#22 af Benni (slettet)
Hvor meget grønt spiser du?
Du læser en tråd i debat > kostBenni (slettet)
re: Hvor meget grønt spiser du?
ja okay nu kiggede jeg lige på din profil, du skal så også kun tabe et kilo, så måske også der forskellen ligger..
12 år15. januar 2012 kl. 08:16
TrineWH (slettet)
Jeg har en nem måde at komme "igennem" grøntsagerne på, som jeg tænker jeg vil dele med dig, hvis du synes det er svært at komme op på de 600 g.
Jeg går i skole og har derfor rig lejlighed til at praktisere dette trick; hver dag har jeg en plasticbøtte med i tasken, den indeholder min. 300 g. grøntsager, typisk gulerod, dampet broccoli, peberfrugt, bladselleri og radiser. Den tager jeg frem i 10-pausen og så sidder jeg og småspiser af den indtil frokostpausen. Da jeg er meget optaget af undervisningen, opdager jeg dårligt nok at jeg får tømt den. Egentlig synes jeg det stimulerer min appetit til frokosten meget godt, og det giver en godt fornemmelse i maven, rent fibermæssigt. Det eneste er at jeg ofte har kød-craving efter at have lavet dette trick, men det er da ikke det værste. Det kan afhjælpes med knækbrød med kyllingepålæg til frokost.
Jeg går i skole og har derfor rig lejlighed til at praktisere dette trick; hver dag har jeg en plasticbøtte med i tasken, den indeholder min. 300 g. grøntsager, typisk gulerod, dampet broccoli, peberfrugt, bladselleri og radiser. Den tager jeg frem i 10-pausen og så sidder jeg og småspiser af den indtil frokostpausen. Da jeg er meget optaget af undervisningen, opdager jeg dårligt nok at jeg får tømt den. Egentlig synes jeg det stimulerer min appetit til frokosten meget godt, og det giver en godt fornemmelse i maven, rent fibermæssigt. Det eneste er at jeg ofte har kød-craving efter at have lavet dette trick, men det er da ikke det værste. Det kan afhjælpes med knækbrød med kyllingepålæg til frokost.
12 år15. januar 2012 kl. 09:23
Benni (slettet)
Er jo også vigtigt med en del kød (proteiner) sammen med grøntsagerne :=)
12 år15. januar 2012 kl. 09:29
TrineWH (slettet)
Ja selvfølgelig, jeg opfatter det bestemt heller ikke som alarmerende at jeg har lyst til kød... jeg kan nemt tilfredsstille det, med lidt kødpålæg, og så længe jeg holder mig under fedt- og slatanbefalingerne, kan man vel godt snuppe et stykke kød mere ;o)
12 år15. januar 2012 kl. 12:06
Benni (slettet)
Absolut, jeg skal have 125 gram til frokost og 220 gram kød til aften i følge min diæt, er jo med til at bygge muskler og dermed tabe sig :=)
Man bør i øvrigt jo prøve at få fisk ved disse måltids, af mange årsager, men jo især den sunde fedt, der er i dem og som også hjælper med at tabe sig.. Men ellers tror jeg heller ikke jeg blev mæt :=)
Man bør i øvrigt jo prøve at få fisk ved disse måltids, af mange årsager, men jo især den sunde fedt, der er i dem og som også hjælper med at tabe sig.. Men ellers tror jeg heller ikke jeg blev mæt :=)
12 år15. januar 2012 kl. 12:11
TrineWH (slettet)
Til frokost kan kødet godt bestå af fisk, i form af røget laks, eller -ørred. Som jeg har ladet mig fortælle, så er omega-3 fedtsyrer medvirkende til at LDL (det dårlige cholesterol) fortrænges fra blodbanen, og på den måde have en super-positiv virkning på din krop og din sundhedstilstand. Dog er det noget med, at man skal passe på at balancen mellem omega-3 og omega-6 ikke bliver for uligevægtig (omega-6 fra bl.a. visse grøntsager og kornprodukter) da omega-3 så "mister" en del af sin positive virkning. D.v.s. MASSER af fisk... og det er jo fantastisk...
12 år16. januar 2012 kl. 07:56
Mit proteinindtag er allerede ret højt med (2,0 gram/kg, 175gram i alt) så det burde ikke være det.
Men dejligt at jeg ikke er helt alene om slet ikke at fatte den der med at man bare skal gnaske grønt, så er man aldrig sulten.