i forhold til fisken. Det er et tilbagevendende spørgsmål, og da jeg ikke har et svar må jeg lade den ligge indtil jeg får en genial idé ;-)
11 år22. september 2013 kl. 20:17
Lone
administrator
administrator
Svar til beyondswish
Tak for din kommentar, det er super vigtigt for mig!
Du har ret: vægt og BMI mangler pt. men er på vej :-)
Angående energifordelingen. Vil en "lagkage-graf" evt. være bedre end blot en sum?
Du har ret: vægt og BMI mangler pt. men er på vej :-)
Angående energifordelingen. Vil en "lagkage-graf" evt. være bedre end blot en sum?
11 år22. september 2013 kl. 20:20
beyondswish (slettet)
Samlet graf eller sum
For mig er det vigtigste bare at jeg kan finde informationerne (med tal).
Men jeg kan godt forestille mig at andre, der er mere grafisk indstillet end jeg er, nok ville blive glad for en lagkage-graf :)
Men jeg kan godt forestille mig at andre, der er mere grafisk indstillet end jeg er, nok ville blive glad for en lagkage-graf :)
11 år22. september 2013 kl. 21:16
Lone
administrator
administrator
Samlet graf eller sum
Ingen lagkage uden tal :-)
11 år22. september 2013 kl. 21:19
Lone
administrator
administrator
Vægt og BMI
Så fik jeg også sammensat graferne for vægt og BMI :-)
11 år22. september 2013 kl. 22:40
natpoleon (slettet)
Indtastning af fedt% etc.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at man kan taste fedt- muskel og vandprocent ind uden at skulle klikke mange gange.
Jeg taster efter min vægt og der forsvinder tallene ret hurtigt. Hvis jeg skal bruge den nye indtastning skal jeg først skrive det hele ned på et stykke papir og det er spild.
Jeg taster efter min vægt og der forsvinder tallene ret hurtigt. Hvis jeg skal bruge den nye indtastning skal jeg først skrive det hele ned på et stykke papir og det er spild.
11 år23. september 2013 kl. 08:03
administrator
Jeg har givet alle adgang til alle funktioner i aften for at få nogle tilbagemeldinger.
Hvad synes du om den nye version?
- er der noget der skal ændres?
- er der noget der ikke virker?
- hvad synes du generelt?
Når der på et tidspunkt ikke lyder flere tilbagemeldinger, vil jeg lige så stille lade den gamle version udgå. Så hvis den gamle skal eksistere lidt endnu - så sig til ... samt hvorfor :-)
God fornøjelse :-)
Mvh Lone