:) Det kan være svært med grøntsagerne ind imellem synes jeg. Men jeg har nogle ting jeg bare fast gør HVER dag så jeg i hvert tilfælde kommer op på 400 gr. grønt og 200-250 gr. frugt. Jeg spiser altid et stykke frugt om morgenen - enten et æble eller lign skåret i både, eller i tern og drysset over min skyr, ellers er det bær i min morgen-proteinsmoothie. Hvis ejg er sulten om aftenen spiser jeg også frugt her. Mht det grønne spiser ejg ALTID gnavegrønt eller råkost til frokost sammen med min rugbrød, og om aftnen spækker jeg de sædvanlige retter med grøntsager af alle slags. Desuden har jeg konsekvent skiftet pasta og ris ud med grønt - blomkål og broccoli i små buketter dampet i mikroovnen med kodsovs over smager himmelsk og pastaen savnes slet ikke! :)
Go Green! ...og go' dag! :)
#2 af ABLund (slettet)
Tænkte det kunne være sjovt at se hvor meget frugt og grønt vi hver især spiser hver dag? Kommer I op på de 600g, er I under eller ligger i langt over?
Jeg prøver så vidt muligt at komme over de 600g hver dag, men synes især det er svært i weekenderne.
I dag har jeg spist i alt 964g. Hhv. 400g. frugt og 564g. grøntsager. :-)